فارس نوشت:

روابط عمومی دانشگاه ایرانیان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مبلغ دریافتی از دولت برای کمک به این دانشگاه، به حساب ریاست جمهوری بازگردانده شد.

 روابط عمومی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره استفاده از کمک‌های دولتی به این دانشگاه، ارائه کرد.

در این اطلاعیه تصریح شده کمک انجام شده به دانشگاه از سوی دولت گذشته طبق موازین قانونی و با مصوبه هیات وزیران و البته امری مرسوم در دولت‌ها بوده و اموال دانشگاه ایرانیان نیز در صورت انحلال متعلق به دولت خواهد بود.

متن این اطلاعیه، به شرح ذیل است:

در پی انتشار مطالب غیرواقعی و نادرست در موضوع کمک دولت دهم به راه‌اندازی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان لازم است نکاتی را به آگاهی عموم برساند:

1. بر خلاف آنچه در خبرهای مورد اشاره آمده است، کمک انجام شده به دانشگاه ایرانیان بر طبق موازین قانونی و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته و جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد در آخرین مصاحبه تلویزیوین خود آن را اعلام کردند.

2. کمک نهاد ریاست جمهوری و دولت به نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر دولتی امری معمول و قانونی است و در همه دولت‌ها مرسوم بوده است؛ در دولت‌های نهم و دهم هزاران نفر و صدها نهاد عمومی و غیر دولتی از این کمک‌ها استفاده کرده‌اند.

3. توسعه مراکز دانشگاهی و حمایت از فعالیت‌های علمی در کشور از جمله موارد تأکید و حساسیت دولت‌های نهم و دهم بوده است و در همین رابطه باید به کمک بیش از 450 میلیارد ریالی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم به خوابگاه‌های دانشگاه تهران اشاره کرد.

4. دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متعلق به شخص یا اشخاص خاصی نیست و اموال و دارایی‌های دانشگاه در صورت انحلال متعلق به دولت است.

5. در عین استحقاق قانونی کامل دانشگاه برای استفاده از کمک مورد اشاره، به منظور پاسداشت از جایگاه والای تلاش مقدس علمی و جلوگیری از ایجاد کمترین شائبه و هر گونه بهانه‌جویی کمک مذکور به حساب نهاد ریاست جمهوری بازگردانده شده است.

6. تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان بر اساس پیشنهاد جمعی از نخبگان علمی ایرانی در داخل و خارج از کشور و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های حداکثری علمی ایرانیان در سراسر جهان و دستیابی به مرزهای دانش و نیل به تراز جهانی صورت گرفته است. بدیهی است راه‌اندازی دانشگاهی در این مقیاس، از جهت تأمین احتیاجات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند حمایت‌های جدی دولت محترم و افراد نیکوکار ارجمند و عموم مردم عزیز است.

