تصادف مرگبار دو اتوبوس و یک تاکسی در اتوبان تهران - قم/ ۴۴ کشته و ۳۹ مجروح

شب گذشته دو اتوبوس در اتوبان تهران قم تصادف کردند؛ ۴۴ نفر در این تصادف کشته و ۳۹ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان پزشکی قانونی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 43 نفر در سانحه تصادف اتوبان قم به تهران جان خود را از دست داده‌اند.

همگی اجساد حادثه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر خاتمه می‌یابد.

صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی قم در خصوص شناسایی اجساد منتقل شده به شهر قم گفت: به علت شدت سانحه تصادف و سوختگی‌ها، هنوز هویت هیچ یک از اجساد مشخص نشده است.

 

پلیس: ۴۴ نفر کشته شدند

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا از تصادف نادر و دلخراش با 44کشته در شب گذشته در اتوبان قم - تهران خبر داد .
به گزارش پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات این تصادف اظهار داشت : در ساعت 23 دیشب یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر 28 آزاد راه قم به تهران اتفاق افتاد .
وی افزود : بررسی اولیه در صحنه حاکی است اتوبوسی که از مسیر قم به تهران حرکت می کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف می شود که ابتدا با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر برخورد می کند .
سردار مومنی ادامه داد : متاسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد دچار آتش سوزی می شوند و تا این لحظه متاسفانه 44 نفر از هموطنان فوت می کنند و 39 نفر هم مصدوم شده و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده اند .
رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد : با بررسی به عمل آمده حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم تعداد کشته ها افزایش نیابد .

ایسنا درباره این حادثه نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمراعلام کرد: دو اتوبوس مسافربری بعد از برخورد مرگبار خود دچار حریق شدند و بیش از 40 نفر جان خود را در این سانحه از دست دادند.

محمود مظفر با اعلام خبر برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس گفت: در ساعت 22:55 شب گذشته برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران قم به مرکز فوریت‌های امدادی 147 اعلام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله پنج تیم رهاسازی به منطقه اعزام شد، گفت: این حادثه در کیلومتر 30 محور قم به تهران رخ داد.

مظفر با بیان اینکه شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند، گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 40 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از 36 تن مجروح شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: به نظر می‌رسد که به دلیل ترکیدگی لاستیک اتوبوس کاشان و انحراف آن و همچنین آتش‌سوزی دو اتوبوس این حادثه دردناک رخ داده است.

 

ترکیدگی لاستیک یک اتوبوس 44 نفر را به کام مرگ فرستاد

فارس درباره این حادثه نوشت: شب گذشته اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود در کیلومتر 30 اتوبان قم ـ تهران دچار ترکیدگی لاستیک شد؛ این خودرو پس از انحراف با عبور از گاردریل وسط اتوبان وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود به شدت تصادف کرد.

این تصادف شدید منجر به انفجار یکی از اتوبوس‌ها شد و همین مسئله باعث شد تعداد مجروحان و فوت شدگان بسیار زیاد باشد.

طبق آخرین اطلاعات اعلام شده بر اثر وقوع این حادثه مرگبار 43 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 44 تن دیگر مجروح شدند.

به محض وقوع حادثه با حضور استاندار و عده‌ای از مسئولان جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در محل وقوع حادثه تشکیل و تصمیمات لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اتخاذ شد.

مجروحان این حادثه با تلاش دستگاه‌های امدادی به سه بیمارستان شهید بهشتی، نکویی و علی‌ابن‌ابی‌طالب منتقل شدند و وضعیت عمومی همه آنها مطلوب است.

کشته شدگان این حادثه نیز به آرامستان بهشت معصومه (س) منتقل شده‌اند تا اقدامات لازم برای شناسایی اجساد انجام شود.

ستاد مدیریت بحران استان قم از خانواده داغدیدگان خواسته است ضمن خویشتن‌داری تا شناسایی اجساد همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

دراین باره سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: شب گذشته بر اثر ترکیدن لاستیک یک اتوبوس در جاده تهران - قم و این اتوبوس از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگر برخورد کرد و در نهایت 44 نفر از مسافران هر دو اتوبوس کشته شدند.

حسین درخشان در مورد جزئیات این حادثه گفت: ساعت 22:49 دقیقه شب گذشته یکی از اتوبوس‌ها که در مسیر تهران - قم در حال حرکت بود ناگهان دچار ترکیدگی لاستیک شد که از مسیر منحرف و با اتوبوس دیگری برخورد کرد در نهایت هر دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدند.

وی افزود: از طریق نیروی انتظامی نیروهای امدادی مطلع و در لحظه 6 دستگاه خودروی عملیاتی و 15 نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: 80 نفر از سرنشینان هر دو اتوبوس از این حادثه آسیب دیدند که 44 نفر در لحظه فوت کردند و 36 نفر مجروح توسط نیروهای اورژانس در جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان انتقال داده شدند.

درخشان همچنین به تسنیم گفت: 8 نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند و 6 دستگاه خودروی عملیاتی شامل 15 امدادگر نیز وظیفه این عملیات را برعهده داشتند.

اسامی مصدومان

تسنیم نوشت: اسامی مصدومان و بیمارستان های اعزامی آن‌ها به قرار زیر است:

بیماران منتقل شده به بیمارستان شهید بهشتی قم:

فاطمه قربانزاده 34 ساله، محمد اعرابی 23 ساله، محمد اکبری 34 ساله، سمانه بورقی 25 ساله، زهرا بورقی 2 ساله، فاطمه رمضانی 58 ساله، سید حسین حسینی 27 ساله، علی پور مصطفوی 30 ساله، مریم تقی نژاد 34 ساله، نرگس عرب زاده 9 ساله، نسرین عرب زاده 2 ساله، بناپور 61 ساله، محمد علی فروزان 78 ساله

بیماران منتقل شده به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) قم:

سید حسین روحانی 34 ساله، علی موسی زاده 21 ساله، زهره خان محمدی 46 ساله، محمد حسین احمدی 50 ساله، محمد کریم زاده اردکانی 27 ساله

بیماران منتقل شده به بیمارستان نکوئی قم:

