مهر نوشت:

رئیس شورای شهر تهران گفت: ادعاهای مطرح شده در خصوص ممنوعیت انتخاب قالیباف برای سومین بار به عنوان شهردار تهران، دعوای حقوقی است و شهردار تهران به وزارت کشور معرفی شده است.
احمد مسجد جامعی  درباره ادعای برخی وکلا درباره منع قانونی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: این مباحث دعوای حقوقی بین وکلا و حقوقدانان است. شورای شهر در این خصوص استعلامات لازم را از نهادهای مربوطه گرفته و هیچ منعی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران وجود نداشت.

وی افزود: اعضای شورای شهر پس از رای گیری قالیباف را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرده و در نامه وی را به وزارت کشور معرفی کردیم. قالیباف در فرآیندی قانونی از سوی اعضای شورای شهر به عنوان شهردار معرفی شده و او انتخاب منتخبین مردم تهران در شورای شهر است.

بر اساس این گزارش، پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران، برخی وکلا و حقوقدانان با استناد به مواد قانونی اعلام کردند بر اساس قانون انتخاب شهردار برای سومین بار خلاف قانون است.

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    12 21
    انشاا... خیره و قالیباف معتدل شده برا بار سوم کارشو شروع کنه
  • قاسم IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    3 7
    رییس شورای شهر و نمایندگان مجلس میگن شهردار شدن قالیباف مشکلی قانونی نداره(البته بجز چند نماینده تندرو اصلاح طلب). این آقای کاشانی کجاست که یه بیانیه عریض و طویل داده بود و میگفت شهردار شدن قالیباف هزار تا مشکل قانونی داره ؟؟!!!!!!!
  • ج.م.م IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    8 7
    این نقض صریح قانون است.چرا نباید از از ظرفیتهای افراد دیگر استفاده نکنیم.ریاست جمهوری هم 8 سال بیشتر نیست.