ایسنا نوشت:

 آمريكا در اظهاراتي مداخله‌جويانه از ايران خواست با امارات درباره جزاير سه‌گانه ايراني وارد مذاكره شود.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: مارك تونر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت كه آمريكا از حل مسالمت‌آميز موضوع جزاير سه‌گانه حمايت مي‌كند و از درخواست امارات مبني بر اينكه اين مساله از طريق گفت‌وگو در ديوان بين‌المللي دادگستري حل شود حمايت كرد. آمريكا تلاش‌هاي امارات در اين راستا را تحسين مي‌كند و از ايران مي‌خواهد به ابتكار امارات براي حل اين مساله از طريق مذاكرات مستقيم پاسخ مثبت دهد.
وي ادعا كرد: ‌اقداماتي نظير سفر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور ايران به جزيره ابوموسي فقط تلاش‌ها براي حل اين مساله را دشوار مي‌سازد.
بنا بر گزارش آسوشيتدپرس، كشورهاي عرب حاشيه خليج‌فارس در بيانيه‌اي كه در پايان نشست دوحه منتشر كردند در اظهاراتي مداخله‌جويانه سفر احمدي‌نژاد به جزيره ايراني ابوموسي را "مغاير با سياست‌هاي حسن همجواري خواندند". آنها از ايران تقاضا كردند كه "به درخواست‌هاي امارات براي يافتن راه‌حل صلح‌آميز و منصفانه از طريق مذاكرات يا توسل به يك داوري بين‌المللي" پاسخ دهد.
اين اظهارات مداخله‌جويانه و حمايت آمريكا از آن در حالي است كه علي‌آكبر صالحي، وزير امور خارجه درباره ادعاهاي اخير امارات در قبال جزاير ايران گفت: ما به دنبال اين هستيم كه بهترين روابط را با همسايگان خود داشته باشيم و اين از اولويت‌هاي سياست خارجي ماست. تمام تلاش‌مان اين است كه بتوانيم مشكلات را با همسايگان به حداقل برسانيم. خوشبختانه اقدامات خوبي با بيشتر همسايگان‌مان شروع شده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208536

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    160 6
    امریکا از منافع خودش حمایت میکنه ما هم باید از منافع و تمامیت ارضی خودمون حمایت کنیم.
    • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
      54 12
      این کار دو نتیجه دارد: مردم متحدتر و آمریکا منفورتر
  • ایرانی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    150 4
    این جزایر متعلق به ما بوده و هست. میتونی بیا بگیر. اینقدر آویزیون این و اون نشو.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    146 5
    آمریکا در این یک مورد بسیار غلط کرد اظهار نظر کرد مالکیت جزایر ایرانی اصلا جای هیچگونه بحث یا مذاکره ندارد پررویی اماراتی ها هم نتیجه ضعف ماست که به این عرب ها رو می دهیم
  • جبار IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    93 6
    بایست به آمریکا متذکر شد که خودش کلی از کشورهای جهان رو اشغال کرده-این آمریکاست که باید به اشغال کشورها پایان دهذ
  • حامد DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    117 4
    آمریکا غلط کرده دخالت میکنه ما راجع به خاک کشورمون با هیچکس هیچ حرفی نداریم...اگه اینطوریه که هرکی هر چی خواست بهش بدن پس ایران هم ادعای مالکیت ایالت آریزونا رو داره ! آمریکا یالا پاشو بیا با ایران مذاکره کن این پرونده یکبار در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده و رای به نفع ایران اعلام و پرونده برای همیشه مختومه اعلام شده
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    48 1
    آمریکا یک اشتباه بزرگ تاریخی در برابر مردم ایران داشت آن هم فراهم کردن کودتا 28 مرداد بود. با دخالت کردن در موضوع جزایر سه گانه دومین اشتباه تاریخی اش را میکند.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    14 33
    میبینم که طرفداران نظریه رابطه با امریکا به خواب خرگوشی فرو رفتند
    • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
      6 0
      در هر رابطه ای سود و ضرر نهفته است. مفهومی به نام سیاست وجود داره که میشه با استفاده از اون از هر رابطه حداکثر سود رو داشت.
    • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      11 0
      اگر منظورت هاشمی رفسنجانی است، او اولین کسی بود که به اماراتی ها شدیدا هشدار داد و گفت باید از دریای خون عبور کنند.
