26 سال پس از انفجار شاتل فضایی چلنجر که 73 ثانیه پس از برخاستن از زمین اتفاق افتاد، فیلم جدیدی که یکی از مسافران حاضر در فرودگاه اورلاندو با 80 کیلومتر فاصله از محل انفجار ثبت کرده بود، کشف شد.

به گزارش نیوساینتیست، این فیلم در 28 ژانویه 1986 / 8 بهمن 1364 توسط باب کارمن که در یکی از بیمارستان‌های نیویورک به شغل پرستاری مشغول بود، گرفته شده است. فیلم با صحنه‌هایی در فرودگاه اورلاندو که فقط 80 کیلومتر از پایگاه فضایی کندی فاصله دارد، آغاز می‌شود. دختر 3ساله او که اکنون در نیوساینتیست مشغول به کار است، به همراه همسرش (که اکنون فوت شده است) آماده عزیمت به دیزنی‌وورلد برای گذراندن تعطیلات هستند که در بخشی از فیلم‌برداری، صحنه انفجار ثبت می‌شود. پس از سوارشدن بر هواپیما بود که خلبان، وقوع انفجار شاتل چلنجر را اعلام کرد و کارمن متوجه شد چه چیزی را در دوربین خود ثبت کرده است.
هرچند او به خاطر داشت که این انفجار را با دوربین خود ثبت کرده، اما همین یک ماه پیش بود که در حین مرتب کردن آرشیو فیلم‌های آماتوری قدیمی خود توانست وی.اچ.اس آن‌را پیدا کند و پس از تبدیل آن به قالب دیجیتالی، آن را منتشر کند.
شاید امروز با گسترش استفاده از گوشی‌های همراه کمتر کسی به اهمیت وجود چنین فیلم‌هایی پی ببرد، اما در آن زمان تعداد محدودی دوربین فیلم‌برداری آماتوری در اختیار عموم مردم بود. تعدد ابزارهای تصویربرداری در حال حاضر که با توجه به ضریب نفوذ گوشی‌های همراه در جوامع مختلف به چند میلیارد دستگاه رسیده است، موجب شده کمتر حادثه‌ای در جهان اتفاق بیفتد که توسط دوربینی ثبت نشده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد حادثه انفجار شاتل چلنجر، اینجا را کلیک کنید.

 

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    27 4
    طرف پرستار بوده و اون زمان دوربین فیلمبرداری داشته ؟!؟ مگه چقدر حقوق میگرفته؟
    • بهی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
      35 3
      یارانشو هدفمند مصرف می کرده!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    4 27
    خيلي مسخره بود هيچ چيز قابل توجهي نداشت
  • amb IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۹
    4 0
    قسمتي از فيلم حذف شده
  • بدون نام IN ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    1 0
    خیلی وحشتناک بود... منو یاد فیلمهای 11 سپتامبر انداخت... :(