در 10 سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ موسسه غیردولتی ای اجازه تاسیس دانشگاه در تهران را نداده است.

حسن غفوری​فرد رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز مهمان کافه خبر بود و در پاسخ به سوالی که به شبهات مطرح شده درباره مجوز دانشگاه «ایرانیان» اشاره داشت، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم آقای احمدی نژاد اصلا برای تاسیس این دانشگاه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسیر تصویب اساسنامه، تعیین هیات موسس و هیات امنا از ابتدای دولت احمدی​نژاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم تفویض شده است، ادامه داد: روال قانونی این است که ابتدا به دانشگاه​های غیر دولتی اجازه دوره​های کاردانی داده می​شود، بعد از فارغ التحصیلی چند دوره دانشجو در صورت تحقق شروطی از جمله کیفیت سطح تحصیلی، مجوز برگزاری دوره کارشناسی صادر می​شود و بعد به همین منوال مجوز دوره​های کارشناسی ارشد اعطا می​شود. تا کنون هم به هیچ موسسه غیردولتی ای اجازه برگزاری دوره دکترا داده نشده است. حتی 20 نفر از اساتید دانشگاه امیرکبیر هم که قصد تاسیس یک دانشگاه غیرانتفاعی داشتند، مجاز به برگزاری دوره کاردانی در قزوین شدند و بعد از چندسال دوره کارشناسی هم توانستند برگزار کنند، الان هم فقط برای چند رشته محدود دوره فوق لیسانس دارند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به دلیل اشباع شهرهایی چون تهران، قزوین، مازندارن و خراسان از موسسات آموزش عالی، دیگر به آنها اجازه تاسیس موسسه جدید داده نمی​شود، تاکید کرد: اگر هم بنا بر تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی باشد اولا باید در مقطع کاردانی و ثانیا باید در نقاط محرومی چون سمنان تشکیل شود.

غفوری​فرد که می​گفت علی رغم سمتش در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی داند که احمدی نژاد از کجا و چطور مجوز تاسیس دانشگاه گرفته است، پاسخ دقیق به این سوال را در گرو کسب استعلامی از وزارت علوم دانست. البته به گفته وی، تا کنون شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین استعلامی را نگرفته است.

وی انتشار اخباری درباره رد صلاحیت بقایی و مشایی به عنوان اعضای هیات موسس دانشگاه ایرانیان در شورای انقلاب فرهنگی را نیز تکذیب کرد و گفت: اصلا چنین بحثی در شورا مطرح نشد که به رای گیری برسد.

این استاد دانشگاه که می​گفت احمدی نژاد روند یاد شده برای دریافت مجوز دانشگاه را طی نکرده است، ادامه داد: ایشان صرفا در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دولتشان تشکیل شد، گفت که می​خواهد بعد از پایان ریاست جمهوری​اش یک دانشگاه در سطح عالی برای 10 رشته ایجاد کند و می​خواهد از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز بگیرد که این دانشگاه در تهران هم شعبه داشته باشد. این یعنی اصلا دانشگاه ایشان در تهران نیست و حداکثر یک شعبه در تهران خواهد داشت. در مورد اینکه روال تاسیس این دانشگاه طی شده یا نه هم وزارت علوم باید پاسخگو باشد.

غفوری​فرد در پاسخ به اینکه آیا برای این درخواست احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رای گیری شد یا نه؟، نیز اظهار داشت: همانطور که گفتم روال بررسی تاسیس دانشگاه به وزارت علوم سپرده شده و هیچ رای گیری​ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده است.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با غفوری فرد را که خاطراتی خواندنی از دوره وزارت وی در دولت​های شهید رجایی و مهندس موسوی را نیز در بر می​گیرد در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    122 3
    در تمام سال های گذشته همین کار را کرده است. نتیجه هم که روشن است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      30 2
      تو رو خدا لغوش كنيد
    • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      9 1
      پس چرا جلوشو نمیگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    109 5
    نمی دونم چرا هر وقت نام دانشگاه احمدی نژاد رو می شنوم یاد جوک پاسبونه میفتم که می خواست برای بچه اش کلانتری باز کنه!!!! خیلی عجیبه!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    109 4
    خب این دفعه دیگر نباید بی بی قانونی های ایشانبی اعتنا بود ایشان هم مثل هر شهروند باید مراحل اخذ مجوز را طی کند
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    49 3
    پی دانشگاه عدالت چطور مجوز گرفته! یکضرب دکتری می دهد به اهالی
  • مردم IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    54 3
    خوب چرا جلوی اینکار گرفته نمیشه؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    23 1
    چند ماه هست درخواست نشریه دادیم هنوز اعلام وصول هم نشده اون وقت این حضرت مثل آب خوردن برای خودش مجوز دانشگاه صادر کرد و کلی پول هم به خودش هدیه داد.
  • سعید A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 5
    حالا آقای احمدی نژاد استعلام نگرفت.. مگه از چند وقت قبلش نگفت که میخواد اینکارو کنه؟؟؟؟ اونوقت کجا بودین شما؟؟؟؟ حتما داشتین برای توفیق این دانشگاه در یکی از همایشها آمین می گفتین!!! عجبا!!!
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    6 0
    اینست پاکترین دولت ما