از این رو ضمن ارسال درخواست خدمت ریاست محترم دولت یازدهم برای صدور دستور کمک به دانشگاه، از افراد خیر و نیکوکار و عموم مردم عزیز دعوت می‌نماید کمک‌های نقدی خود را به حساب 999 بانک ملت (یا کارت به شماره 7727-7011-3377-6104) و نیز حساب 88 بانک ملی در سراسر کشور واریز نمایند. به زودی محل مراجعه برای اعطای سایر کمک‌ها اعلام خواهد شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    کلا خالی بندیه .بعد از هشت سال همه ایشان را میشناسند . تاریخ مصرف این نوع گفتگو سالهای اول دولت پوپولیستی بود .ولی ماشاالله به این اعتماد بنفس .
    • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 1
      ببخشید میشه بررسی کنید فقط همین یک مورد بوده یا موارد متعددی بوده و این دفعه مابقی حساب را خالی کردند؟!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      1 1
      ببخشید اشتباها منفی دادم
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    دولت دهم را آرزوست
    • غضنفر RS ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      باش تا صبح دولتت بدمد
  • احسان US ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    بیزحمت سود پول رو هم برگردونید حدود 46 میلیون تومان تا به امروز اگه 7% سود بدن
    • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      چه جوری حساب کردی دوست عزیز ؟؟ به حساب من دویست و خورده ای میلیون تومن فقط سود پول می شه .... الان بعضی از بانک ها برای حساب کوتاه مدت روزشمار حدود بیست درصد سود می دن ....
    • شهروند IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 1
      اگه می خواین تعریف دقیق اختلاس رو بدین این اقدام احمدی نژاد رو که کلاه قانون رو تا گوشای ملت کشیده، دوباره مرور کنین.. پولی رو می برن، بعد مدتی بر می گردونن؛ سود که از پول تو این مدت بردن رو می خورن. این یعنی اختلاس. اتفاقی که برای 3000میلیارد افتاد، یه دزدی بود نه اختلاس. چون پولو بردن.. وقتی رئیس دولت فاسد باشه و اینجوری علنی و رسانه ای اختلاس کنه، باید هم تو همچین دولتی 3000میلیارد بدزدن. درضمن، کی دیده که پول برگشته... مگه سندسازی واسه اینا کاری داره. ببینید ردیف های بودجه در این 8 سال قابل پیگیری هست؟؟ بعید میدونم این تنها اتفاق از این دست در دولت مهر باشه. خدا می دونه چه پولایی با کلاه قانون، به صورت هدیه و کمک و ... به عزیزکرده ها و دوستان و رفقا و بروبچ و ... داده شده.. متأسفم...
  • بی نام FI ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    باورشان شده قانونی بوده!!! کدام کمک دولت ؟؟؟؟ با اجازه کی ؟؟ اگر رسانه ای نمی شده پس می دادید؟؟ جالبه یک نفر با اجازه خودش 16 میلیارد تومان به دانشگاه خودش کمک می کند !!! خدایااااااا در ضمن باید دولت اسناد پرداختی بانکی را به مردم ایران نشان دهد من که باور ندارم .که این هم با مصلحت اندیشی اقایان از جیب ملت بدبخت برود
  • محمد A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    282 8
    اولا دانشگاه تهران دانشگاه دولتیه ولی دانشگاه ایرانیان غیرانتفاعیه و حقوقش مال هیئت موسس . در صورت انحلال قبول ولی کو تا انحلال؟؟؟ بالای 400 دانشگاه غیرانتفاعی داریم به کدومش 1 میلیارد کمک بلاعوض شده که به دانشگاهی که همه چیش با رانت و سوءاستفاده راه افتاده باید 16 میلیارد کمک بشه؟ چرا این همه دانشگاه غیر انتفاعی که منم کارمند یکیشونم باید دغدغه ی تغییر کاربری زمینی که با سرمایه گذاری هیئت موسس خریداری شده رو داشته باشه و دو سال الاف باشه و حقوق کارمنداش به دلیل عدم سیاست گذاری درست دولت در دانشگاههای غیرانتفاعی زیر اداره کار باشه ولی ایرانیان تاسیس نشده ساختمان دولتی بگیره اونم بدون اجاره؟ چرا دانشگاهها باید کلی تلاش کنن تا ارتقا پیدا کنن اما ایرانیان بشه بین المللی و تحصیلات تکمیلی ؟
  • پرويز A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    تخلفات زيادي در اين 8 سال انجام شده و دادگاه ها بايد به اين امر رسيدگي كنند.
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    قانونی بوده دگه نکنه به قانون هم اعتراض دارین
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      ببخشید اشتباهی مثبت دادم
    • غضنفر RS ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      اگه قانونی بوده چرا داره برمیگردونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • عشق احمدی نژاد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      1 20
      دولت به همه پول میده واسه دانشگاشون . این که قانونیه . اینو پس داد بابا برین بخورین دورتون شروع شده ملت خودش نمیزاره دانشگاه احمدی نژاد بخابه