  • سحر GB ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    44 2
    دولت ایران نباید وارد هیچ مذاکره مستقیم سیاسی یا دیپلماتیک در این رابطه شود. حداکثر اگر نیاز به صحبتی برای روشن کردن مسئله بود ایران میتواند بحث را دانشگاهی کرده و فقط راضی به صحبت و مذاکره اساتید تاریخ دانشگاههای دو کشور در این رابطه شود. و هر گونه مذاکرات سیاسی یا دیپلماتیک را به کل رد کند.وگرنه امارات با مشت محکمی پاسخ داده خواهد شد. در مورد آمریکا هم غیر از این انتظار نداشتیم اما بهرحال این فرصت خوبی برای آمریکا بود تا حسن نیت خود را به مردم ایران نشان دهد که اوباما از دست داد.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    66 2
    اشکال نداره مذاکره رو با شرط پس گرفتن بحرین و حتی قسمتهایی از امارات انجام می دهیم.
  • mahmood IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    51 1
    ای امارات ای کشوری که مساحت ات به اندازه ی ته پونز هم نیس . بدان و آگاه باش اگر یه ذره دیگه روی حرفت پافشاری کنی ، همون کاری رو که بچه های اصفهانی لشکر امام حسین به فرماندهی سردار شهید خرازی سر صدام توی خرمشهر آوردن ، سر تو میاریم. فقط تنها یه دونه لشکر امام حسین بچه های اصفهانی میتونند کل کشورت را با خاک یکی کنند ... درسته که مردم ایران ممکنه سر مسائل داخلی اختلاف داشته باشند ولی حد اقل جواب تو یکی را تمیز میتونن بدن
  • kourosh GB ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    29 2
    کدام را باور کنیم اوباما!!! "پیام تبریک نوروز رو یا اینجوری رودر رو شدن علیه ملت ایران"؟؟ خوب, خدا رو شکر که چهره واقعی شو به کل ملت ایران و تمام اون کسایی که منتظر "دموکراسی امریکایی" بودن نشون داد!(یکیش خود من) ایران هم باید مذاکرات دیپلماتیک رو کاملا رد و تحت هیچ عنوان از "تهدید نظامی" حرف نزنه چون این همون چیزیه که اونا میخوان تا "صدا" درست کنن و پای "سازمان های بین المللی" به وسط بیاد. اونجا رو به منطقه کاملا توریستی تبدیل کنه!از خبر انلاین خواهش میکنم جاذبه های گردش گری این ٣ جزیره رو بذاره!کسی میدونه چجوری میشه از اونجا بازدید کرد??:)))
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    18 1
    سیاست غرب همیشه در جهت تفرقه بیانداز و حکومت کن هست بخصوص آمریکا شیوخ عرب هم که چشم وگوش بسته پیرو آمریکا هستند
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    17 0
    آخه چرا بايد اينقدر در مقابل اماراتي ها و كلا اعراب مخالف ايران تسامح كنيم ؟!!!! چرا اينا اينقد گستاخ شدن ؟!!!!! يكي از هزار دليل اين گستاخيا اينه كه مجلس محترم !!!!!!!!!!!!١ بجاي تسهيل سرمايه گزاري در ايران و جذب سرمايه هاي خارجي كه باعث ميششه بجاي دبي و امثالهم ! جزيره ها و مناطق آزاد خودمون رونق بگيرن ( ببخشيد طولاني شد !!!!!!!!!) بجاي اينا ، مجلس محترم دنبال مصوبات بي خاصيت و جنگ و جدل با اين و اونه ! اين تازه يكي از هزار دليه گستاخيه اعرابه !!!!!! ( از ماست كه بر ماست ) اي مسئوليني كه با راي مردم بر كرسيه مسئوليت نشستيد حواستون به منافع مردم و اين كشور باشه نه منافع حزبيتون ! تا كي رهبر عزيز بهتون بگه به فكر مردم باشين و شما انگار نه انگار !!!!!!!!! آخه تا كي ؟!
