مهر نوشت:

عضو کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی با بیان اینکه قبول دارم در برخی موارد در فیلترینگ سایت‌های اینترنتی افراط صورت می‌گیرد،گفت: در فیلترینگ سایت‌های اینترنتی چنانچه وزارت ارتباطات، اطلاعات شفاف را در اختیار کاربران قرار دهد، مشکلات حل خواهد شد.
محمدرضا آقامیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فیلترینگ یکپارچه و بومی که به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال ایجاد است به زودی تمام این مشکلات را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اینترنتی که از خارج کشور وارد می شود، تقریبا یکپارچه است و ما توانسته ایم تمامی سازمانها و نهادها را از طریق یک مجرا به اینترنت متصل کنیم، گفت: اینترنتی که از طریق "گیت وی" وارد کشور می شود با وجود سیستم فیلترینگ در موارد ارسال و دریافت و نقل و انتقال داده پالایش شده و موارد خلاف قوانین در آن حذف خواهد شد.
آقامیری با بیان اینکه باید درصد خطای سامانه فیلترینگ هوشمند را به حداقل برسانیم، گفت: علاوه بر فیلترینگی که از طریق سامانه فیلترینگ برروی سایتهای اینترنتی از مجرای ورودی صورت می گیرد، یک بخش دیگر هم توسط کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی بررسی می‌شود که بر مبنای سایت‌های خلاف امنیت اجتماعی و عفت عمومی صورت می گیرد به این ترتیب گروههای کارشناسی این کارگروه تارنماهایی را پیدا می کنند که اقدام به درج محتوای مجرمانه اینترنتی کرده اند که این سامانه ها پس از تذکر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی می‌شوند و این وزارتخانه آنها را مسدود می کند.
عضو کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی با اشاره به اشکالی که در زمینه سامانه فیلترینگ یکپارچه اینترنت وجود دارد، به مهر گفت: اینکه سایتهای اینترنتی داخلی که در داخل کشور میزبانی می شوند و از گیت وی بین الملل عبور نمی کنند شامل موارد فیلترینگ نمی شوند و ما مجبور به آن هستیم که به صورت دستی نسبت به فیلترینگ این سایتها و رصد آنها اقدام کنیم یکی از مشکلات است.
وی در مورد اختلالاتی که طی چند روز اخیر در دسترسی کاربران به موتورهای جستجو و پست های الکترونیکی به وجود آمده بود تاکید کرد: یک سری سایتها به ویژه موتورهای جستجو در مقتضیات زمانی شیطنت‌های خاصی دارند و در مسیر عادی خود سرویس دهی نمی کنند برای مثال ما هیچ وقت گوگل را در خدمت رسانی به کاربران ایرانی مناسب نمی‌بینیم چرا که گوگل در خدمت سازمان سیا است و در عین حال خود را به عنوان یک سایت خدمت رسان معرفی کرده است.
آقامیری با اشاره به برخورد سامانه‌های نظاره گر امنیتی ایران با این موتور جستجو اضافه کرد: گوگل یک موتور جستجو است که علم دشمنی هم با ما برداشته است در حالیکه ما با گوگل برخورد منفعلانه داریم.
عضو کارگروه تعیین محتوای مجرمانه اینترنتی با بیان اینکه گوگل برای آنکه کمتر با مشکل فیلتر مواجه شود خود را در یک پروتکل https تعریف کرده است، افزود: سیستم فیلترینگ یکپارچه ما تمهیدی برای فیلتر گوگل نداشته است.
این کارشناس امور فیلترینگ در عین حال ایران را جزء کشورهای اول تا دهم در استفاده از گوگل برشمرد و گفت: راه اندازی موتور جستجوی بومی دغدغه مسئولان است.
وی به مهر گفت: جی میل هم که یک سامانه انتقال دیتا است به شدت در اختیار اقشار مختلف قرار می گیرد و ممکن است در برخی فضاهای ایجاد ناامنی به کمک اخلالگران بیاید و ایجاد مشکلات کند.
