11 بهمن 91 را فراموش نکنید؛ هوای تهران بالاخره پاک شد

بعد از دو ماه آلودگی هوا و نفس تنگی، بالاخره هوای تهران پاک شد. این دومین روز از سال 91 است که هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ از هفته دوم آذرماه، هوای تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران، در شرایط ناسالم، اضطرار و در برخی روزها در آستانه هشدار هم قرار گرفت. در همه این مدت، مانند سال های گذشته، تنها باد و باران موجب شد کیفیت هوا کمی بهتر شود و در روزهایی به شرایط سالم برسد. اما هیچ گاه کیفیت هوا به شرایط پاک نرسید. حتی در روز و هفته هوای پاک هم هوای تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی، ناسالم بود.

هرچند که دو هفته پیش از شروع آلودگی هوای زمستانی، تهران یک روز هوای پاک را ان هم به دلیل بارندگی و باد تجربه کرد.

اما با توجه به بارندگی شب گذشته و وزش باد در دو روز پیش از آن، موجب شد کیفیت هوای تهران در وضعیت پاک باشد. به گفته یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اکنون عدد ذرات معلق در هوای تهران، 41 است؛ یعنی هوای پاک. اگر 9 واحد به شاخص آلاینده های امروز افزوده شود، هوا در بهترین شرایط، در وضعیت سالم قرار می گیرد. هرچند تا عدد 100، وضعیت هوا استاندارد است و پس از آن ناسالم می شود.

البته از ابتدای امسال تاکنون 2 روز هوای پاک 188 روز سالم، 126 روز ناسالم و یک روز شاخص آلودگی در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است.

رشیدی درباره وضعیت کیفیت هوا در روزهای آینده، هم به خبرآنلاین می گوید: "اگر بارندگی شدید داشته باشیم، ممکن است هوا دوباره در شرایط پاک قرار بگیرد."

نکته اینجاست که در آبان و آذر امسال که در زمان بارش برف و باران هم هوا در وضعیت سالم نبود و در روزهایی به ناسالم هم رسید.

به هر حال امروز هوای تهران به دلیل وزش باد، در شرایط پاک باقی می ماند. هرچند که در مناطق شلوغ و پرتردد قطعا هوا پاک نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما الیاس IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    8 3
    لطف خداست .
  • بدون نام IN ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    1 0
    هوا دلپذیر شد
  • پاي ثابت IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    1 0
    جايزه ميدن كه همه ماشينا رو بياريم بيرون