مریم بلوری 35 ساله، عبداله کاظم محمد یاسین 53 ساله، نازنین زهرا رحیمی 3 ساله، حامد طاوسی 30 ساله، محمد طحان 52 ساله، علی بورقی 55 ساله، رضا نجف پور 27 ساله ، معصومه بورقی 50 ساله، سید محمد جواد حسنی 32 ساله، مریم کریمی 30 ساله، حسن یوسفی 29 ساله، حسن پورمعصومی 27 ساله، حسن مروتی 43 ساله، هوشنگ عربی 23 ساله، پرنیاز پورسعید 26 ساله، آرزو بلوری 3 سال.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 208
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    راننده هاشونو باید فرستاد تو کویر تا از گرما بسوزن... جون مسافرا اصلا" مهم بوده واسشون !!!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      راننده هاش الان تو برزخن
    • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      292 6
      اميدوارم كه لاستيك ها چيني نبوده باشند
    • علی A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      291 5
      لازم به این کار نیست...به احتمال زیاد راننده ها از اولین کسایی بودن که سوختن و خاکستر شدن... در ضمن راننده اتوبوس یزد که بیچاره هیچ تقصیری نداشته! داشته راه خودش را میرفته که اتوبوس اصفهان مثل یه موشک کروز میاد و میخوره بهش و منفجرش میکنه...
    • بهادر A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      امین آقا لاستیک که بترکه هیچ پیغمبری نمیتونه جلوشو بگیره.
    • بی نام DK ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      45 22
      نزنید این حرفارو نهایت قسطی که تا الان دادید چقدر بوده 100 تومن 200 تومن تا حالا کی برجی 2میلیون تا 4 میلیون قسط داده اون بدبختی که یه اسکانیا بهش میدن 600 میلیون وقتی داره به قسط و بدهیاش فکر میکنه دیگه صافی لاستیکشو نمیبینه حالیته!!!
    • علی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      24 0
      حرفت درسته آقا بهادر، من تجربشو داشتم یه بار ماشین جلویی لاستیکش ترکید خود به خود کشیده شد طرف لاین مقابل اما خوشبختانه از لاین مقابل ماشین نمیومد اما اینجا ... . نقص فنی ماشینا رو هم باید در نظر داشت. خدا رحمتشون کنه و به بازماندگان صبر بده.
    • تیمور IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      33 2
      چه ربطی داره به راننده؟! شما اصلاً گواهینامه داری با این اظهار نظر قشنگت؟! وقتی لاستیک جلو اتوبوس پر مسافر با اون وزن و سرعت 80-90 کیلومتر میترکه مگه میشه اون ماشین رو جمع کرد؟! اگه راننده خوابش برده بود یا خمار بود تازه بازم حرف شما درست نبود چون یکیشون کلاً بی تقصیره. خدا رحمتشون کنه که جونشون رو توی این جاده های افتضاح از دست دادن . البته عدم نظارت صحیح روی سلامت اتوبوس های بین شهری هم نمیشه نادیده گرفت. خود من توی زمستان 78 به خاطر خاموش شدن و یخ زدن گازوئیل یکی از همین اتوبوس ها توی زالیان (محور توره - بروجرد) نزدیک بود به همراه 36 تا مسافر دیگه یخ بزنم. اتفاقه دیگه ... چیکار میشه کرد الان؟! خدا رحمتشون کنه...
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      27 6
      کل فوت شدگان غریب رحمت خداوند گردن وبه خانواده هاشون صبر اعطا گردد.انشاالله درست بشه رانندگی ما قبل حرکت وسیله رو چک کنیم .
    • بروجنی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      17 3
      هر مسافری که سوار اتوبوسها میشه بی خوابی ، اعتیاد ، بی مسئولیتی و بی اعتنایی رانندگان و تعاونی داران رو به حقوق مسافران متوجه میشه . . . این مسئله در تمام شهرهای ایران صدق میکنه و مشخصا رسیدگی مسئولان به این مورد فقط در حد رفع تکلیف موارد قانون است...
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      23 3
      چی میگی مرد حسابی.بجای اینکه خدابیامرزی بگی داری حکم میدی. من صبح خونه راننده یزد بودم(دهقان) بخدابیامرز یه تصادف هم نداشته بود.
    • كاوه IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      15 4
      رضا جان كه دم از نقص فني مي زني تا حالا شنيدي توي ژاپن آلمان و استراليا تركيدن لاستيك اتوبوس ٤٤نفرو بكشه؟اونا چي كار مي كنن كه از اين اتفاقا براشون نمي افته؟چرا اون جا نقص فني پيش نمياد؟
    • آراش IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      10 5
      آقای بهادر عزیز، اگر با سرعت آدم حسابی رانندگی می کرد، شاید می تونست ماشین رو کنترل کنه! راننده (مخصوصا راننده اتوبوس بین شهری) همیشه باید همه احتمالات رو در نظر داشته باشه و با سرعتی حرکت کنه که بتونه ماشین رو در صورت اتفاق، جمع و جور کنه!
    • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 12
      از اتوبوس یزد هم کسی کشته شد؟
  • حمید رضا A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    اولاً خدا همه کشته شدگان این حادثه را رحمت کند و مصدومین را نیز شفا دهد . دوماً قابل توجه پلیس راه محترم که موقع ثبت ساعت این اتوبوسها از خیلی از تخلفات رانندگان اتبوس چشم پوشی می کنند . حالا که جوابگوی بازماندگان این عزیران خواهد بود . سوماً من خودم به خاطر کارم هفته ای 2 بار این مسیر را طی میکنم و شاهد ویراژ دادن اکثر این اتوبوسهای بین شهری هستم . آقای مجری قانون چرا جان مردم برای شما اهمیت ندارد ؟؟
    • رضا2 A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      جناب حمید رضا: مثل اینکه توقع داری پلیس راه هر شب بیافته دنبال اتوبوس ها و میزان عاج لاستیک رو اندازه بگیره ؟!!! علت تصادف نقص فنی اتوبوس بوده! چه ربطی به پلیس راه داره ؟!!! وقتی لاستیک میترکه میدونی چی میشه؟!!! میدونم نمیدونی !!!!
    • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      22 6
      چرا نمیشه؟ کافیه رو هراتوبوس جی پی اس نصب بشه تا دقیقا سرعتشون کنترل بشه و با تخطی از سرعت مجازشون برخورد بشه درپایانه ها هم میشه ازطرف پلیس یه کارشناس فنی گذاشت تا موقع خروج ازترمینال و ساعت زدن یه بازدیدازاتوبوس داشته باشه ازجمله مواردی هک که بازدیدش خیلی سادست همین لاستیکهاست و ... به هرحال کارنشد نداره مساله اینه که جان مردم اهمیتی نداره
    • غمی در استخوانم می گدازد.. IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      14 1
      اشک امون نمیده.. وگرنه خیلی سوال تو ذهن می پیچه. اتوبوس ها چه برندی داشتن؟ بنز ایران خودرو دیزل؟ ولووی رانیران؟ اسکانیای عقاب؟ مان؟ شهاب؟ سایپا دیزل؟ چی؟؟ تولید کدوم بودن که بعد از تصادف آتش گرفتن؟ اگر آتش نمی گرفتند حجم این جنایت عظیم قطعاً خیلی کمتر بود. در هیچ خبری اسمی از تولید کننده ها نبود؟
    • راهله IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 2
      دوستان خدایی اقا حمید رضا درست میگن نمیدونید این اتوبوسهای سیر و سفر با چه سرعتی میرونن باور کنید کمترین سرعتشون 140 تا است خانواده ما معمولا ماهی 1 بار در این جاده در حال سفر هستند پدر من وقتی از دور این اتوبوسهای رو که میبینیه با 50 سال سابقه رانندگی با سرعت نور ماشینمون رو از اینها دور میکنه خدا نکنه بیفتن پشت ماشین ادم با کمال پر رویی تو لاین1 اونقدر بوق میزنن و چراغ میندازن که ادم مجبور میشه بکشه کنار .من همیشه این جور مواقع با خودم فکر میکردم اگر با این سرعت لاستیک بترکونن چه بلایی سر مسافرها و باقی ادمهای حاضر در جاده میاد متاسفانه امروز نتیجه سوالم رو دیدم!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 2
      وظیفه پلیس راه کنترل امنیت و نقص فنی اتوبوس هست. چند سال پیش برای من اتفاق افتاد که پلیس راه اتوبوس رو چک کرد و به دلیل نامناسب بودن لاستیک نگه داشت. همه مسافران شکرگزار بودن با اینکه معطلی داشت تا اتوبوس دیگه ای بیاد اما خوبیش اینه که مطمئن سفر می شه! وظیفه پلیس راه علاوه بر بررسی دفترچه راننده چک ماشین هست که مواردی که من دیدم تو وظایف اومده چک چراغ ها و ترمز و لاستیک و در زمستان سیستم تهویه ماشین هست
    • امید. IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      1 3
      علتِ اصلیِ تصادف ترکیدگیِ لاستیک بوده. هم یه مقدارش بدشانسی ئه هم این که باید بررسی شه چرا تو معاینه‌ی فنیِ اتوبوس مشخص نشده لاستیکاش ایراد داره و فرسوده ست. البته لاستیکِ غیرِفرسوده هم احتمال داره بترکه. در کل حساب می‌کردم دیدم هرکدوم از این کسانی که کشته شده‌ن یه خانواده و بستگانِ درجه یک داشته‌ن و حداقل دو سه تا خانواده‌ی درجه دو. یعنی الان نزدیک به صد و خورده ای خانواده هستن که درگیرِ یه فاجعه شده ن.
  • رضا A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    338 3
    رانندگی در دنیا، یک امر «جمعی» است، ولی در ایران یک امر «فردی» تلقی می‌شود. رانندگی در ایران یعنی «می خواهم خودم را با خودرو به مقصدم برسانم» رانندگی ایرانی، یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می‌شود»؛ یعنی «رفتن از هر راه ممکن نه از راه تعیین شده»
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      7 1
      خیلی ناراحت کننده س خونواده هایی که داشتن از تعطیلات برمیگشتن خونه هاشون که با صدتا امید و آرزو بچه هاشون رو بفرستن دانشگاه یا مدرسه برن سر کار... خدایا چرا ما یه سال تابستون بدون تصادف با این همه کشته نداریم :( راننده های عزیز که همه میدونن صدتا مشکل و فکر و خیال دارین چرا با جون مردم بازی میکنین خودتون و خونواده تون و دیگران رو داغدار میکنین
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 0
      دمت گرم همین راننده های خودمون باعث تصادف خودروهای دیگر میشوند 2 زار رحم و مروت ندارن! از عقب یه جوری میچسبونن که انگار میخوان از روی آدم رد شن نمیبینن بابا این نه از بغل نه از جلو راه نداره!میگن تو از سر راه ما برو کنار هرقبرستونی که رفتی ربطی به ما نداره!!!!
    • نعیم A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      13 2
