خبرگزاری سینمای ایران نوشت:

بر اساس تصمیم نهایی شورای صنفی نمایش، هیچ فیلمی تا زمان باز شدن لابراتوارها و آمادگی فیلم‌های آلترناتیو جایگزین دو فیلم حذف شده اکران نوروز 91 نخواهد شد.

پس از تصمیم اداره نظارت و ارزشیابی برای اعلام نام دو فیلم جایگزین اکران نوروز 91 قرار بود عصر روز یکشنبه در جلسه فوق‌العاده با حضور اعضای شورای صنفی نمایش در خصوص جایگزینی دو فیلم «نارنجی‌پوش» و «بوسیدن روی ماه» به جای «گشت ارشاد» و «خصوصی» تصمیم‌گیری شود که نهایتا تصمیم بر ادامه اکران فیلم‌های باقی مانده تا زمان آماده شدن دو فیلم آلترناتیو گرفته شد.

این در حالی است که در پی انتشار این خبر که «سینماها فقط با اعلام معاونت سینمایی می‌توانند به جابه‌جایی فیلم‌ها اقدام کنند»، حوزه هنری و شهرداری تهران اعلام کرده بودند از سه‌شنبه دو فیلم «خصوصی» و «گشت ارشاد» را نمایش نخواهند داد.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در زمینه جلسه فوق العاده شورای صنفی نمایش، گفت: «با توجه به این که در زمان انتخاب فیلم های نوروزی دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «نارنجی‌پوش» برای اکران اعلام آمادگی کرده بودند، این دو فیلم را مناسب برای جایگرین کردن «گشت ارشاد» و «خصوصی» دانستیم، اما جایگزینی این دو فیلم بستگی به آماده بودن آن‌ها دارد. اگر این دو فیلم آماده باشند اکران آن دو فیلم متوقف خواهد شد.»

وی اظهار داشت: «به دلیل فشارهای جانبی و نیروهای فراقانونی و قانونی برای برداشتن این دو فیلم مجبور به این کار هستیم، اما با توجه به این که در تعطیلات نوروز به سر می‌بریم تمامی لابراتوارها تعطیل بوده و پخش کنندکان فرصتی برای تبلیغ فیلم جدید ندارد.»

کاوش گفت: «سینماهای شهرداری تهران و حوزه هنری که خودسرانه و احساسی و بدون کسب اجازه از سازمان سینمایی کشور مانع اکران این دو فیلم شده‌اند، باید خسارت وارده را پرداخت کنند.»

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه روز یکشنبه سیدعلیرضا سجادپور شرکت نداشته است.

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    8 2
    این همه سال شورای صنفی زیر نظر خانه سینما فعالیت کرد و از این مشکلات نداشت، چه جالب که از وقتی تحت هدایت مدبرانه و عالمانه سازمان سینمایی فعالیت می کند همه را شاکی کرده. مرحبا به این مدیریت دولتی که بهترین فصل اکران را به فنا داد.
  • محمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    9 2
    وقتي قرار است همه ي سازمانها و نهادها دست به دست هم دهند تا قلاده هاي طلا بتواند ديده شود ، چنين اقداماتي دور از ذهن نبود .
  • علیزاده US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    8 2
    ببخشید نیروهای فراقانونی دیگه چیه!!!؟؟مگه بالاتر ازقانونم داریم؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    5 2
    خیلی خوبه بعضی آقایون که معلوم نیست از کجا فشار میارن جلوی اکران فیلمها رو میگیرن بعد شهرداری و حوزه هنری سرخود پخش فیلمو لغو میکنن اونوقت 2تا فیلمی که شهرداری و حوزه هنری اسپانسرن جایگزین میشه به این میگن سیاست... خبرآنلاینم طبق معمول نظرمو نگذاریا سانسور کن....
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۷
    5 2
    میشه بگین بالاتر از قانون چیه؟ نیروی فراقانونی چیه؟