خبرگزاری سینمای ایران نوشت:

مدیرعامل موسسه تصویر شهر شهرداری تهران با اعلام آغاز اکران عمومی فیلم «نارنجی‌پوش» ساخته داریوش مهرجویی از پنجشنبه این هفته، اعلام کرد شهرداری تهران در صورت رای دادگاه صنفی خسارت شاکیان برداشته شدن «خصوصی» و «گشت ارشاد» از اکران را خواهد داد.

هادی منبتی درباره برداشته شدن دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» از پرده سینماهای شهرداری تهران عنوان کرد: «این دو فیلم بنا به مصلحت جامعه و خواسته اقشار مختلف جامعه صورت گرفت و اگر شکایتی به طور رسمی دریافت کنیم و دادگاه صنفی رأی علیه ما صادر کند با کمال میل خسارت وارده را به شاکیان پرداخت خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: «برداشته شدن دو فیلم مذکور از سوی سینماهای شهرداری تهران و همچنین حوزه هنری خودسرانه نبوده و ما این کار را بنا به جو ملتهب موجود در جامعه انجام داده‌ایم.»

منبتی ادامه داد: «به همین دلیل و علی رغم این که تبلیغات محیطی برای فیلم «نارنجی‌پوش» صورت نگرفته و کپی‌های این فیلم نیز آماده نیست، پنج کپی برای این فیلم آماده شده، که از صبح پنجشنبه 10 فروردین ماه در سینماهای شهرداری این کپی‌ها را به نمایش خواهیم گذاشت.»

«نارنجی‌پوش» نامزد دریافت هفت سیمرغ بلورین از بخش مسابقه سی‌امین جشنواره فیلم فجر (سودای سیمرغ) بود و در رشته بهترین تدوین سیمرغ را دریافت کرد ضمن آن که داریوش مهرجویی نیز جایزه ویژه هیئت داوران را گرفت.

این فیلم همچنین در بخش بین‌الملل نیز جایزه بین‌المذاهب و جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش سینمای آسیا (جلوه‌گاه شرق) را دریافت کرد.
5858
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    69 0
    همه چی به همه چی میاد!!! تولید سینمای ملی تعطیل بفرمایید فیلم هالیوودی!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    44 3
    از کی شما نگران جو جامعه شده اید؟!!!!!! جو جامعه از بابت فساد و تورم ملتهب نیست؟!!!!!!! با این کوته بینی ها و اقدامات سلیقه ای، هر روز عقب گرد مان بیشتر میشود بدبختانه.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    39 2
    چقدر ما مصلحت داريم!!
  • بدون نام US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    37 1
    مصلحت رو خودمون تشخیص میدیم. لازم نیست شما برای ما مصلحت تعیین کنی
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    67 1
    جالبه ، فیلم از 100 تا فیلتر و صافی گذشته ، توی جشنواره فجر اکران شده ، حالا می گن ممنوعه !!!