      وقتی قیمت لوازم یدکی سربه فلک میزاره انتظار دارید تصادف نشه ؟وقتی میرن الکی معاینه فنی میگیرن انتظار دارید تصادف نشه؟وقتی اتوبانامون استاندارد نیست انتظار دارید تصادف نشه؟تا کی آخه جون آدما بازیچه باشه؟آخه چرا باید کار به جایی برسه که راننده بالاستیک کهنه یا نقص فنی دل بزنه به جاده؟آدم باید خون گریه کنه تاکی تو این مملکت جون آدمیزاد بازیچه هس؟تو جنگ اینقد تلفات ندادیم که تو جاده ها داریم کشته میدیم
  • باربد IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    376 4
    جشم اهدا کنندگان تورم روشن راننده ها تا فیها خالدون لاستیک ها را استفاده میکنند خووووووب
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      14 2
      هر چقدر بشه باید بهت مثبت داد.خیلی راننده ها وقتی هم که میتونن لاستیک بخرن مجبورن لاستیک ارزون بخرن و چند دفعه جابجاش کنن دیگه جیزی از لاستیک نمی مونه.
  • کاوه A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    317 7
    بابا جان ! به خدا نامردیه !! تو ژاپون 10 ریشتر زلزله میاد 2فقط نفر زخمی میشن ! اینجا 2 تا دوچرخه بهم میخورن 5 نفر کشته میشن !!!
    • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      حالا باز بگن چرا مغزها فرار می کنن...
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      24 0
      حالا كجاشو ديدي اون روزي نوشته بود تو سيستان يه پژو چپ كرده (يعني با هيچ چيز ديگه اي تصادف نكرده) 15 نفر مجروح شدن !!! يعني تو صندوق عقب و باربند و.... بعله...
  • بینام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    44 نفر یک دفعه تو حوادث جاده ای جونشون رو از دست میدن و دولت اصلا براش مهم نیست....کافی بود تو آمریکا یک دیوانه روانی با اسلحه دونفر رو کشته بود..... همه بخش های خبری ما بسیج میشدند و از همه ابعاد موضوع بررسی میشد و روزها برای ملت آمریکا دلسوزی میشد که چقدر دولت بهشون بی توجه....
    • مهدی A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      چه ربطی به دولت داره؟؟! اینکه راننده حاضر نبوده لاستیکش رو عوض کنه تقصیر دولت بوده؟! فکر کنم تقصیر دولت دهم بوده! نه ؟!
    • علی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      حرفتون درسته اما نباید بگید "دولت براش مهم نیست" بلکه باد گفت "صدا و سیما اصلاً براش مهم نیست" دولت هیچ دخلی در تعیین سیاست های صدا و سیما نداره...
    • محسن ایرانی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      9 16
      بینام عزیز اولا اینکه یه دیوونه ای اسلحه در کنه و چند ده نفر رو بکشه و در نهایت هم خودکشی کنه با تصادف دوتا اتوبوس خیلی فرق داره . مگه توی امریکا تصادف میشه رسانه های دیگه خبرساز میشه ؟ و اگه توی ایران هم یه نفر با اسلحه اونقدر آدمو بکشه توی تمام زمین که نه توی مریخ هم خبرساز میشه!!! و آقا علی عزیز صدا و سیما هم این خبر رو پوشش داده!
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 7
      اگه لاستیک قیمتش سرسام آور بالا نمی رفت مطمئناً اون راننده زودتر لاستیکشو عوض می کرد و این اتفاق نمی افتاد.و در این امر هیچ کسی دخیل نیست جز دولت دهم که مملکتو در عرض 4سال کن فیکون کرد.
    • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      4 1
      به دولت ربط نداره؟پس چی ربط داره.گرفتن پول زور. بابا درامد نفت گاز.پترشیمی.فولاد.......مال همه ملته.ولی دولت قبلی کاری کرد که علاوه به اینکه چیزی گیرمون نمیاد باید پول هم بهش بدیم. کی اب.برق.گاز.لوازم یدکی.دلار......روگرون کرد.یک جفت لاستیک خوب 1ملیون تومنه.حال با این وضع گرونی کی میتونه لاستیک خوب بخره.بله مقصره دولت نیست.پول ملت هم مال حاجی فتلوسردار رویانیان والی اخر نافوتبالیست های پرمدعاست
  • کاظم IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    263 9
    خدایا اول صبحی چه خبر بدی خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • ایرانی A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    212 6
    حالا این دیگه نه پراید بوده و نه جاده کج بوده و نه تقصیر پلیس راه بوده! اگر راننده قبل از حرکت از سالم بودن لاستیک و درصد کارکردش مطمئن بود الان 44 نفر پر پر نمیشدند!!!! متاسفانه اکثر راننده ها یا پشت فرمون چرت میزنن یا اینکه لاستیکاشون مثل پوست پیازه و تا آخرین لحظه ازش استفاده می کنند !!!!!!
    • امید CA ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      48 21
      یعنی واقعا باید اگر لاستیک یک اتوبوس بترکه همچین اتفاقی باید بیافته مطمین باش اتوبوسها فرسوده بودن - فاصله مجاز بینشون رعایت نشده بوده سرعتشون بالای ۱۳۰ بوده ، شاید راننده خدابیامرز هم به فکر مشکل نون زن و بچه اش بوده
    • مجتبی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      10 3
      لاستیک جفتی هفت میلیونا بنظرت تا کجاشو باید استفاده کرد ؟
    • نیما A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 1
      آقا مجتبی شما که میدونی لاستیک جفتی هفت تومنه باید حتما اینو هم بدونی که در آمد خالصه یه صاحب اتوبوس ماهی ده تا پونزده تومه و تا بیست تومن هم میرسه و اینم حتما میدونی که اکثر راننده ها ی اتوبوس براشون زود رسیدن بهتر از سالم رسوندن مسافراشونه ول کنین این همه توجیهو
  • رضا CA ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    چقدر راحت نوشته میشه -گریه ام گرفت -انگار برای همه عادی شده ...تو رو خدا مسلمونا .رییس جمهور ، وزیر ، وکیل ،شهردار ، پلیس ، مردم ، راننده ها ، مکانیکها ، خودر سازها تو رو خدا یه کاری بکنید ..چرا پروژه جلوگیری از قتل ۲۸۰۰۰ ایرانی بی گناه در سال مهم نیست ، صاحاب نداره ، یکی بگذارید مسوول با اختیار تام پدر همه را در بیاره تا جلوی این قتل عام و کشتار نا خواسته گرفته بشه ، ستاد مبارزه با قاچاق داریم ُ ستاد مبارزه با اعتیاد داریم ولله اینها سرمایه این مملکتن دارن از بین میرن هزار تا سمینار مزخرف تو این مملکت برگزار میشه چند تاش به این موضوع ربط داره ...خسته شدم از این وضع
    • الوند A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      86 52
      شما یک لیوان آب خنک بخور. حرص نخور عزیزم. واست خوب نیستا !!! تا بوده همین بوده!!! باید 28000 کشته بدیم! از دست هیچ کسی هم هیچ کاری بر نمیاد! حتی خود خدا ! میدونی چرا ؟!! چون " فرهنگ و ذات ایرانی " همینه ! رانندگیش افتضاحه ! و این فرهنگ افتضاح رو همیشه گردن پراید - جاده - پلیس میندازه !
    • رضا CA ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      19 4
      ولی همین ایرانی خارج از ایران درست رانندگی میکنه .چون سیستم درست کار میکنه ، اگه خون از دماغ یه نفر بیاد بابای صاحب کمپانی اتوبوس و خود راننده تا صد تا نسل پشتشون باید بیان جواب بدن ، آموزش درست انجام میشه با یکهفته کلاس کسی راننده نمیشه اگر کسی یه خطا کنه نه پلیس بلکه همه مردم بهش گیر میدن .ما که با افتخارم خطا می کنیم ُ یه شیه کسی راننده اتوبوس نمیشینه چون فقط پایه یک داره باید عمری کلاس بره و تا نفهمن همه چیز تو مغزش رفته دست از سرش بر نمیدارن اونم کسی که جون ادمها دستشه ُ هر اهن قراضه ای هم تو خیابون راه نمیره ،
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 3
      واقعا هم كه عادي شده اين جور جون دادن مردم تو جاده ها ....گرفتاري بزرگي ... خداوند همه اين جان باختگان رو بيامرزه...خيلي تلخه....انشااله كه مسئولين (اگه اهميت بدن) يه فكري براي اين وضعيت وحشتناك جاده ها بكنن تا اين جور نشه
  • از شیراز A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    یکی نیست بگه راننده محترم " اصفهانی ": شما که اینقده فکر پول هستی و حاضر نشدی یک جفت لاستیک نو زیر اتوبوست بندازی، و جون 44 نفر رو گرفتی، واقعا این همه پول رو پس انداز کردی حالا به کجا رسیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      شما ایشون را می شناختی که حتماً اصفهانی بوده ؟ زشته این برخورد در این میان ، ضمن اینکه همین جماعت اصفهانی همیشه در صرف پول برای کار خیر پیش قدم بوده هزینه تامین طلا ی ضریح و سنگ صحن و سرای اکثر امامزاده ها راهمین ها می دهند .
    • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      آقای محترم از شیراز از کجا میدونی که راننده اصفهانی بوده شاید اتوبوس مال یک شرکت شیرازی یا تهرانی بوده که تو این مسیر کار میکنه چرا اجازه توهین به این راحتی به خودت میدی
    • arshia A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      98 40
      این موضوع چه ربطی داره به قومیت و فرهنگ . ماشین اسکانیای جدید بوده و ترکیدگی لاستیک الزاما ربطی به فرسودگی لاستیک نداره. خدا به تو شعور بدهد.خبر آنلاین لطفا منتشر نمائید چون این فرد توهین کننده به قسمتی از فرهنگ این مملکت می باشد.
    • نسل جوون پسر A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      75 32
      دوباره قضاوت سطحي وبيجا. متاسفم برات
    • علی A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      13 12
      در پاسخ به کاربری که گفته: "ماشین اسکانیای جدید بوده و ترکیدگی لاستیک الزاما ربطی به فرسودگی لاستیک نداره." میخوام بگم که مگه سند و کارت اتوبوسه دست شماست که این طوری با قاطعیت میگی که نو بوده!!!
    • امان از اصفهانی ها A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      38 17
      با شیرازی موافقم. متاسفانه اکثر رانندگان محترم اصفهانی صرفه جو هستند. اینم نتیجش
    • مسعود A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      22 7
      دوست خوبم، شما مطمئنی؟! یعنی صاحب اتوبوس اصفهانی بوده؟! اتوبوسی که توی مسیر اصفهان تهران مسافر میبره ممکنه ماله اصفهان باشه یا ماله خودمون اینجا تهران...
    • امیر از اصفهان A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      22 28
