هفت نماینده اصولگرای مجلس به دنبال بررسی سوال از رئیس جمهور در صحن علنی با صدور بیانیه ای نسبت به مباحثی که از سوی رئیس جمهور در مجلس طرح شد موضع گیری کردند.

به گزارش خبرآنلاين، در اين بيانيه که به امضاي احمد توکلی، حسین نجابت، پرویز سروری، الیاس نادران، حسین فدایی، زهره الهیان و علی زاکانی رسيده، آمده است: آنچه در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید و موجبات کدورت و اختلاف و کشمکش جدیدی را فراهم ساخت و سرمایۀ با ارزشی را بدون منفعت درخور به هدر دادیم.
متن این بیانیه را به نقل از مهر بخوانيد:
امروز مجلس شورای اسلامی پس از حدود 32 سال شاهد طرح اولین سئوال نمایندگان از رئیس جمهور بود. عده ای این رویداد را تاریخی و نشانۀ آزادی و تحکیم مردمسالاری قلمداد می کنند که به حق چنین بود. اما اگر ادعا شود نتیجۀ این اقدام موجب اقتدار مجلس و به نفع و صلاح کشور و ملت گشت باید آن را به دور از واقعیت دانست.
ما پیش از این یادآور شده بودیم که استفاده از این حق قانونی، در بستر نامساعد، ابتر و عبث خواهد بود و همچنین نگران تبعات و خسارات منفی آن بودیم و نسبت به ایجاد چالشی جدید بین مجلس و دولت هشدار داده بودیم؛ اما متاسفانه چنان شد که از آن پرهیز داشتیم. ما معتقدیم آنچه امروز در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید و موجبات کدورت و اختلاف و کشمکش جدیدی را فراهم ساخت و سرمایۀ با ارزشی را بدون منفعت درخور به هدر دادیم.
بدیهی است که دود این آتش تنها به چشم مردم خواهد رفت و نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد و آلودگی محیط زیست و مفاسد مالی خواهد بود و راه همکاری دولت و مجلس را برای اداره معقول و قانونمند کشور ناهموارتر خواهد نمود.
گفتني است این 7 نماینده روز یکشنبه 21 اسفند ماه در بیانیه ای درخصوص سئوال از رئیس جمهور پیشنهاد کردند که به جای طرح سوال، در همین هفته احمدی نژاد به مجلس دعوت شود و نمایندگان با دولتمردان به گفتگو نشینند و با تعاملی دو جانبه برای چاره جویی مشکلات واقعی ،اهتمام ورزند.
در بخشی از این بیانیه تاکید شده بود: سوال از رئیس جمهور محترم و پاسخ ایشان علی القاعده می تواند در شفافیت مسایل و ابهام زدایی مفید باشد اما نگرانی ما آن است که چنین نشود و خواسته و ناخواسته به رغم اهتمام و دقت خوبی که نمایندگان و رئیس جمهور دارند، از حاشیه ها به اغراض متعارف سیاسی، آلوده شود؛ که در این صورت از طرفی فایده ای برای کشور و ملت نخواهد داشت بلکه به تعامل سازنده و قانونمند و گره گشای مجلس و دولت آسیب می رساند و فضا را احتمالا نا شفاف تر می سازد؛ به ویژه در شکل فعلی با وقت نامتوازن اختصاص یافته به پرسش و پاسخ. و از سوی دیگر مستمسکی در اختیار دشمنان قسم خورده ملت ایران قرار می دهد تا از گیجی ناشی از سیلی محکم انتخابات 12 اسفند ماه خارج شوند و تیر های زهر آگین خود را به سوی مجلس و دولت رها کنند و بکوشند شیرینی ناشی از حماسه انتخابات اخیر را در کام مردم تلخ نمایند.
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر خليلي پور IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    تورا به خدا شيريني حضور گسترده ملت در انتخابات را به كام ملت با اختلافات مسولين تلخ نكنيد
    • کبری IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      تلخی این سخنان همچون جام زهر قطعنامه 598 دلمان را به در دآورد.
    • علی و. IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      5 73
      یادتون میاد اون کنفرانس مطبوعانی رو؟ کدوم؟ همون که یه زمانی "شهید رجایی" در محل "سازمان ملل"، جوراباشو از پاش درآورد و پای برهنش رو جلوی خبرنگارا روی میز گذاشت. یادتون اومد؟ راستی چرا یادتون رفته بود که یه زمانی شهید رجایی هم جمهوری اسلامی رو وهن کرده؟ یادتون میاد اون موقع کیا همین حرفا رو میزدن که نمیدونم به فرهنگ غنی مردم ایران توهین شد و برخلاف شان نخست وزیر مردم ایران عمل کرد و ..... راستی یه سوال تاریخ انقلاب: چه کسی اولین بار به شان مجلس توهین کرد؟ یادتون میاد آقای طالقانی وارد مجلس خبرگان که شد نشست روی زمین. دلیلش رو هم یادتون میاد؟ یعنی اینقدر ارزش های اول و اولیه انقلاب شده ضدارزش؟ اگر ما باید به خاطر احیا، حفظ و رای به ارزشهای اول و اولیه انقلاب توبه کنیم، شرمنده؛ نمیکنیم.
