نمایندگان مجلس اگرچه در صحن علنی مجلس به ادبیات رئیس​جمهور انتقاد داشتند اما در راهروها و مصاحبه​هایشان گفتند که این ادبیات قابل پیش بینی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، سوال نمایندگان درباره خانه نشینی رئیس جمهور در فروردین ماه امسال از این قرار بود: «جناب آقای رئیس جمهور! خانه‌ ‌نشینی و مقاومت یازده روزه جناب عالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای جناب آقای مصلحی در وزارت اطلاعات چه توجیهی دارد؟
قبول داریم که هریک از آحاد جامعه مجاز است که نظر خود را با ولی‌فقیه در میان بگذارد و حتی تلاش کند که آن را به کرسی بنشاند. بزرگان انقلاب شاهد بوده‌اند که شهید آیت‌الله مطهری در آستانه پیروزی انقلاب و پس از آن تا دوماه و اندی که در قید حیات بود در چند مورد نظر خود را به امام(ره) قبولاند و رأی ایشان را تغییر داد و امام نیز او را حاصل عمر و پاره تن خود نامید. این امر فی حد ذاته نه تنها مذموم نیست بلکه نشانه تلازم اصل ولایت‌فقیه با آزادی اندیشه و بیان و تقابل آن با استبداد است. اما سخن در اینجاست که همه اینها مربوط است به قبل از صدور حکم حکومتی، یعنی حکمی که به خاطر مصلحتی بزرگتر، فراتر از قانون است. بعد از آن، دیگر مجادله و مقاومت عملی، آن هم به صورت آشکار و از طرف رئیس جمهور کشور، رفتاری غیرقابل قبول است، همچنان که رهبر انقلاب نیز فرمودند مرز التزام به ولایت‌فقیه احکام حکومتی است. البته ما سؤال کنندگان اصرار نداریم که قضیه حتما به همین صورت بوده است، بلکه خوشحال می‌شویم اگر توجیه درستی برای آن ذکر بفرمایید.»
پاسخ رئیس جمهور را اینجا بخوانید و در زیر بشنوید.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    6 3
    علی کریمی
  • اکبر IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    5 2
    من موندم چرا اخرش نگفت این پولها کجا رفته-کسی میدونه؟!نه کسی نمیدونه خبر انلاین مرسی بابت پوشش خبری خوب
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    11 57
    خداییش راست میگه