      شیرازی دفعه آخرت باشه به همشهری های من توهین میکنی... حواستو جمع کن
    • نوشا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 10
      هموطن گرامی ، مثل اینکه تو ایران نیستی . شما خبر از مخارج لوازم یدکی ، بیمه خودرو ، اجاره منزل ، سیر کردن شکم زن و بچه ، خرج تحصیل و ... نداری ؟ امکانات و تفریح و .... چیزای دیگه که رویای قشر عظیمی از ایرانیان شده دیگه پیشکش .
    • علی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      26 7
      دوست عزیز کار خیر کمک به نیازمندان و خرید جهیزیه برای دختران و... است نه خرید سنگ و طلا برای سرای امامزاده ها
    • اردلان A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      20 30
      امیر اصفهانی: شما حرص نخور. سکته میکنیا !!!! به جای حرص خوردن یک سر برو ترمینال صفه و کاوه! و به راننده های اصفهانی بگو لطفا با لاستیک پوست پیازی حرکت نکنند و با جان 44 ایرانی بازی نکنند ! بگو خب!
    • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      خب به جمالت!
  • م A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    120 3
    برخی اتوبوسها در اتوبان تهران قم بسیار ناجوانمردانه رانندگی می کنند . در لاین سبقت می روند . پشت خودروهای سواری بوقهای ممتد می زنند و ... خدا لعنتشون کنه . این صحنه صدها بار برای من تکرار شده .
  • عرشیا A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    66 5
    ازصمیم قلب متاسفم .خدا به داد بازماندگانشان برسد. تا کی باید شاهد چنین فجایعی باشیم و فقط به سمینار و بحث های صد تا یه غاز تلویزیونی بپردازیم .صبحی اعصابم به هم ریخت .
  • اصفهانی A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    65 37
    دوست عزیز شیرازی چه ربطی به اصفهانی بودن طرف داره آخه!!؟؟؟
  • ایرانی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    81 14
    هموطن ایرانی که راحت درموردهرچی/هرکس وهر....اظهارنظرکارشناسی میکنید.شما قیمت قطعات ماشین ازقبیل لاستیک /موتوروغیره ...رامیدونید؟شما مشکلات یک راننده اتوبوس وتورم بالارو میدونید؟ اون آقائی که تحریم هارو کاغذپاره ای بیش نمیدونست بایدبایدبایدجوابگوباشه که چرا باکمی تدبیر(که درایشان وجودنداشت)کار رابادیپلماسی حل میکردوبالجبازی وضع اقتصادکشور رو به اینجاهانمیکشوند. ازقدیم گقتن: سری که دردنمیکنه رو بادستمال نمیبندن*به هرحال خداوندبه بازماندگان ای هموطنانمون صبر بده وبه مسئولین رده بالا وپائین کشورمون قدرت تحلیل درست مسائل وتدبیربده تامردم ازاین وضعیت نجات پیداکنند.
    • امید CA ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      27 54
      یعنی قبل از تحریم ها از این اتفاقات نمی افتاد این چه حرفیه میزنی برادر عزیز
    • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 5
      در جواب به ایرانی: یک کلام بگو روحانی مچکریم خودتو خلاص کن عزیزم!!!!
  • نوری A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    70 7
    به خاطر گرانی لاستیک راننده ها مسافت زیادی را با لاستیک فرسوده طی می کنند. یکی از عوامل اصلی تصادف حتی برای ماشینهای سواری در اتوبان قم ترکیدگی لاستیک است که خود من شاهد چندین مورد آن بوده ام.کیفیت پایین لاستیکها نیز بی تاثیر نیست.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 4
      لاستیک گرون باشه دلیلی نداره جون 44 نفر رو بگیرن! نمیتونه لاستیک نخره بشینه تو خونه! یک نفر بمیره بهتر از اینه که 44 نفر بمیرن!
    • پیمان IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 5
      من دیروز رفتم لاستیک ماشینمو عوض کنم گفت جفتی 320 هزار تومن. خداییش یعنی باید 640 هزار تومن بدی 4حلقه لاستیک بندازی زیر ماشینت؟!!! بخاطر همین پشیمون شدم و خوب که نگاه کردم دیدم هنوزم میشه یه جورایی باهاش کنار اومد؟؟؟؟؟؟ حالا این واسه خودمه اونا که دیگه واسه مردمه . تازه فکر کنم الان لاستیک اتوبوس جفی 2-3 میلیون باشه. خوب این دست و دل آدمو میلرزونه. و قطعا اقتصاد در این حوادث نقش داره.
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    23 5
    خبرآنلاین من یک سوال داشتم، اگه ممکن هست جواب منو به صورت کامل در یک مقاله چاپ کنید. در زمان حوادث نقش اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر چگونه هست چون از نظر من هلال احمر همه کاره و هیچ کاره هست و میشه گفت موازی کار می کنه. در زمان حوادث اول باید با کدام یک تماس گرفت؟
  • هموطن IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    43 3
    خداوند بزرگ به عزیزاشون صبر بده و روحشون رو شاد کنه. ما همه برای شادی روح آنها فاتحه ای میفرستیم...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    68 10
    اين نتيجه تورم و گرانی لوازم یدکی است....
    • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 12
      پس بگو روحانی مچکریم !
  • .......... IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    30 1
    جای تاسف داره..تسلیت می گم
  • هموطن IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 8
    وای خدای من چه فاجعه ای!!! با یه بی احتیاطی و پول خرج نکردن راننده محترم خسیس جان 43 نفر رو گرفت . چند تا خانواده عزادار شدن؟! چه صدمه روحی و جانی و مالی به این خانواده ها وارد میشه؟! کسی فکر میکنه به این موضوع؟! آخه اتوبان قم که نه دره نه پرتگاهی نه پیچ تند و شیبی نه هیچی هیچی نیست خدایا اینجورتصادف باید رخ بده؟! خوب این یعنی چی؟! چه کسی جوابگو این همه خانواده ست؟! من به همه این خانواده های عزیز تسلیت عرض می کنم . روحشان قرین رحمت الهی...
    • مستشار A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 2
      اتفاقا محل این حادثه اولین شیب قابل توجه جاده بعد از قم است که گاهی پلیس هم برای جریمه سرعت، کمین می کند. ضمنا بنا به بعضی اخبار اتوبوس کاشان بوده نه اصفهان؛ برخلاف سواری ها اتفاقا ناوگان اتوبوسی کشور از کیفیت خوبی برخورداراست لطفا تا پیش از قطعی و معلوم شدن جزییات خبر کسی را به جهنم نفرستیم و لعن نکنیم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    56 3
    اگه یه کشور اروپایی بود عزای عمومی اعلام می،شد اینجا فقط.واسه فوت شده ها طلب آمرزش میشه و در نهایت هم راننده مقصر
  • bayat GB ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 9
    مسئولیت منطقه آتش سوزی به عهده هلال احمر بوده است .فرض بر این است محل آتش سوزی در یک بخش از اتوبوس شروع شده است ولی زمان زیادی لازم داشته تا کاملا شعله ور شود .مسئولین محترم توضیح دهند نزدیکترین پایگاه به محل آتش سوزی کدام بوده است ؟امکانات آن ها برای اطفا آتش چه بوده است ؟اگر تیم های هلال احمر در محل حاضر نمی شدند چه اتفاقی می افتاد ؟ اگر نیروهای هلال احمر توان کافی دارند پس چرا از نیروهای آتش نشانی شهر های نزدیک استفاده شده است ؟بنظر من آتش نشانی یک نیروی حرفه ای است و از توان نیروهای داوطلب خارج است .با افزایش توان نیروهای آتش نشانی شهرهای مجاور می توان در زمان وقوع چنین حوادث ناگوار کمک بهتری را به گرفتار شدگان رساند.ضمن اینکه هدف اصلی همواره باید بر اصل پیشگیری باشد .
  • محمد A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    52 31
    آقای شیرازی چرا به اصفهانی ها توهین میکنی چه ربطی داره . مگه اتوبوس مال یک نفر بوده . چه ربطی به اصفهانی ها داره و چرا این ذهنیت زشت و زننده در باره اصفهانی ها ی عزیز را از ذهنتون پاک نمیکنین. شما وسط این فاجعه دارین نرخ تعیین میکنین. متاسفم
    • مریم A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      13 15
      محمد جان.حقیقت همیشه تلخه.کمی واقع بین باش.اگر راننده اصفهانی لاستیک نو انداخته بود الان 44 نفر اینجوری از بین نمیرفتن.روحشون شاد
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      2 0
      در پاسخ به مریم خانم: لاستیک ها نو بودند. good years اروپایی بودند. چرا ما این قدر حرص می زنیم هنوز هیچ اطلاعات کامل و موثقی بیرون نیامده، مردم را به خساست و ... متهم کنیم. این کار در هیچ جای دنیا نه از نظر انسانی درست است، نه از نظر اخلاقی. بهتر است همه ما کمی بیشتر واقع بین باشیم. خدا همه شان را بیامرزد و به خانواده هایشان شکیبایی دهد.
  • امیر IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 4
    خدا صبر بده به بازماندگان،مقر اصلی رانندگان اتوبوسن من خودم تو اتوبان قم تا حالا چند بار شمارشونو دادم به پلیس راه و انصافا پلیس متوقفشون کرده میچسبونن پشت ماشین و بوق وحشتناک ولایی بازی و سرعت غیر مجاز جون خودتون ارزش نداره اون 40 مسافر چه گناهی دارن.مردم عزیز بیاید خودمون کمک کنیم هر کس بد رانندگی کرد شمارشو سریع بدید به پلیس.بمیرم برا بچه هایی که زندگی نکرده پرپر شدن.خدایا چقدر سخته مرگ عزیز بخاطر.......
  • علي IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 3
    واقعا دردناكه .چقدر راحت هموطنانمون رو از دست ميديم. بخاطر سهل انگاري 1 نفر 44نفر از بين رفتن. بي مسوليتي و بي دقتي تا كي آخه ؟؟؟ هيچ كس هم خودش رو مسول نظارت بر رانندگان جاده اي نمي دونه
  • فرهاد IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    33 2
    در مقابل افزايش روز به روز خودرو ها و نقص هاي اصلي اين خودرو ها كه تو جاده ها تردد مي كنند جون مردم چه ارزشي داره؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      5 0
      چه کسی می گوید «اسکانیا» نقص دارد! اسکانیا بهترین اتوبوس ایران، دنیا و تمام کرات است. فقط متلاشی می شود و آتش می گیرد. عیب دیگری ندارد. رییسش هم تایید کرده است که بی نقص است. دیگر کی باید بگوید تا بپذیرید خودرو نقص طراحی نداشته است؟