    • بنده خدا IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      60 7
      علی جان ارزشهای اول و اولیه انقلاب یعنی جمله حضرت امام که فرمود مجلس در راس امور است.
  • حسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    آب رفته به جوی باز نمی ردد...این کارا دیگه نوش دارو پس از مرگ سهرابه! احمدی نژاد یا پس از چند سال حرف نمی زنه یا اگرم بزنه درست حسابی میزنه...با دم شیر بازی کردن نتیجش همینه...
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    2 45
    نوش دارو پس از مرگ سهرابب
  • ایران IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    73 1
    ببین کیا هم این بیانیه رو دادن!!!! همونایی که میگفتن کنار بیایم با هم!! واقعا که!!
  • یک خواننده IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    کاری که رییس جمهور کرد پاسخ به مجلس نبود؛فرافکنی و سفسطه ی محض بود...نمایندگان باید قدرت بیشتری از خودشون نشون بدن...
    • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      13 5
      کدام نمایندگان باید قدرت بیشتری نشان بدند ! فایل صوتی صحبت های رییس جمهور را گوش بدید . اصلا شوخی در کار نبود بلکه با لحن شوخی جدی ترین حرف ها زده شد . هر جا میگفت بگذارید شوخی کنم ، جدی ترین حرف مطرح می شد .
    • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
      8 4
      این چه بازی ایه که راه انداختید . یه حرف راست زد .اینکه همه میتونن از دولت انتقاد کنن ولی بقیه غیر قابل انتقاد هستند . نه عزیزان ترس مجلس این است که فردا مردم هم از مجلس سوال بپرسند . جدا چرا مجلس همیشه خودش را از هرچه قانون کنترلی است معاف کرده ؟
  • مهدي IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    13 83
    عين 40دقيقه صحبت رياست جمهوري را گوش دادم. اينقدرها هم كه ميگيد وهن جمهوري اسلامي و اين چيزها نبود. چرا الكي جو منفي درست مي‌كنيد. اينكه از پاسخ دادن طفره رفت كه درست است، اما چند شوخي با نمايندگان و انتقاد از آن‌ها كه اينقدر هياهو ندارد. فرض كنيد در مقابل انتقادات شما، دولت چنين جوي بر عليه مجلس راه مي‌انداخت، بلبشويي مي‌شد. ظرفيت‌هايمان را بالا ببريم.
  • بدون نام FR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    256 0
    اینا با این بیانیه شیوه مدیریت کشور رو نشون میدن 'شیوه ی صداشو در نیار' یعنی مردم بذارن اینا در راحتی کار خودشونو بکنن که نکنه یه وقت دشمن بفهمه چه افتضاحیه توی سیستم اداره کشور مردمم که هر وقت بهشون بگین میان بیرون حمایت میکنن چکاریه خودتونو اذیت کنید
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    26 26
    چقدر تعدادشون زیاد بوده
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    جونم به احمدی نژاد که مستدل ثابت کرد این مجلس در راس امور نیست !!!!
  • کرمانشاهی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    41 61
    نخیر شیرینی انتخابات پا بر جاست ،لطف کنید بیانه بدید شهامت نمایندگان سئوال کننده را ستایش کنید،با حلوا حلوا کار را به اینجا ها رساندید لطفا کمی هم بیناندیشید و شیرینی سئوال از رئیس جمهور را در کام ما تلخ نکنید .درود بر روح پر فتوح شهید مدرس و شهید مطهری که هنوز هم رهروانشان زنده و پویا هستند.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    78 3
    اتفاقا ما حيلي خوشحال شديم چون خيلي از واقعيات را فهميديم.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    127 4
    من تعجب می کنم دولتی که این ادبیات را دارد چگونه فیلم جدای نادر از سیمین را سیاه نمایی می داند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    104 1
    كاش در مورد نحوه خبر رساني سيماي جمهوري اسلامي هم گزارشي تهيه كنيد
  • احمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    6 64
    من که بعید می دونم با این کارها این شیرینی که از باقلوا شیرینتر بوده حالا حالاها از دهن ما بیرون بیاد ولی لطف کنید از این کارها نکنید تا این شیرینی تو دهنمون بمونه
  • بدون نام NL ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    98 4
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    57 92
    من ديروز واقعاً حالم گرفته شد ولی امروز به اين نتيجه رسيدم که حداقل فايده سوال اين بود که مردم فهميدند رئیس جمهور جوابی برای منتقداش نداره و منتقد کننده ها واقعاً منتقد هستند و نه تخريب کننده.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    59 13
    این نمایندگان عزیز و سختکوش ، شایسته ی شنیدن همین پاسخ ها و شوخی ها هستند.
    • علی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      دوست عزیز! بحث نماینده ها نیست. بحث جایگاه مجلسه که بهش توهین شده
  • فواد سلطانی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    4 35
    همیها که بیان میدند تا دیروز از فتنه حمایت میکردن ان موقع وهن جمهری اسلامی نبود چه شده حالا دلسوز جمهری اسلامی شدند زنده باد احمدی نژاد
  • پرویز حقیقت خواه IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    4 1
    آقای توکلی سوال و میخواست تبدیل به نشست چای کنه حالا به چی اعتراض داره
  • بدون نام US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
    3 3
    جریان انحرافی واقعی همینه وقتی مشایی مشاور باشه بهتر از این نمیشه