هرچند رئیس شورای صنفی نمایش از اکران سه فیلم از جمله «کلاه قرمزی و بچه ننه» در عید فطر خبر داده، اما سخنگوی این شورا می‌گوید هنوز نمایش هیچ فیلمی قطعی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، کمتر از 20 روز به عید فطر مانده، اما هنوز فیلم‌های درنظر گرفته برای اکران عید فطر مشخص نشده‌اند.

این در حالی است که از یک ماه پیش تهیه‌کنندگان فیلم‌های «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» از اکران این فیلم‌ها در عید فطر خبر داده‌اند و همچنین علی سرتیپی پخش‌کننده «کلاه قرمزی و بچه ننه» با سینما استقلال برای اکران این فیلم در عید فطر قرارداد بسته است. (اینجا)
 
چندی پیش حبیب کاوش با اشاره به بیانیه شورای صنفی نمایش مبنی بر اکران نشده «کلاه قرمزی و بچه ننه» در سینماهای حوزه هنری اعلام کرد از آنجا که این فیلم ارزشی نیست آن را به سینماهای حوزه هنری نمی‌دهیم. (اینجا)
 
اما بعد از جلسه شورای صنفی نمایش که روز دوشنبه نهم مرداد برگزار شد، روز سه‌شنبه سید‌ضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش در گفت‌و‌گو با فارس درباره فیلم‌هایی که عید فطر اکران می‌شود، گفت: «فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» در سینماهای بخش خصوصی و سینماهایی غیر از حوزه هنری ‌به نمایش درمی‌آید.»
 
رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه افزود: «ما سه فیلم مناسب برای اکران عید فطر در نظر گرفتیم، فیلم‌ «کلاه قرمزی و بچه ننه»، «‌ضد گلوله» و «بی‌خداحافظی » را در اکران عید فطر خواهیم داشت.»
 
وی در ادامه به وضعیت سرگروهی سینمای آزادی اشاره کرد و گفت: «سینما آزادی از سرگروهی سینماها حذف شده است و ما تلاش می‌کنیم تا یک سرگروه دیگر جایگزین سینما آزادی کنیم و فیلم چهارم را هم اکران خواهیم کرد»
 
هاشمی درباره اکران فیلم در سینماهای حوزه هنری توضیح داد: «سینماهای حوزه هنری اگر فیلم ارزشی معرفی کردند که حتما حمایت و کمک می‌کنیم تا در گروه پنجم ما یعنی سینما استقلال اکران شود در غیر این صورت اصراری به تعویض هیچ فیلمی نداریم مگر اینکه فیلم ارزشی اعلام کنند. البته ما هم لیست خوبی از فیلم‌های ارزشی آماده کردیم که همه را به حوزه هنری معرفی خواهیم کرد.»
 
اما حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص اکران قطعی فیلم‌ها در عید فطر، گفت: «هنوز چیزی مشخص نشده و اگر از فیلمی اسم برده شده تنها نظر شخصی است. اکران‌های قطعی عید فطر توسط سخنگوی شورای صنفی اعلام می‌شود.»
 
سینمای ایران سال 91 شرایط مساعدی ندارد. در این وضعیت که سینما بیش از هر چیزی به فروش و گرداندن چرخه اقتصادی نیاز دارد، معلوم نیست سرنوشت «کلاه قرمزی و بچه ننه» که یکی از امیدهای فیلم‌های پرفروش سال 91 است، چه خواهد شد. آیا فیلم تازه ایرج طهماسب هم قربانی اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی نمایش می‌شود؟
  

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =