سایت روزنامه ایران نوشت:

در جلسه فوق العاده هفته اخیر شورای صنفی نمایش اعلام شد دو فیلم «نارنجی پوش» و «بوسیدن روی ماه» به جای «گشت ارشاد» و «خصوصی» روی پرده خواهند رفت. با این حال عوامل تولید «بوسیدن روی ماه» زیر بار این تصمیم نرفتند و دست اندرکاران پخش «نارنجی پوش» هم ادعا کرده اند که این فیلم هنوز پروانه نمایش ندارد که بخواهند برای پخش آن اقدام کنند. در این زمینه بد ندیدیم با علیرضا سجادپور رییس اداره نظارت ارشاد گپی زده و نظرات وی درباره وضعیت ادامه اکران نوروزی را جویا شویم.
اینکه اعلام شده «نارنجی پوش» پروانه نمایش ندارد را تایید می‌کنید؟
نه، درست نیست. «نارنجی پوش» مشکل ممیزی ندارد و پروانه نمایش آن صادر شده البته شاید منظور این بوده که تهیه کننده پروانه نمایش را دریافت نکرده! دلیل این مساله هم آن است که این فیلم برای اکران دوم نوروزی آماده شده اما به ناگاه بنا شد که این فیلم به جای یکی از دو فیلم مشکل ساز اکران اول نوروزی روی پرده برود.
با این حساب آیا بالاخره همان طور که پیش از این گفته شده بود این فیلم در هفته پیش رو روی پرده خواهد رفت یا نه؟
ببینید، ما مشکل پروانه نمایش فیلم را حل کرده‌ایم و در این میان تنها مساله‌ای که پخش کننده فیلم با آن روبرو است کم بودن تعداد کپی‌ها است. این یک روال طبیعی در سینمای ایران است که لابراتوارها طی دو هفته ابتدایی سال تعطیل هستند و به این ترتیب عملا امکان تکثیر فیلم وجود ندارد یعنی اگر تعداد کپی‌های فیلم کافی و مناسب بود شک نکنید که فیلم تا حالا روی پرده رفته بود. البته در این میان شرکت پخش کننده هم چون در ابتدا قرار بود فیلم را در اکران دوم نوروزی روی پرده بفرستد برنامه‌های مرتبط با تبلیغات فیلم را طوری پیش برده بود که اندکی پیش از پایان فصل اول اکران نوروزی تبلیغات آغاز شود، اما تصمیم فوق العاده شورای صنفی نمایش به لحاظ اجرایی پخش کننده را در مضیقه قرار داد.
یعنی اینکه «نارنجی پوش» اکران نشده، به روند اجرایی شرکت پخش کننده بازمی‌گردد؟
بله، به هر حال در مورد تمامی فیلم‌ها این شرکت‌های پخش کننده هستند که امور اجرایی اکران را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند.
درباره اینکه دست اندرکاران «بوسیدن روی ماه» گفته‌اند این فیلم را در وضعیت فعلی روی پرده نمی‌فرستند چه نظری دارید؟
این فیلم را شورای صنفی نمایش به عنوان یکی از آلترناتیوهای اکران نوروزی انتخاب کرده و طبیعتا اگر به هر دلیلی این فیلم نرسد باز هم شورای صنفی نمایش است که بایستی برای آن جایگزینی پیدا کند.
تعداد سینماهای نمایش دهنده «خصوصی» و «گشت ارشاد» طی هفته اخیر کاهش یافته. می‌خواهم بدانم آیا این کاهش سینماها رفته رفته به توقیف دائمی این دو فیلم می‌انجامد؟
ببینید، توقیف کلمه مناسبی برای تشریح وضعیت این دو فیلم نیست. این یک تصمیم مدیریتی بود که در شرایط فعلی گرفته شد تا بلکه بخشی از حواشی به وجود آمده پیرامون این دو فیلم از بین برود. این دو فیلم توقیف نشده‌اند و فقط اکران آن‌ها محدود شده است.
یعنی اکران این دو فیلم به صورت محدود و کنترل شده ادامه می‌یابد؟
بله، این دو فیلم هنوز در بخشی از سینماها در حال اکران هستند و اکران محدود آنها ادامه می‌یابد تا به تدریج فیلم‌هایی جایگزین آنها شوند.
575717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    27 2
    آره دیگه توقیف مناسب نیست، فقط دیگه تو سینماها اکران نمیشه و قراره یک فیلم دیگر جایگزینش بشه! این چه ربطی به توقیف داره ؟! زین پس به جای واژه غریب و نامأنوس "توقیف" بگویید "حذف شده و جایگزین شده با یک چیز دیگر!"
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    24 3
    بالاخره تکلیف سرمایه تهیه کننده چی می شه. حالا بگو محدود کردم. چه فرقی می کنه؟ انگیزه سرمایه گذاری در ساخت فیلم ایرانی رو توقیف کردی!!! رقابت آزاد برای پیشرفت رو توقیف کردی! اصل 44 را به سخره گرفته ای! خود وزارت ارشاد رو به خاک سیاه نشاندی. اقلا پای امضای خودت می ایستادی!
  • بدون نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
    10 1
    لطفا استعفا بدهید جناب سجادپور!!اخه مدیری که نمیتواند از سرمایه های تهیه کنندگان و هم صنفانش دفاع کند و به هرکس و جریانی اجازه میدهد در کارش دخالت کند که مدیر نمیشه عزیز جان!!یکم برش داشته باش.