آقامیری ادامه داد: اینترنت یک مهمان ناخوانده است که وارد کشور ما شده و به دلیل هجوم مشکلات همراه با این مهمان ناخوانده نظارتهای جدی در این رابطه باید اعمال شود.
وی استفاده از اینترنت پاک و فیلترینگ بومی را از جمله برنامه های وزارت ارتباطات عنوان کرد که طی دو سال آینده عملیانی می شود و گفت: امید می رود ضعف اطلاع رسانی به کاربران اینترنت برای استفاده مفید از اینترنت نیز در این راستا حل شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ت NL ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    276 8
    ""اینترنت یک مهمان -ناخوانده- است""
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    384 3
    تیتر این خبر خیلی مثبت است و آدم در نگاه اول گمان می کند بالاخره یکی پیدا شد و حرف حساب زد. اما متاسفانه وقتی اظهارات ایشان را می خوانی می بینی چیزی جز همان نگاه کاملا امنیتی به اینترنت نیست. ایشان گفته اند: "یک سری سایتها به ویژه موتورهای جستجو در مقتضیات زمانی شیطنت‌های خاصی دارند و در مسیر عادی خود سرویس دهی نمی کنند". یعنی چی؟! ممکن است ایشان بفرمایند مثلا موتور جستجوی گوگل در به قول ایشان مقتضیات زمانی چه کار یا شیطنت خاصی انجام می دهد؟! ایشان اضافه کرده اند:"گوگل یک موتور جستجو است که علم دشمنی هم با ما برداشته است". ممکن است ایشان توضیح بدهند دشمنی گوگل با ما چیست؟!
    • A Friend IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      11 47
      علی رغم اینکه گوگل رو یکی از بهترین موتور سرچ های دنیا می دونم اما این نگاه سطحی نگر هم که فراموش کنیم گوگل رو کیا دارن می چرخونن،نگاه عمیقی نیست. حداقل اینو همه قبول دارن و حتی خود گوگل هم اعلام کرده که خیلی از نتایج سرچ ها به صورت "هوشمند و هدفدار" ارائه می شه. " باز هم تاکید دارم گوگل یکی از بهترین موتور سرچ های دنیاست"
    • امین IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      2 87
      دوست عزیز ، خیلی وقتها مشکلاتی که در باز کردن جی میل و خود سایت گوگل پیش می آید از طرف گوگل است ، در ضمن جی میل خیلی وقت بود که به کندی کار میکرد و گه گاهی هم کلاً باز نمیشد.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      24 16
      دوستاني كه صرفا منفي مي ذارن بيان جواب بدن ببينيم حرف حسابشون چيه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      68 2
      جناب آقای امین، یعنی به نظر شما عدم دسترسی به ایمیل توی این چند روز کار گوگل بوده؟! بابا این شرکت ها میلیون ها کابر در سرتاسر دنیا دارن، اگه دو بار از این گاف ها بدن فاتحشون تو دنیای پر رقابت امروز خوندس. همه جا کشور خودمون نیست که هر سرویس مزخرفی رو به خوردمون بدن و تازه طلبکار هم باشن!
  • بدون نام IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    58 2
    اقا ما نخواهییم شما این همه زحمت رو بکشید کی رو باید ببینم.بابا دست از سر اینترنت بردارید ما دلمون به همین خوشه
  • ناشناس IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    54 1
    از اینکه مسئولین ما مشکلات مربوط به اینترنت را به این سادگی برای مردم توضیح می دهند برای خود و 70 میلیون دیگر کاملا متاسفم . آخه یکی نیست به این بنده خدا بگه اگر توی موتور جستجو یک عبارت فارسی به چندین مدل نمایش داده بشه این نشان دهنده دشمنی موتور جستجو با ملت ایران است !!!
