۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
علاقمندان عکاسی کلیک کنند

کتاب های «رنگ در عکاسی» و «ترکیب بندی در عکاسی» اثر هارالد مانته با ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش تجدید چاپ و راهی بازار نشر شدند.

کتاب «رنگ در عکاسی» مجموعه ای با ارزش از شناخت ‏های پایه‌ای هنر عکاسی است که نیازهای اساسی دوستداران این رشته را فراهم کرده است. این کتاب مکمل کتاب دیگر این نویسنده با عنوان «ترکیب بندی در عکاسی» است و مولف در کتاب حاضر از نظریه یوهانس ایتن نقاش و نظریه پرداز هنر و کتاب وی «هنر رنگ» الهام گرفته است. آشنایی با جنبه های مختلف نظریه رنگ ها، تاثیرات روانی رنگ ها، کیفیت و گونه های مختلف توافق و تضاد رنگ ها از ویژگی های مهم کتاب است و مولف سعی کرده مهم ترین رکن هنر عکاسی رنگی، یعنی قانون های مربوط به اصول ترکیب رنگ ها را برای خواننده تشریح نماید و به واسطه عکس های متنوعی که فراهم آورده است، سهولت بیشتری را برای درک بهتر کار ایجاد نماید.

کتاب «ترکیب بندی در عکاسی» نیز تحلیل موشکافانه ای از سازه‌های تصویر و نیز مثال های عکاسی عالی را مورد بررسی قرار داده است. اصل این کتاب به زبان آلمانی نوشته شده و قبلا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه شده. ترجمه فارسی این کتاب توسط پیروز سیار از ترجمه فرانسه آن صورت گرفته و سعی دارد گوشه هایی از اصول بنیادی هنر ترکیب بندی را نشان دهد.

این کتاب در 5 بخش «قطع، نقطه، خط، سطح و تضادها» نوشته شده و مطالب آن به 48 موضوع مجزا تقسیم و برای هر مطلب عنصر ترکیب بندی مربوط به آن وسیله، مثال های عکاسی و طرح های توصیفی ارائه شده است.

چاپ هفتم کتاب «رنگ در عکاسی»، با قیمت 20هزار تومان و چاپ شانزدهم ترکیب بندی در عکاسی با قیمت 15هزار تومان در اختیار علاقمندان به ویژه هنرمندان و مشتاقان هنر عکاسی قرار گرفته است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    7 0
    آقا قبلنا امکان خرید کتاب هم داشتین! دیگه ندارین؟
  • مرمر IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    1 0
    این دو کتابی که معرفی کردید واقعا خوب هستن.دستتون درد نکنه.
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    2 0
    کی پول کتاب خریدن داره تو این زمونه .
  • ali A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    3 0
    به همراه این کتاب باید دوربین خوب هم داشت. به نظرم ۱۰م لازمه کم کمش. دیگه باید سه چهار ماه بایستی پس انداز رو کنار بزارم واسه نیکون دی ۸۰۰