  • بی نام CN ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 3
    راه حل این مسایل ساخت اتوبان و سیستم ریلی مناسب با سرعت بالا است انچه اکنون در اروپا چین و ژاپن مورد استفاده قرار میگیرد ولی متاسفانه نه تخصص این کار را داریم و نه فهم این کار
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      1 3
      عزیز من این اتفاق تو اتوبان بوده اونم اتوبان قم تهران که تقریباً استاندارد ترین اتوبان ایرانه
  • فرهاد A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    48 4
    گریه کردم.چرا اینقدر جان انسانها در کشورهای جهان سوم بی ارزش است.سوریه را نگاه کنید واین هم از کشور ما تا کی این حوادث در کشور ما ادامه خواهد داشت.
  • حسین IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    30 7
    سلام...درسته فرهنگ رانندگی تو ایران غلطه...اما اگه اون راننده میتونست حتما لاستیک نو میخرید،،،مشکلات اقتصادی بی تاثیر نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    29 2
    ما در کشور قانون داریم ولی مجری خوبی نداریم شما از شمال تا جنوب کشور سفر کنید ببینید چند تا از این پلیس راهها کارشون رو خوب انجام می دهند مثلا طرح جلوگیری از راننده های اتوبوس معتاد بود ، تمام این راننده های معتاد در پلیس راه که می شد می رفتند پایین اتوبوس( جای نگهداری وسایل) و بعد رد شدن از پلیس راه مجدد رانندگی می کردن چرا؟ از ابتدا تا انتهای بزرگراه همت تهران شاید 20 تا ماشین مگان راهنمایی هست که بیشتر اینها با کولر روشن و شیشه بالا چرت می زنند ؟و......
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 1
    خدایا! حالم خیلی بد شد... چرا هیچ کس به فکر نیست؟ چرا کسی دردش نمیاد؟ چرا کسی اهمیتی نمیده؟ کسی، منظورم آدمهای مسئوله. مسئول کنترل کیفیت اتوبوسهای شرکتهای مسافربری، مسئول کنترل وضعیت جاده ها، مسئول کنترل وضعیت ترافیکی و سرعت درجاده ها ، مسئول کیفیت اتومبیلهای خودروسازان، مسئول.... بیخود حرف میزنم... اینجا انگار هیچ کس نیست!
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    37 1
    تسلیت به همه هموطنان و خصوصا خانواده بازماندگان باید عزای عمومی اعلام بشه.
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 7
    استاد عزراییل از جاده های ایران دل نمی کند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    45 7
    اگه لاستیک انقدر گرون نبود شاید ۴۴ نفر حالا زنده بودن
  • مصطفی A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    34 4
    وقتی که معاینه فنی درست حسابی نباشه همین اتفاق ها میفته این پلیس های محترم فقط بلدن ماشین های سواری رو جریمه کنند
  • احسان A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    42 1
    من هر روز از قم میرم تهران و شب هم بر میگردم. اتوبوس ها اصلا رعایت نمیکنن مخصوصا شب ها. ساعت زدن هم اصلا معنی نداره طرف دفترچه کمک راننده رو مهر میکنه ولی خودش ادامه میده به رانندگی !! پلیس اوتوبان هم فقط تو عوارضی به به چهار تا سواری گیر میده
  • آرش A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 2
    تو ژاپن زلزله 7 ریشتری می آد 7 نفر می میرن اینجا یک تصادف می شه 44 نفر می میرن!!! بابا مگه جنگه! خدا اون کسایی رو که تایید فنی الکی می کنن اتوبوس ها رو و اون پلیس هایی رو که اتوبوس خطا کارو جریمه نمی کنن و می بخشن نبخشه و نیامرزه! داغ دلمون و تازه کرد این خبر.
  • z IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 4
    جون مردم ذره ای اهمیت نداره ، خودرو غیر استاندارد،جاده های غیر ایمن ، نبود نظارت بر اتوبوسها ، به خدا مسئولین باید پاسخگو باشند. نیروی انتظامی فقط مردم را جریمه میکنه زورش به هیچکس غیر مردم نمیرسه .ای وای...
  • پیمان A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 3
    ضمن تاسف برای جانباختگان این حادثه ، لازم به توضیح است اکثر رانندگان اتوبوسهای شهری بیش از سرعت مجاز حرکت میکنند ولی متاسفانه پلیس راهور هیچگونه تمهیداتی نیندیشیده است و هر هفته شاید چنین تصادفاتی هستیم.اگر معاینه فنی اتوبوسها بدرستی صورت پذیرد و سلامتی جسمی رانندگان کنترل شود و سرعت مطمئنه حرکت نمایند دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.
  • ساره A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    اول تسلیت میگم به جامعه ایران به خاطر این درد بزرگ.بعد هم وقتی فقط شدیم وارد کننده ی لوازم بنجل چینی باید منتظر این فجایع باشیم.اون از سرنگ .اون از کامیون هاش اینم ......
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    مگه طبق قانون راه و ترابری هر تعاونی نباید یک مسئول فنی داشته باشه و مهر تایید صحت و سلامت اتوبوس رو پشت برگه تردد اتوبوس ثبت کنه . پس یا این تعاونی مسئول فنی نداره یا اره و .... بایسد در این تعاونی را پلمپ کرد تا درس عبرتی باشه برای دیگر تعاونی های مسافر بری . روح تمام اموات حادثه شاد و خدا بیامرزدشان .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    46 12
    به احتمال قوی لاستیک اتوبوس ساخت چین بوده مثل سایر کالاهای بی مصرف چینی که مردم بیچاره مجبورن بخرن خدا لعنت کنه باعث و بانی ورود این کالاهای مزخرف
    • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      9 36
      تو خوبی ؟!
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 9
    لطفا در اسامی کشته شدگان را نیز اعلام کنید
  • راهنمايي و رانندگي بايد محاکمه شود A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 0
    من يکي از مسافراني هستم که هميشه بين اصفهان و تهران در تردد هستم.بارها و بارها پيش اومده که رانندگان اتوبوس با سرعتيبسيار بالاتر از سرعت غير مجاز اين مسير رو طي کرده اند اما راهنمايي و رانندگي به هيچ وجه اونها رو جريمهنميکنه.به نظر من اول راهنمايي رانندگي و شرکت مسافربري مقصرن و بعد راننده لعنتي.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    گارد ریلهای اتوبانها فقط برای خوشکلی است و نور سمت مقابل چشم را اذیت می کند.
  • alex A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    شما از کجا میدونین که علت ترکیدگی لاستیک مال فرسودگیش بوده؟ الکی قضاوت نکنین. باید بررسی بشه حتما
  • حسن IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 2
    با سلام، مسلما مقصر اصلی شرکت مسافر بری است که نامی از آن در گزارش نیامده زیرا اگر نام شرکت ذکر می شد اعتبار آن زیر سوال می رفت. مردم جان خود را در اختیار این شرکت ها و رانندکان آنها می گذارند، در مقابل آنها، هیچ نظارتی بر ایمنی اتوبوس خود به عمل نمی آورند. به نظر من پلیس راه پروانه این شرکت برای دو تا پنج سال به حالت تعلیق در آورد تا عبرت سایر شرکت های مسافر بری گردد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 11
    وزیر راه باید استعفا بده
  • بي نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    خدا رحمتشون كنه
  • محسن IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    33 5
    دلم خیلی سوخت و گریه ام گرفت
  • مهرداد IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 1
    اونقدر فکر همه مشغول لاستیک و چیزهای دیگه شده به اصل مطلب توجه نشده, چرا اسمی از از نوع و مدل اتوبوسی که آتش گرفته را اعلام نمیکنید وگرنه ترکیدگی لاستیک برای هر ماشینی ممکن است اتفاق بیفته اون چیزی که باعث این فاجعه شده آتش گرفتن یکی از اتوبوسهاست وگرنه برخورد اتوبوس که نباید اینقدر کشته بده تازه جوری که اصلا جنازه ها قابل شناسایی نباشند.یکی از اقوام ما راننده اتوبوسه چند وقت پیش تعریف می کرد یک مدلی از این اتوبوس های جدید که تعدادشون هم تو جاده ها زیاده با کوچکترین تصادفی آتش میگیره, یعنی این موضوع به گوش مسئولین نرسیده!!!؟؟؟ قضیه کامیونهای هوو رو که یادتون هست. مشکل اصلی جای دیگه هستش که با کوچکترین خطای انسانی اینچنین فاجعه های دلخراشی اتفاق میفته. خدایا به داد این مردم برس...
    • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      رییس اسکانیا می گوید ما اروپایی هستیم و کارمان حرف ندارد. پلیس و بقیه هم بی خود به ما ایراد می گیرند. فقط 2 تا اسکلنیا تا حالا آتش گرفته و آن هم معلوم نیست چرا! شاید پرده، اتوبوس را سوزانده!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 4
    اقاي افسر فني كه معاينه اتوبوس رو امضا كردي اونم با لاستيك صاف .خسته نباشي ....
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    37 1
    توی خیلی از اتوبوس ها یه چکش برای شکستن شیشه ها وجود داره که هر بار من سوار میشم میبینم برش داشتن. خوب موقع تصادف با چی باید شیشه رو شکست رفت بیرون؟؟!!!!! تو رو به خدا پیگیری کنید....
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      5 0
      نمی شود به جای چکشبرای شکستن شیشه ها، دستگیره برای باز کردن شیشه ها بگذارند. حتی بچه ها هم می توانند با دستگیره شیشه را باز کنند ولی مردم بیرون اتوبوس ها با سنگ و میله نتوانستند شیشه ها را بشکنند. مگر خودروی حمل دام است که شیشه هایش باز نمی شود. اگر هوای داخل اتوبوس مناسب باشد مسافر بی جهت شیشه را باز نمی کند و گرما و سرمای اتوبوس هدر نمی رود. کسی هم برای خودکشی دست و سرش را از شیشه بیرون نمی برد یا از پنجره آویزان نمی شود. یک کم به مسافرها بها دهید و این شیشه ها را ثابت طراحی نکنید تا زندانی برای سوزاندن مردم در زمان حادثه نشوند.
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 3
    درکشورهای پیشرفته زلزله7ریشتری میادتعدادکشته هادورقمی نمیشه دراینجایک تصادف 44کشته میده پیداکنیدفاصله راوادعاهارا
  • هادی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 7
    انسان و مرگ یک لحظه!!! تا کی غفلت ؟؟؟؟
  • محمود A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 9