  • ببو IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    67 3
    "گوگل برای آنکه کمتر با مشکل فیلتر مواجه شود خود را در یک پروتکل https تعریف کرده است" بابا این بابا نمی دونه مردم بی سواد که نیستند من رشتم شبکه است این پروتکل برای امنیت بیشتر است (s آخرش مربوط به سکوریتی است ) نه مبارزه با فیلتر . خیلی با حالید فقط صورت مسئله رو پاک می کنین
    • امیر IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
      12 2
      آقای متخصص شبکه شما از بقیه انتظاری نیست ولی اگه واقعا متخصص شبکه هستید که با این اظهار نظرتون معلوم میشه در شبکه کار میکنید لازم به یاداوری هستم همان HTTP است كه از يك SSL استفاده مي كند. SSL پروتكل رمز گذاري است كه در وب سروري كه از HTTPS استفاده مي كند به كار گرفته مي شود. يكي از دلايل مهم استفاده از HTTPS انجام خريد آن لاين و مبادله اطلاعات خصوصي از طريق اينترنت است. تا زمانی که در قسمت آدرس نت براوزر شما علامت (HTTPS) مورد استفاده قرار گرفته باشد تمام اطلاعات رد و بدل شده بصورت رمزگذاری شده رد و بدل خواهد شد.
  • گرفتار IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    62 1
    "در برخی موارد در فیلترینگ سایت‌های اینترنتی افراط صورت می‌گیرد" واقعا؟؟؟؟ فقط در برخی موارد؟؟! این حرفها توهین است به شعور عمومی مردم!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    52 1
    بابا بي خيال ..هيچي نميتونه جلويه اينترنت رو بگيره داداش .شما برو حالا فيلتر كن
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    34 4
    اینترنت ماهوارهای رو با چی میخواین ببندین!؟
  • اميد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    36 1
    "گوگل برای آنکه کمتر با مشکل فیلتر مواجه شود خود را در یک پروتکل https تعریف کرده است" من از اين كار گوگل سپاسگزارم
  • صرفا برای تخریب!!! IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    30 0
    با چاقو هم کار مفید می شود انجام داد هم کار مضر پس باید چاقو را جمع کنید یا چاقوی ملی بسازند!!!
  • بدون نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    8 3
    انشا الله که مشکل حل شود. ولی اگر 2 سال شد و راه اندازی نشد چه کسی ان موقع پاسخگو و محاکمه خواهد شد؟ نیز انزمان کجایید و چه سمتی دارید. نباید تدابیر و قوانین و وعده تان بیشتر 2-3 ماه اتی باشد. زیرا بعد از 3 ماه تغییر و غیر قابل بازخواست میشویدو نه سمتی دارید و نه پاسخگو اید و نه بازرس موجود در انزمان است که سراغتان بیاید نتیجه اعتبار صرف شده را پیگیری کند.
  • حسین US ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
    15 0
    این همه هزینه برای فیلتر؟ خیلی مسخره است. من از روزی که اینترنت کار کردم هر سایتی رو خواستم باز کردم یقینا بقیه دوستان هم راه دور زدن اینترنت رو بلدند حالا چرا این مسولان این قضیه رو نمی خواهند بفهمند.
  • سید ابوالفضل IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    3 4
    آقا من چند تا سایت دارم که باید فیلتر باشه ولی فیلتر نیست خدائیش خیلی تابلو هست نمی دونم چطوری از دست فیلترینگ هوشمند در رفته البته به برو بچ گرداب ایمیل زدم فکر کنم یک کارایی دارن میکنن خدا خیرشون بده خبر آنلاین اگر خواستی بگو تا سایتها رو بهت بدم برای تهیه گزارش
    • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      3 0
      آخه تو این هیری ویری تو هم دنیال پاچه خواری
  • مهدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    1 0
    مملکتی که جیمیل اغتشاش درست کنه همون بهتر که ازبین بره