  • popo IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    10 0
    برای اولین بار مخالف آمریکا هستم و میگم خواهشا در این مورد خاص خفه شو اینجا دیگه پای وطن در میانه
  • فرزاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    7 0
    این مسئله قبلا حل شده آدم در مورد چیزی که مال خودشه که مذاکره نمیکنه آمریکا اگه مسئله حل کنه بره مسئله سرزمین های فلسطینی رو که یهودیای تندرو غصب کردن حل کنه اگه اینطوره خیلی از کشورهای عربی و همسایه یه زمانی جز ایران بوده پس دوباره باید به ایران الحاق بشن
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    10 0
    قبول مذاکره یعنی اینکه خودمون شک داریم جزایر مال ما هست یا نه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    8 0
    امارات داره ازآب گل آلودماهی میگیره.کشورهای غربی هم بدشون نمیاد توی این بحران اقتصادی کشورهای منطقه رو به جونه ما بندازن وبازهم اسلحه وموشک بفروشن.بایدهوشیارباشیم که بیخودی توی تله غربیها نیفتیم.به حد کافی سند ومدرک برای اثبات مالکیتمون روی جزایرسه گانه داریم.مذاکره ای هم نداریم راجع به تمامیت ارضیه کشورمون.آمریکا هم بهتره حس کدخدایی بهش دست نده.
  • وهاب IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    9 1
    امارات!!!!مگه امارات هم جزئ کشورها محسوب میشه؟؟؟اون که قبلا جزئ خاک ایران بوده
  • nima IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    1 23
    شما فقط نظرات خودتون نشون میدید همه این نظارات از خودتون
  • ایلیا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    9 2
    بهترین دفاع حمله است !!! کافیه که ایران هم ماجرای جدا شدن بحرین و قسمت های شیخ نشین خلیج فارس از ایران در سال 1970 رو زیر سوال ببره و اون رو بی اعتبار بداند و ادعا کند که قسمت هایی از بحرین و امارات هنوز مال ایران می باشد و از آنها بخواهد که درباره این اراضی دوباره با ایران وارد مذاکره بشوند ! ضمنا به جای واژه نامانوس و چرکین "دریای عمان" از واژه زیبا و دل انگیز "دریای ایران" در نقشه هایمان استفاده کنیم.
  • حمید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    9 1
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. (امام خمینی) این آمریکائی ها چقدر خنگ تشریف دارند، 34 ساله دارند زور میزنند هنوز آدم نشدند، فضول همه دنیا هستند. ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میدهی و زحمت ما میداری
  • بدون نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    1 1
    حاکمان امارات خودشان می دانند عددی نیستند این کار تحریک انگلیس خبیث است چون ایران تا اندازه ای روابط خود را با انگلیس کم کر ده به این دلیل انگلیس خود را بهآب آتش می زنه ولی امارات کور خونده انگلس که هیچ اگر تمام دنیا دراین موضوع بر علیه ایران باشند نمی توانند کاری بکنند
  • محمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    2 0
    جالب هست امریکای ها ابتدابه اماراتی ها چراغ سبز نشان می دهند که این موضوع را مطرح کنند بعد از چند روز که میگذرد سخنگوی امریکا می اید واز ادعا های امارات حمایت نیز میکند که این نشان دهندهای این هست که این موضوع بر نامه ریزی شده بوده است مطمئنن این گونه اقدامات کمکی به گفتگو های هسته ای ایران نمی کن بلکه واکنش های منفی نیز به همراه خواهد داشت امریکای ها بهتر است به جای این شیطنت ها غرامت سی سال تحریم و.. به ایران بپردازد ودر مورد جزایره ایرانی نیز ما در داخل کشور و خانه خود هستیم هرکسی که غیر از این میگوید برود شکایت کند واین ادعا را ثابت کند ما چرا باید پیش قدم شویم .
  • داوود NL ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    0 0
    ایران کشور بزرگ و مقتدریه ولی ببینید چرا ما به اعراب نیاز داریم .. به خاطر اینه که با غرب و آمریکا رابطه خوبی نداریم ، واین اماراتی ها و... سالانه به خاطر واسطه گری میلیاردها دلار به جیب میزنند. اونوقت باید هم این قدر پررو بشند.
  • کوروش IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    1 0
    وزیر امور خارجه و مسئولین بدانند که مردم ایران سکوت و بی تفاوتی درمقابل چنین مو ضوع مهمی را خیانت به کشور دانسته و شکست در مقابل اعراب را به هیچ وجه نخواهند پذیرفت