    کسی نمیدونه اتوبوس از کدوم شهر بوده؟
  • hamidreza IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 5
    مهم کاره که انجام نمیشه، حرف زدن که فایده نداره
  • سجاد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 8
    خدا رحمتشون کنه ولی خدایش چرا پلیس راهنمایی و رانندگی وقتی راننده اتوبوسی ساعت کاریش خلاف قانون هست راننده رو جریمه میکنه جا اینکه از رانندگی کردن واسه مدتی منعش کنه جان 45 نفر ارزش این رو نداره که یک نفر رو واسه مدتی جریمه کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • یک اتوبوس سوار A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    من هرچی فکر می کنم واقعا به هیچ جواب قانع کننده ای نمی رسم. یه تصادف 43 کشته و 40 نفر زخمی؟! خدایا یا ما را بکش یا بازم ما را بکش آخه این چه وضعیه به خدا دیگه می ترسم سوار اتوبوس بشم. باید قید درس خوندن تو یه شهر دیگه را بزنم و برم تو کار واردات لاسیتک های چینی
  • یاسر IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    49 4
    خدا به خونوادشون صبربده خیلی سخته خیلی
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    39 4
    خدای من ، این یه فاجـــــــــعه ست ...
  • حسين IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    كاش كسايي كه تصادف فوتي داشته باشن رو از رانندگي محروم كنن .شايد اينطوري راننده هاي زحمت كش !ماشيين هاي سنگين به خاطر خودشون به مردم بيچاره رحم كنن
  • محمدجواد IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    اگر معاینه فنی کشک نباشه، اگه راهنمایی رانندگی....نباشه، اگه راننده ها و صاحب ماشینها آدم باشند که به خاطر چند میلیون جان مردم را به مخاطره ندازند، اگر جاده های ما درست باشند، اگه امکانات ایمنی جاده ها مثل گارد ریلها پمون درست باشند واگر......الان سفر این عزیزانمان سفر مرگ نمی شد!!! خداوند آنها را رحمت فرماید و به بازماندگان صبر عنایت فرماید و حادثیدگان و مصدومان را شفا عنایت فرماید.
  • اکبر IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 5
    با توجه به اینکه عبور اتوبوس ها از لاین سبقت ممنوع هستش این اتوبوس چقدر سرعت داشته که از گاردریل هم عبور کرده؟ به نظر میاد راننده خواب بوده و همزمان با افزایش سرعت به طرف گاردریل رفته و پس از برخورد لاستیک ترکیده است و .... .
  • پوریا IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    13 0
    خدا لعنت کنه این کارخانه ی تولید اتوبوس های اسکانیا رو که دیشب علاوه بر این حادثه دلخراش یک اتوبوس اسکانیای دیگه هم در استان خوزستان دچار تصادف و آتش سوزی شده.لعنـــــــــــت
    • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      تازه رییسش شاکی است که چرا به ما ایراد می گیرند و مردم از اسکانیا ترسیده اند.
  • ماجد IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    از قديم گفتن از ماست كه بر ماست،،جالبه حتما تو اخبار بيست و سي ميگه: باز هم بي احتياطي راننده باعث تصادف شد و حضور به موقع پليس و نيروهاي امدادي باعث شد جان بقيه نجات پيدا كند و يه تشكر از فرمانده پليس و رييس نيروهاي امدادي ميكنه و براي شادي روح درگذشتگان طلب مغفرت و تماااااام!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 4
    بعد از برخورد اتش سوزى با اين شدت ربطى به كيفيت اتوبوس ها ندارد؟
    • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      اتوبوس های بقیه کارخانه ها هم با همین شدت ها تصادف می کنند ولی نه کوره جهنم می شوند نه کاغد مچاله شده.
  • سحر IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    من ديشب صحنه خاموش تصادف رو از نزديک ديدم. وحشتناک بود. خدا همشون رو بيامرزه و به خانواده‌هاشون صبر بده. واقعا متاثر شدم و تسليت ميگم.
  • ایمان IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 1
    گذشته از همه ی این مسائل، به نقش گاردریل وسط جاده هم توجه کنید که براحتی اتوبوس از یه ورش به طرف دیگه اش میره....مطمئنا این وسط برق گرفتگی وسقوط تیر برق هم در مرگ مردم توی این حادثه غم انگیز نقش داشته. می خواستم عرض کنم مسائل فنی و ایمنی راهها هم که وزارت راه مسئولشه در این حادثه بی تاثیر نیست. خدا به خانواده های داغدار این حادثه صبر بده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    معلوم میشه پلیس راه و سازمان مربوط به معاینه فنی کوتاهی کردند
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 1
    کسی از مسئولین پیامی چیزی نداده
  • محسن IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    واقعا تاسف بر انگیزه!!!! اما یک نکته ای که وجود داره ، این هست که حقیقتا بعضی از این راننده های اتوبوس های تهران - قم خیلی بد رانندگی می کنند. همین چند روز پیش که از قم بر می گشتم، یکی از راننده ها مدام از همه ی ماشین ها سبقت می گرفت و با سرعت غیر مجاز از لاین یک حرکت می کرد، و اگر کسی هم به اون راننده راه نمی داد، از پشت با نور بالا و تا نزدیکی ماشین مورد نظر حرکت می کرد، ینده دفعه ی اولی نیست که با چنین حرکاتی از اتوبوس های این مسیر مواجه می شم. خواهشا پلیس راه تهران - قم بیشتر دقت کند. ان شاء الله به حق حضرت معصومه، همگی اون عزیزان مورد مغفرت حق تعالی قرار بگیرند،ان شاء الله
  • مریم A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 0
    من خودم یکی از کسانی بودم که راننده اتوبوس یزد رو می شناختم. تو این چند سال تمام سفرهامو با این اتوبوس رفتم. راننده رو می شناختم و انصافاً هم تا حالا موردی از بی احتیاطی از ایشون ندیدم. بسیار بسیار ناراحت شدم . با خبر شدم که فوت کرده . آرزوی رحمت و مغفرت برای ایشان و سایر مسافرین و صبر جمیل برای خانواده های داغدیده دارم.
  • رضا A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    خبر اینقدر دردناک هست که خبر انلاین و خیلی از خبرگزاری ها اونو تیتر اول کنن تا واقعا مسولا بخودشون بیانو حداقل کارارو انجام بدن
  • مهدی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    یکی از اقوام ما تو این جاده به خاطر لاستیک همین بلا سرش اومد و با ترکیدن لاستیکش به گارد ریل برخورد کرد و همسرش را متاسفانه از دست داد تورا خدا موقع سفر سلامت خودرو تون را چک کنید
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    ریس پلیس میاد اعلام میکنه آمار تصادف تو این ماه کم شده یه تصادف اینجوری میشه کلا آمار تا سال دیگه تکمیله
  • ارش A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    مهم نیست این اتوبوس مال کدوم شهربود مهم اینه که بیشتر اتوبوس هایی که الان دارن فعالیت می کنند لاستیک بهتر از اون ندارند و غیر از وجدان خود راننده هیچکس مسئول کنترل کیفیتش نیست.
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    44 3
    هیچی دیگه طبق معمول پس از بررسی های لازم علت حادثه نقص فنی یا خواب آلودگی راننده اعلام میشه و پرونده بسته میشه، بدون اینکه مسئله ریشه یابی بشه یا کسی پاسخگو باشه!!!
  • محب IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 1
    ایکاش مترو تا قم میرفت
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    واقعا نمیدونم چی بگم .... خیلی سخته
  • مهرناز DE ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    اولا خدا به خانواده هاشون خیلی خیلی صبر بده در ثانی چرا این شرکت های مسافربری اتوبوسهاشونو قبل از حرگت از نظر فنی کنترل نمی کنند ؟ اخه تا کی سهل انگاری تا کی باید این خبرهای بد رو بخونیم وبلرزیم که شاید فردا نوبت ماست
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    باید عزای عمومی اعلام کرد...
  • مهدی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 0
    تو رو به خدا یه کم به فکر اقتصاد با شید که سهل انگاری زیاد تر از این نشود دو هفته پیش برای یک از اقوام ما حادثه ای پیش اومد که تو هم این جاده به خاطر ترکیدن لاستیک به گاردریل برخورد کرد که متاسفانه همسرش را از دست داد تورا به خدا فکر جان مردم باشید
  • جنوبی A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    44 نفر تو سانحه جاده ای کشور کشته شدن اونوخت خبر اول رسانه ها شده تصمیم اوباما برای جنگ سوریه
  • هفت ، عاشق ماشین IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 2
    گواهی نامه داشتن فقط بزن یک و راه بیفت نیست وقتی به کسی گواهینامه میدن باید اون شخص از نظر چکاب فنی ماشین یه چیزی بدونه که اینجوری خسارت جانی و مالی به وجود نیاد متاسفانه مثل مدرک دانشگاه گواهینامه میدن بدون هیچ کیفیت و آموزش درست حسابی و مهمتر از همه فرهنگ سازی
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    خدایا ما چه گناهی کردیم که بدترین محصولات دنیا باید وارد کشور ما بشه لاستیک چینی . کامیون چینی در هر جای دیگه دنیا بود وزیر مربوطه و مسیول وارادات اشغالهای چین باید محاکمه میشد اما در کشور گل و بلبل ما......
  • س IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    آقایان چرا همه کشورها باید قطار تند رو داشته باشند ما واسه اصفهان رفتن که یه شهر صنعتی و فرزند بزرگ تهرانه باید با جاده مرگ دستو پنجه نرم کنیم ؟؟؟ چی شد این پروژه قطار تندرو آقایان ..خجالت آوره این پروژه رو تو خوابتون دیده بودین .. که اومدین ملت و سرکار گذاشتین .. تهران اصفهان قطار تندرو میخوااااااااااااد..
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    خدا رحمتشون کنه اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    الان یه سوال بزرگ ما کشور ما الان با عراق و افغانستان چه فرقی میکنه اونا از ترکیدن بمب هاب کنار جاده ای و تروریستی میمیرن ما از تصادفات مهم اینه که جون آدما گرفته بشه آخه 44 نفر خیلیه هر سال اندازه یه استادیوم آزادی کشته و مجروح میدیم بخدا دنیا به ما میخنده................
