رئیس مجلس در نطق صبحگاهی امروز خود به توافقات هسته​ای اخیر، اهانت امارات و مجاهدان فلسطینی و بحرینی اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني با اشاره به مذاکرات هسته اي اخير ايران با 1+5 در استانبول گفت: به دليل تغيير رفتارهاي غرب پس از مذاکراتشان، هم اکنون نمي​توان در اينباره تحليلي داشت. اما همين پارادايم بازگشت بهNPT  گامي به جلو است و براي 1+5 يک فرصت است که به جاي مذاکرات بي پايه و اساس، حق رسمي ايران در برخورداري انرژي هسته​اي را به رسميت بشناسد.
دبير پيشين شوراي عالي امنيت ملي خطاب به 1+5 ادامه داد: اگر زبان زورگويي را به منطق عقلاني باز گردانيد، مي​توانند با تعامل موثرتري از جانب جمهوري اسلامي روبرو شويد.
رئيس مجلس در ادامه از فتواي تاريخي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت​الله خامنه​اي مبني بر حرام بودن توليد و بکارگيري سلاح کشتار جمعي ياد کرد و ان را يک مبناي اساسي در پايان دادن به منازعات تسليحاتي و هسته​اي خواند.
لاريجاني افزود: مجلس شوراي اسلامي ضمن تشکر و حمايت از هيات مذاکره کننده هسته اي صرفا از مذاکراتي در چارچوب و صيانت از حقوق ايران حمايت مي کند.
گزيده ادامه سخنان وي را در ادامه مطالعه فرماييد:
·         اين روزها ملت هاي مظلوم و شجاع فلسطين و بحرين در آزمون زورگويي رژيم​هاي ديکتاتوري هستند. اعتصاب غذاي مبارزان فلسطيني در يک ماه و در بحرين طي دو ماه، نشانگر عمق اين مبارزات است و اين ديکتاتورها بايد بدانند که اين مبارزات گوياي استحکام اين ملت ها بر راهشان است. مجلس شوراي اسلامي  از حرکت مجاهدانه مبارزان فلسطيني و مجاهدان بحريني حمايت مي کند. توصيه مي​کنيم که حکومت​هاي آنها به خواسته هاي حق ملتش توجه کند.
·         مجلس شوراي اسلامي همچنين به امارات توصيه هشدار آميز دارد که به جاي مجادلات فرصت سوز، خردمندانه به جايگاه خويش توجه کنند.
·         ارتش ايران به جهت داشتن روحيه جهادي و هشت سال تجربه دفاع مقدس از قدرتمندترين نيروهاي نظامي منطقه است که با صلابت از جمهوري اسلامي ايران دفاع مي کند. ما آرزوي توفيقات بيشتر براي اين نيروي توانمند مردمي داريم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عابد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    65 5
    از نظر من این صحبت ها در سطح منطقه می بایست با جدیت و صلابت بیشتر زده شود تا بعضی حکمرانان بیخرد از آن درس آزموده شوند.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    13 40
    درود بر دکتر لاریجانی این رئیس دوست داشتنی مجلس. افتخار میکنم با این صلابت از حقوق حقه ایران اسلامی دفاع میکنید و از داشتن شما به خود میبالم. راستی، آقای لاریجانی؛ یک سوال از شما داشتم. بعد از این پیروزی های هسته ای، و تاریخی در مذاکرات، آیا دکتر احمدی نژاد در کنارگذاشتن شما در چند سال پیش از راس هیات مذاکره کننده هسته ای با گروه 5 1 حق نداشت؟ آیا آقای جلیلي خیلی بهتر، این جریان را هدایت نکرد؟ و اگر شما بودید، الآن نتیجه چه میشد؟
    • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      2 0
      دوست عزیز خدمات و توانایی های جلیلی و حتی روحانی را نمیتوان نادیده گزفت اما فراموش نکنید در زمان 2 ساله دبیری لاریجانی بود که پرونده هسته ای ایران شرایط بحران رو پشت سر گذاشت و وارد شرایط عادی شد و این برون رفت از بحران خیلی مهمه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    32 1
    1-مجلس و دولت و در راس ان وزارت امور خارجه باید عواقب خطرناک اینگونه اظهار نظر های وقیحانه به طرف اماراتی(جزیره نشین ها) گوشزد کند. 2-با مجوز تجمعی مردمی جلوی سفارت این جزیره در محکومیت این اقدام انجام شود. 3-خواهشی هم از مردم عزیزمان دارم یعنی 1-توریست های عزیز2-تجار عزیزمان ما باید همان طور که فیتیله ان ها را بالا کشیدیم حالا باید همان طور فیتیله انها را هم پائین بکشیم.
  • يک روزنامه خوان IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    11 3
    سلام ميخاستم به «بدون نام» جواب بدم و بگم: پرونده هسته اي کشور ما اگرچه چندين تيم مذاکره کننده را تجربه کرده است اما همواره يک مسير واحد را دنبال کرده که همان احقاقا حقوق هسته اي ايران در مجامع بين المللي هست. شما معتقديد که تيم آقاي جليلي موفق تر از قبلي ها هستند و برخي هم ميگن تيم آقاي روحاني موفق تر بود. اما در دوره هر سه تيم از روحاني تا لاريجاني و جليلي ما شاهد قطعنامه هايي عليه ايران بوديم که گوياي رويکرد خصماه غرب عليه کشور ما است. ار هم توفيقي در مذاکره اخير رخ داده بيش از آنکه متوجه تيم ايراني باشد به دليل تغيير فاز غرب در مقابل ايران است. البته من منکر توانمندي آقاي جليلي نيستم ولي نبايد زحمات لاريجاني رو هم ناديده گرفت
    • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      8 0
      بزودی انقلاب مخملی دامن امارات را خواهد گرفت شیوخ نادان بایستی آنجا را ترک کنند
  • mohamad IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    1 0
    جالب هست امریکای ها ابتدابه اماراتی ها چراغ سبز نشان می دهند که این موضوع را مطرح کنند بعد از چند روز که میگذرد سخنگوی امریکا می اید واز ادعا های امارات حمایت نیز میکند که این نشان دهندهای این هست که این موضوع بر نامه ریزی شده بوده است مطمئنن این گونه اقدامات کمکی به گفتگو های هسته ای ایران نمی کن بلکه واکنش های منفی نیز به همراه خواهد داشت امریکای ها بهتر است به جای این شیطنت ها غرامت سی سال تحریم و.. به ایران بپردازد ودر مورد جزایره ایرانی نیز ما در داخل کشور و خانه خود هستیم هرکسی که غیر از این میگوید برود شکایت کند واین ادعا را ثابت کند ما چرا باید پیش قدم شویم .