روز جمعه و با پرواز بر فراز هواپیمای بوئینگ 747 ناسا، آخرین برگ از پرونده شاتل فضایی اینترپرایز رقم خورد. شاتل اینترپرایز اولین شاتلی بود که ساخته شد و فقط 1 بار به طور آزمایشی پرواز کرد.

جمعه گذشته، شاتل فضایی اینترپرایز آخرین سفر هوایی خود را پیش از انتقال به موزه بر فراز شهر نیویورک انجام داد. شاتل اینترپرایز که اولین شاتل ساخته شده بود، در سال 1976 / 1355 تکمیل شد و فقط یک بار برای پروازهای آزمایشی جوی از آن استفاده شد. این شاتل بدون موتور و سپر حرارتی ساخته شد و به همین دلیل بر خلاف سایر شاتل‌های فضایی، هیچ‌گاه به ماموریت‌های فضایی نرفت. از روی این شاتل بود که نخستین نمونه عملیاتی شاتل‌ها یعنی شاتل فضایی کلمبیا ساخته شد.

هفته پیش، شاتل اینترپرایز جای خود را در موزه هوانوردی واشنگتن به شاتل دیسکاوری داد. آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرده است که شاتل اینترپرایز پس از پرواز به فرودگاه بین‌المللی جان اف. کندی، ماه ژوئن / خردادماه به موزه دریا، هوا و فضا اینترپید (USS Intrepid Museum) منتقل خواهد شد. این تصاویر از شاتل فضایی اینترپرایز هنگام انتقال با بوئینگ 747 ترابری ناسا، توسط دان براکاگلیا گرفته شده است.
منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان
53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    24 3
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه اید!!!
  • محمد122 IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    21 3
    1355 ... اونا تو فضا بودن
    • داود IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      15 1
      ما هم تو فضاییم داداش ! ( لطفا با لهجه خاص خوانده شود!)