  • علی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    سلام خدا به همه بازمانده ها صبر بده به نظر من مهمترین علت این حادثه گرونی و تورمه که بنده خدا راننده مجبور شده تا آخرین آج لاستیک استفاده کنه کنترل پلیس یه راننده های اتوبوس دومین علت مهمه حالا هی به سواری گیر میدن چندتا سواری شخصی بهم بزنن 48 نفر مجروح و کشته میدن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 4
    واقعا جای تاسف داره!من اکثر پیام های دوستان رو خوندم خیلی ها با بی شرمی تمام هر جور که دوست داشتن قضاوت کردن!لحظه ای تامل کنید......
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    حداقل مينوشتين اتوبوس مال كدوم شهر بوده. نوشتين مسير اصفهان تهران ولي مبدا رو ننوشتين
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 2
      اتوبوس اصفهان به اتوبوس یزد زده است
  • مهدی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    قیمت لاستیک که رفت رو آسمان ها راننده هم 10 سال یه بار لاستیک عوض میکنه جون مردم هم که ارزش نداره
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 1
    پليس راه شركت سازنده خودرو را به دليل بدنه ضعيف و نقص فني برقي به ميزان پنجاه درصد مقصر اعلام كرده است.ولي ما پليس راه را بدليل عدم كنترل خودروها و ضعف گاردريل به ميزان بالاي نود درصد مقصر ميدانيم. در بعضي تصاوير گاردريل تا سقف اتوموبيل مقابل بالا امده است. مگر گاردريل براي محافظت در مقابل خروج اظطراري نيست؟
  • توكل از پارس آباد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    خدايا خودت صبر بده به بازماندگانشان - من هم در7 بهمن 1386 برادر 23 ساله دسته گل ام را با تصادف اتوبوس درجاده قزوين - تهران از دست داده ام با چشمان در حال گريه مي نويسم تا عمر دارم جاي خاليش را خالي مي بينم. هنوز كه هنوزه خانواده شاد ما را در غم و ماتم ....
  • قاسم. از قشم A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 0
    محمد أعرابي هميشه يا وخاطرت پيش مازنده هست هميشه خوبها ميروند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    این اتوبوس های اصفهان به تهران واقعا وحشتناک میرونند. مخصوصا سرویس های 12 شب به بعدشون خدا شاهده یک بار یکیشون مسیر اصفهان به تهران رو چهار ساعت و نیم رفت در صورتی که با سواری بدون توقف با سرعت 120 بری این مدت طول میکشه همه مسافرا چشماشون گرد شده بود چقدر زود رسیدن...
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 2
    امروز وفردا عزای عمومی
  • نور IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 2
    هیچ کس دوست نداره بمیره یا بکشه .وقتی لاستیک بترکه فقط کار خداست جمع کردن ماشین پس مقصر کسی نیست این .خدا به همه صبر بده .چرا نمی گیم کمتر گناه کنیم تا کمتر بلا سرمون بیاد .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 1
    خدا به خانواده هاشون صبر بده خیلی سخته کاش خانواده بچه های کوچک زنده مونده باشن حداقل . از صدا و سیما هم بخاطر پوشش خبری عالیش نهایت تشکر رو داریم که جون هم وطنانش این قدر براشون عزیزه
  • وحید A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    اگر نگاهی به لاستیک خودروها چه سنگین و سبک در خیابان ها بیندازیم متوجه کهنه و صاف بودن اکثر آنها میشیم... لطفا پس از شناسایی مقصر به فکر پیشگیری باشیم و برخوردها زودگذر نباشد... در این حادثه معاینه فنی هم مقصر است بخاطر نقص فنی خودرو... پلیس به نوبه خود مقصر هست زیرا اجازه تردد به خودروهای سنگین با عمر بیش از 40 سال را در جاده ها می دهد...
  • محمد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    من نمی دونم چرا بابت این صحنه دلخراش عزای عمومی اعلام نکردند اگه تو امریکا بود به خاطر دو نفر هم که بود عزای عمومی اعلام می کردند متاسفم برای خودمون که احساس نداریم واقعا من خودم که دیشب اومدم تهران با اتوبوس اسکانیا خودم جایه اونا که می زارم ناراحت می شم با عرض تاسف به این خانواده ها اتو بوس ما فقط نیم ساعت با اونا فرق داشت خدا را شکر
  • از آباده A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 6
    خواهشا نظر منو تایید کنید .من بچه آباده هستم از استان فارس .میخواستم به اون دوست شیرازی عزیز بگم من و شما هم استانی هستیم این صحبت شما واقعا جای تاسف داره شما چون شهر شیراز و استان فارس از همه جوانب از اصفهان عقب مونده از روی غرض اینو گفتید.ما خودمون اتوبوس داریم باور کنید لاستیک میشلن صرف نظر از قیمتش خیلی نایاب شده خیلی از این لاستیک ها هم تاریخ مصرف مفیدشون گذشه.
    • arshia A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      2 1
      دورود به شرفت که بی غرض نظر میدی و پیرو سیاست های کینه ورزانه انگلیسی ها جهت تفرقه همانند اون فرد شیرازی نیستید . خداوند روح از دست رفتگان حادثه اخیر را شاد و به مجروحان سلامتی عنایت فرماید.انشاء ا...
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 2
    من دیروز اونجا بودم از قم بر میگشتم که اتفاق افتاد اتوبوس 40 دقیقه تو آتیش سوخت بعد آتش نشانی اومد با یکی از زخمی ها حرف زدم گفت لاستیک اتوبوس ترکیده شد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 11
    شاید خیر باشه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 1
      آخه چیه این قضیه خیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 1
      خوش داری خانواده ات به خاطر قصور یکی زنده زنده تو آتیش بسوزند بعد بهت شاید خیر بوده ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 1
    اگه یه کشور اروپایی بود عزای عمومی اعلام می،شد اگه هر کشور دیگه ای بود عزای عمومی اعلام می شد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 2
    همین الان باید در شرکت عقاب افشان تولیید کننده اتوبوس های اسکانیا تخته بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 7
      لطفا سطحی به قضیه نگاه نکنید... اگر ولوو و بنز بود کسی کشته نمیشد؟؟؟ در این حادثه خیلی ها مقصر هستند... از معاینه فنی و پلیس و راننده و تعاونی مسافربری و لاستیک بی کیفیت و گاردریل ضعیف تا...شرکت اسکانیا
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 7
      وقتی لاستیک صاف زیر ماشین که حداقل 5 تن وزنشه میندازند، چه ربطی به ماشین داره ؟
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      6 0
      به نظرم به جای این کار، بهش لوح سپاس بدهند که تا این حد برند برتر است.
  • وحید A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    من فکر میکردم دوره ترکیدگی لاستیک در جاده ها به سر آمده باشد... اکثر خودرو ها دارای لاستیک تیوپ لس هستند و این باعث جلوگیری از ترکیدگی میشه... مگر اینکه لاستیک کهنه و صاف بوده... سئوال دارم که مراکز معاینه فنی اگر کارایی لازم را ندارند چرا با هزینه کلان ایجاد شدند و در عین ناکارآمدی هنوز به کار خود ادامه میدهند؟ آیا جان مردم اهمیت ندارد؟ سیاست افزایش جمعیت پیش کش... جان همین مردم رو حفظ کنید
  • باب IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    16 4
    خدا رحمتوش کنه اول صبحی یه خبر بد شنیدیم و اوقاتمومن تلخ شد گریم گرفته تسلیت به همه بازماندگان ای کاش مسولین کشور بیشتر به فکر باشند
  • بی نام RS ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    من هفته قبل از تهران به اصفهان با سرعت 110 در لاین وسط در حرکت بودم اتوبوسی پشت سرم بود مرتب بوق و چراغ میزد که برم لاین 1 که بتونه ازم رد بشه فکر کنم سرعتش 150 بود با این وجود این حقیر 40 تومان جریمه شدم ولی اتوبوس هیچ منظورم اینه که مقصر اصلی راهنمای و رانندگی هست که اصلا هیچ برخوردی با اتوبوسها نمیکنه
  • ناراحت A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    باید برای همه چیز و همه کس تاسف خورد یعنی فاجعه از این بزرگتر !!؟؟ یه لحظه خودتون رو جای افراد حادثه دیده قرار بدید تا به عمق فاجعه برسید . و جالبه که حتی هیچ مسئول رده پایینی هم حاضر به پاسخگویی نیست!!! فقط یه عده نشستن و یه سری حدس میزنن!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    خدا همه رفتگان این حادثه را بیامرزه.اینطوری زود و عجولانه قضاوت نکنید.کاش یه فکر درست و حسابی برای تمام تصادفات کشورمون بشه.یه جا میگن لاستیک، یه جای دیگه هم میگن مشکل دیگه ای بوده.اتفاق یه روز و دو روز هم نیست.والا ما تا یادمون کشت و کشتار تو جاده های ایران بوده.به هر حال من که دلم سوخت.کاش این اتفاق نیفتاده بود.
  • سیاه پوشان US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 1
    زن پسر عموی من فقط 24ساله بود او ساکن یزدهست نه اسمی نه خبری ازش نیست دعا کنید زنده باشه.تازه عروس بوده وتقریبا2.3ماه دیگه عروسیشون هست.همه از شدت غم داریم میمیریم.............لعنت به این روزگار ولعنت به این امنیت جانی در ایران................................
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      7 0
      :( ایشالا که حالش خوبه. نگران نباش دوست عزیز.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      1 0
      انشاالله خبر خوبی ازش بهتون برسه
  • عماد A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 1
    قابل توجه همه آقایونی که تو راهنمایی و رانندگی هستن چهل وچهار نفر کشته شدن شما بازم می گیید این جاده ها امنیت دارن واقعا خسته نباشید