  • حسین A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    200 9
    حتی اگه قانونی باشه واقعا به این فکر نرسیدید که توی این اوضاعی که برای مملکت درست کردید موندن این پول توی بیت المال مهم تر از خرج شدنش برای یه دانشگاه خصوصی باشه؟ ما ایرانی ها به عنوان صاحب اون پول درخواست داریم که اسناد برگرداندن این پول رسانه ای بشه تا خیال همه راحت بشه. این همه سال سر ما کلاه گذاشتید توی این یکی دیگه ساکت نمیشینیم
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    132 8
    جانم حالاشد،پیششون رفته هر کاری میخوان می کنن بعدم به انگ قانونی بهش میزنن.
  • احمدی نژاد IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    یعنی مشکل کشور ما برداشتن این میلیاردا از حساب بیت الماله ؟یعنی واقعا مشکل مملکت ما اینه
    • علی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      2 0
      شما یا نمیدونی 16 چندتاست یا نمیدونی میلیارد چقدره.والا میفهمیدی مشکل بزرگیه!!!!!!!!!!!!!
  • احمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    39 36
    شماره كارت درشبكه بانكي نيست
  • منوچهر A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    28 0
    ما اگه بخوایم برای یک کار تولیدی شرکت را انداخته و وام بگیریم باید 20% آورده داشته باشیم تا بعد از کلی ضمانت و سفته و ... وام بدن . چطور دانشگاهی که فقط یک اسم هست و شماره حساب و تعدادی هیأت امنای مجهول الهویه میتونه کمک هزینه دریافت کنه و نه وام !!! فکر میکنم زمین یا ساختمانش هم دولتی یا منابع طبیعی هست و مصوبه اینجوری هم داره . خواهشاً کارکنای منابع طبیعی و هر جای دیگه اگه ردی و سرنخی پیدا کردم فاش کنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 0
    مگه قانونی نبود ؟! پس چرا برگردوند؟!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 0
    من با صد در صد اورده ده سال پیش تمام خونه وزندگیمو فروختم یک کارخونه تولیدی با 35 پرسنل و با هزاربدبختی وخون دل خوردن راه اندازی کردم 5سال واسه گرفتن یک میلیارد وام دوندگی کردم اخر سر با اینکه سالی حد اقل 100میلیون پول بیمه ومالیات میدم 150میلیون زحمت کشیدن مرحمت فرمودن با باز پرداخت 8ماهه دادن .اگه تو این ده سال تو خونم خوابیده بودم الان قیمت خونم بیشتر بود ...اون موقع اقایان خیلی راحت وقانونی بی ضامن چک وسفته 16 میلیارد بلاعوض برمی دارن.......بگذریم اگه بخوام ادامه بدم حداقل 1000 صفحه میشه
  • ها؟! A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 0
    نقل قول: 2. کمک نهاد ریاست جمهوری و دولت به نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر دولتی امری معمول و قانونی است و در همه دولت‌ها مرسوم بوده است؛ در دولت‌های نهم و دهم هزاران نفر و صدها نهاد عمومی و غیر دولتی از این کمک‌ها استفاده کرده‌اند. !!!!!!!!!! دولت نهم و دهم!!؟!؟!؟ جفتش که آقای دکتر احمدی نژاد بوده!!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    3 0
    من جوان براي گرفتن 3 ميليون تومن وام ازدواج بايد گواهي کسر از حقوق پدر بازنشته م ببرم، شونصد تا امضا و تهعد بدم، 3.5 ميليون تومن سفته بدم، تازه کلي بدو بدو کنم که معلوم نيست کِي اين 3 ميليون رو ميخوان بدن! بعدش هم فرض کنيد گرفتم با 3 ميليون کدوم قسمت مراحل کمرشکن ازدواج رو مي تونم پشت سر بذارم؟!؟ واقعاً به جاي اينکه اين پولها رو برداريد و بريزيد تو حساب دانشگاهي که معلوم نيست توش چه خبره، بياييد دو زار بذاريد رو وام ازدواج شايد که اين جوان هاي بيچاره بتونند تا 40 سالشون نشده ازدواج کنند!
  • حقگو IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 1
    اینجاست که باید قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم دخالت کنه و باقی سو استفاده ها رو پیدا کند
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    10 1
    خوبه حد اقل یکی از مفاسد اقتصادی معلوم شد و آن را گرفتند
  • بی نام A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    11 1
    این یکی رسانه ای شده برگشت داده شده،اونایی که سر از ناکجا اباد در اوردن رو پیگیری کنید
  • امیر IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
    0 0
    بادآورده را بادبرد
  • سینا A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    این احمد ی نژاد عمدا و با اطلاع تخلف های زیادی کرده -- این 16 میلیارد که جای خود ---عوارض غیر مستقیم بفیه تخلفاتش خیلی خیلی بیشتر از این 16 میلیارد و چند تا ساختمون وماشینه - ولی مهمتر از تخلفات این آقا رسیدگی قضایی به این تخلفات هست که رسیدگی هم در کار نیست