  • ابوالفضل A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    اگر این حادثه در هرجائی به غیر از ایران می افتاد بدنبال ریزترین سرنخ ها بودند وکاری می کردند که مسببین حادثه شناسائی شوند لاستیک ماشین و عیب جاده و... همه ممکن است علت حادثه باشند شرکت سازنده لاستیک باید عواقب سهل انگاری خود را بپذیردویا هر عامل دیگری که دخیل بوده باید شناسائی ورفع شود .متاسفانه جان شهروندهای ما در جاده ها گرفته می شود وکسی اقدام مفید برای جلوگیری انجام نمی دهد فقط جریمه ها را افزایش می دهند به بهانه جلوگیری از خطرات
    • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      0 0
      شرکت سازنده این ارابه های مرگ چی؟ اصلا مقصر نیست؟
  • حميدرضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    خيلي وحشتناكه ،خدا رحمتشون كنه وبه خانواده هاشون صبر بده
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    خداوند رحمتشان کند وبه خانواده های آنها صبرعمایت فرماید
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    وقتی که قیمت لاستیک بالا باشد همین داستان ها ادامه دارد
  • بینـــــــــام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 1
    بجای اینکه بشینین سفر بخیر بسازین یه مشت آدم لــــوس و بی مزه بشینن بخندن و فیلم بازی کنن رو راننده های اتوبوس و اتوبوساتون و جاده هاتون کار کنین. خدا قوت راهنمایی رانندگی
  • علي IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    ضمن عرض تسليت به خانواده هاي اين عزيزان متاسفانه عوامل زيادي در اين تصادف نقش داشته كه بنده به صورت مختصر به آن اشاره مي كنم : 1-سرعت بيش از حد اتوبوس چراكه اگه سرعت مناسب داشت ميزان فاجعه كمتر مي شد 2-متاسفانه باد لاستيك توهر آپاراتي يه جور ميزنند بعضي ها گيج فشارسنجشون برحسب bar بعضي ها بر حسب pascal واين دو خيلي باهم فرق دارند ومتاسفانه خود آپاراتي ها هم نمي دونند. 3- جاده متاسفانه اتوبان قم هم ازاين قضيه مستثني نمي باشد ودر بعضي قسمتها از جاده شوسه هم بدتر مي باشد 4-ايراد فني اتوبوس كه به محض تصادف دچار آتش سوزي شده كه جاي بررسي دارد كه چگونه مونتاژ شده
  • خالد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    به نظر من این تصادف عوامل زیادی داره از جمله مالکیت راننده که باعث میش فقط به فکر سود ماهیانه باشه و تورم بالا که نمی رسه به فکر لاستیک نو باشه و نبودن امنیت روانی - نبودن قانون مشخص وجدی برای راننده ورانندگی-نقص در جاده ها و وسایل نقلیه
    • ali IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      1 4
      و نكته مهمتر اينكه اين دو اتوبوس توي باند سبقت بودن كه مختص به ماشينهاي سواري ست اگه اينها توي لاين وسط يا كناري رانندگي ميكردند وبه سرعت 90 يا 100 كيلومتر راضي بودندهنگامي كه همچين اتفاقي براشون مي افتاد راه فرار خيلي داشتند و الان هموطناي ما پيش خانواده هاشون بودن
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      4 0
      حالا که 20 روزاز فاجعه می گذرد مشخص شده که هیچ کدام در خط سبقت نبودند. یک کمی صبر کنید تا نتایج ارزیابی ها اعلام گردد. این طوری قصاص پیش از جنایت می شود.
  • مهدی نجفیان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    به همهی خانواده های که غزیزانشان را از دست دادن تسلیت می گویم
  • قولیه عا میرزا باقر از مگس اباد سفلی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    5 0
    امار میگه 36کارخونه ماشین سنگین164ماشین سبک و1600 موتور سیکلت سازی داریم(قطعات و منتاژ)اما هیچ کدوم تولیدات ایمنی ندارن!!! شما rd,glx,roa rdi,gli,پرشیا و پارس رو که بخرین اتاقش یکیه داشبورد یکیه زندگیش یکیه!!!! پراید و اپل کورسا(تخم مرغی) واسه معابر بسته تو کره استفاده میشد اما به خاطر مصرف زیاد به کشورایی مثل ما صادر کردن حالا ما میایم 131و132و141و111وصباو سفری cnc,مینیاتور و ... تولید میکنیم که پراید کره ایه73 رو هر کی داشته باشه پیش تولیدات ما عاغاییه واسه خودش بقیه باید لونگ بندازن!!ما بعد از چهلو اندی سال تولید پیکان وانت هنوز نتونستیم اتاق عقب و جلو رو از هم مجزا کنیم تا مشتریا احساس نکنن سوار مکعب چهار چرخ شدن !!!!امریکا به این چنینی 3 تا ماشین سنگین و 5 تا سبک سازی داره و هرسال یه
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 0
    عاغا سویس فقط ساعت میسازه خیلی از کشورا ماشین تولید نمیکنن ماشین پلیس رومانیl90 خودمونه چرا قطعات مزخرف میسازیم و مواد اولیه ای که همه دنیا حسرت داشتنشو میخورن به گند میکشیم ایران یاسا چون دیر تر صاییده میشه خوبه ولی لاستیکای کره ای و ژاپنی که مثله دنبه میمونن و قدرت چسبندگیشون با جاده 60برابر لاستیکای ایرانیه بده !!!!!! عاغا چن سال دیگه اگه این همه قوطیه به اصطلاح ماشین رو بخوان جم کنن واسه قبرستون پراید ها فقط بایدکل مساحت افغانستان رو کرایه کنیم !!! چراااااااااااااااااا چرااااااااااااااا من چیزایی میدونم که اگه بگم اشکتون در میاد
  • قولیه عا میرز باقر IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 0
    اپشن رویه مدل بعدی میزاره این در حالیه که بهترین ماشین توی امریکا تویوتا لکسوز ژاپنیه و ماشینای اروپایی اصلا به حساب نمیان حالا داشته باشین که مثلا فرانسه کلی هزینه مهندسان پزو میکنه تا اپشنای بیشتری داشته باشه ولی تا همون پژو میاد تو ایران شیشه عقب دستی میشه کولر برداشته میشه absبرداشته میشه اینه ها دستی میشن و هزار کلک دیگه میزنن تا با قیمت کمتری تحویل مشتری بدن ینی مهندسان ایرانی دهن فرانسویارو اسفالت کردن!!! کشورای تولید کننده خودرو هر سال به اندازه کل کارخونه های ایران هزینه میکنن واسه کیفیت کاراشون و ما الان به این نتیجه رسیدیم که کشور توان تولید خودرو رو نداره اگه شرکت bmw اتاقشو دور نمیانداخت ما الان سمند نداشتیم تازه میخوایم شاسی بلند هم بزنیم !!!!اومدیم ماشینای فرسوده رو جم کردیم
  • alex A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 6
    وقتی فرمان هیدرولیک باشه، حتی اگه لاستیک هم بترکه ، سرعت 120 هم باشه اونقدر ماشین منحرف نمیشه. شک نکنین که راننده خواب بوده و به گاردریل خورده و لاستیک پاره شده. ضمنا لاستیکای الان تیوب لس هستند و نمیترکند
  • سکه الزر A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 0
    باسلام به همه ی کاربران عزیز که نوشته هایشان همه ازسردلسوزی وبه صدادرآوردن زنگ خطری جهت پیشگیری ازوقوع اینگونه وقایع دلخراش است که به دلیل بعضی ازبی توجهیها چه ازسوی مسئولین مربوطه وچه ازسوی رانندگان محترم باعث به دردآمدن قلب هرشنونده وجاری شدن اشک ازدیدگان هرانسانی میشود این حقیربه تمام ملت ایران به خصوص خانواده های عزیزان فوت شده تسلیت گفته وعلودرجات ازدرگاه خداوندمنان برایشان خواهانم وبرای مصدومان شفای عاجل خواهانم(حالا علت حادثه هرچی بوده گذشته مابایدبه فکرجلوگیری ازتکراراین نوع حوادث باشیم اینکه ترکیدگی لاستیک ومعیوب بودن لوازم یدکی ومتهم کردن یکدیگروخدای ناکرده توهین به قومیت های دیگرهموطنان بشو گره ای بازنمیکندبایدعلاج واقعه قبل ازوقوع کرد انشاءالله)باتشکراشمادوستان خوب وهموطنان دلسوز
  • afshin IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 1
    سلام آقایون چرا جنگ و جدر می کنید هیچ کس نگفت شرکت تولید کننده این ماشین ها مقصر هستش یا نگفت پلیس راهنمایی رانندگی بجای جریمه بی خود مردم بدبخت باید بیاد جلو تردد این خودرد ها رو بگیره .آقا یکی بگه مسولان ایم مملکت دارن چکار می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی پلیس راهور کشور اینقدر اقتدار و جربزه نداره جلو تردد این خودرو ها رو بگیره اگر نداره که هیچ.........اگرم داره میدونم نگید با لابی بازی و شیرینی خوری نمیشه جلوش رو جلوش رو گرفت. یک نفر از اون شرکت پیدا نشده یاد تسلیت بگه افسوس اون وقت مردم از لاستیک تا راننده و شرکت تولید لاستیک و روکش آسفالت و کج بودن جاده و.............تقصیر کار دونستن فقط این وسط شرکت عقاب افشان بی گناه بوده بابا دمش گرم با این ارابه مرگ ساختنش
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    8 1
    سلام به خدا الکی قضاوت نکنید من یکی از کار کنان شرکتی هستم که ماشین تصادف کرده ماشین از تعاونی ما بود این چند رو ز از بس گریه کردم دیوانه شدم ماشین 2 ماه است لاستیکش عوض شده بود فیلم مغازه که ماشین رفته لاستیکشا عوض کرده هنوز هست با تاریخ و ساعتش
  • علی US ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    8 0
    سلام اول به باز ماندگان این حادثه تلخ تصلیت عرض مینمایم دوم وارد کننده لاستیک به ایران چه فردی هست ....که لاستیک درجه 4 چینی را به ایران وارد میکنه وچون قیمت لاستیک تو ایران برا یک راننده کمر شکن هست مجبور به خریدن لاستیک چینی اقدام میکنه سوم مقصر اصلی پلیسناجاست که اورد سرعت اتوبوسها را کردند 120 تا اگر سرعت این اتوبوس که از اصفهان عازم تهران بود سرعتش کم بود به سه تا ماشین زده ودوتا گارد ریل داغون کرده نتونسته کنترل کنه ماشین نه ایستاده ..... شرکت عقاب سیر هست سر مونتاژماشینهای اتوبوس تو سوئد باطری وباک ماشین اسکانیا عقب قرار داره چرا مثل اونها نمیسازید .................. با نهایت تشکر فراوان از شما ها رسیده گی کامل به عمل بیارید /.
  • ساکن اصفهان A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    1 0
    من شهرایی دیگه رو نمیدونم اما توی اصفهان تنها با کارت ماشین و یه پولل خیلی کم معاینه فنی رو میدن اصلا ماشین رو چک نمی کنن که همین میشه دیگه
  • .. A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    3 0
    صبر،صبر،صبر ب تموم خونواده هاشون
  • محمد مهدی A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 0
    این همه ادم مرده حالا دیگه هیچ کدومشون بر نمی گردن !فقط می خوام بگم چرا باید وسایل نقلیه ها انقدر غیر استاندارد باشه که این همه ادم بمیره؟؟؟اگر شرکت از جنس مرغوب استفاده می کرد و جنس چینی واسه سود بیشتر غالب نمی کرد الان این همه ادم نمی مرد!به همین سادگی ولی الان همه چی رو با پول مامله می کنن حتی جون ادم ها رو !