وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ملی دفاع سایبری گفت: شبکه ملی اطلاعات در خردادماه سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا تقی پور با اشاره به راهبردهاي سند افتا (فضاي توليد و و تبادل اطلاعات) گفت: تفاوت اصلی بین فعالیت‌های سایبری جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها حفظ هویت ایرانی - اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استفاده از تجهیزات بومی در ایجاد امنیت مجازی اشاره كرد و گفت: امنیت نمی‌تواند وارداتی باشد؛ بارها آزموده‌ایم که شرکت‌های خارجی در کوتاه مدت و برای نشان دادن حسن نیت ظاهری به تعهدات خود عمل کرده است اما ایجاد امنیت در درازمدت توسط شرکت‌های خارجی یک سم مهلک تلقی می‌شود و اصولا وابستگی امنیتی در اصول کشورداری پذیرفتنی نیست.

وي ادامه داد: ضربه‌های زیادی از عدم رعایت این راهبرد به کشور وارد شده است به طوری که به علت عدم میزبانی در داخل کشور، اطلاعات بسیاری را در مسیر سرورهای خارجی از دست داده‌ایم.

 

خميرمايه جوهره اينترنت امنيتي است

تقی پور خاطر نشان کرد: خمیرمایه جوهره اینترنت امنیتی است. اینترنت در وهله اول برای جمع آوری اطلاعات ایجاد شده است و دیگر جنبه های آن ایجاد جذابیت برای استفاده هر چه بیشتر کاربران است. او تأکید كرد كه هر مدیری مسئول امنیت فضای سایبر خودش است و گفت: کارها باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که از اشراف اطلاعاتی دشمن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دهم گفت: آزمایشگاه هایی در حمایت از صنعت داخلی و نیز حمایت از شرکت های دانش بنیان در دولت دهم ایجاد شده است.

وی همچنین از ایجاد سامانه امنیتی در سازمان های دولتی (IFMS) خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده است و از اوایل سال آینده این سامانه ها ایجاد می‌شوند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    100 2
    منظور زندان اينترنتيه ديگه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    4 49
    کل اینترنت قطع بشه فقط خبر انلاین باشه کافیه هههه
  • SD IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    76 2
    اشكال نداره آقاي دكتر. اطلاعات حساس و امنيتي رو به شبكه امن داخلي منتقل كنيد و حواستون رو هم كاملا جمع كنيد. اما اينكه فكر مي كنيم فيس بوك و يوتوب و پروتكل https و gmail و ياهو و غيره صرفا راه اندازي شده براي اينكه با ما مقابله كنن قبول بفرماييد به توهم بيشتر شباهت داره تا واقعيت. بياييد يك مقدار هم براي شعور مردم احترام قايل بشيد.
  • دختر ایرانی BE ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    64 2
    اینترنت یعنی‌ شبکه جهانی ! که اگر بطور اصولی از آن استفاده شود، در زمینه‌های مختلف، از جمله پژوهشی، علمی‌، اقتصادی و ارتباطی‌ می‌‌تواند عاملی برای تسهیل و پیشرفت امور باشد. با این حساب، شبکه ملی‌ یعنی‌ حصار اطلاعاتی‌، یعنی‌ در جا زدن، یعنی‌ بی‌ خبری از جهان در حال پیشرفت. معلوم نیست ما ایرانی‌ها روی کدام کره زندگی‌ می‌‌کنیم ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    50 2
    اگه به خاطر از دست دادن اطلاعاتتان است که تا امروز به قول خودتان بسیاری از اطلاعات را با سرورهای خارجی از دست دادین پس دیگه برای چی میخواید ما از دنیا عقب بمانیم؟!......یعنی فقط ایران اطلاعات امنیتی داره!این همه کشور چرا نمیان اینترنت ملی کنن!اینترنت یعنی وسیله ای برای ارتباط با دنیا نه ایران با ایران! شما را به خون شهیدانمان قسم میدهیم که برای آزادی ما شهید شدند یه راه دیگه برای حفظ امنیتتان پیدا کنید...
  • بدون نام IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    40 0
    مصاحبه هاي ايشون بيشتر از اينکه مربوط به فناوري باشه اطلاعاتيه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    20 1
    ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • حقیقی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    30 1
    آقای دکتر ،مقام محترم وزرات از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید. آقای وزیر شما را به خدا اجازه بدین با همین اینترنت حلزونی ،لاکپشتی ،ذغالی یا هر اسم دیگری که داره کارمون را انجام بدیم . قسمتون میدم به خدایی که میپرستین .آخه باید به کی بگیم که حتی ایمیل رو هم نمیتونیم چک کنیم .آقای وزیر عصر ارتباطاته نه عصر پیک وچاپار .باور بفرمایید کشوری مثل کره جنوبی که بالاترین سرعت وامکان دسترسی به اینترنت را داره از لحاظ ایمنی وامنیتی در حوزه آی تی وضعش از ما خیلی خیلی بهتره و دولتش هم داره کارشو انجام میده و اتفاق خاصی براشون نیفتاده .آقای وزیر آنایی که میخوان کارهای ناثواب و خلاف انجام بدن اندک هستن و بلدن کارشون رو انجام بدن .آخه این انصاف نیست که همه را با یک چوب برانید.
  • حسام الدین IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    11 1
    جایی که باید واسه ملیت ارزش قائل باشید نمی شید، جایی که بحث ملی نداره سنگ ملی رو به سینه می زنید!!! خدایا خودت نجاتمون بده از دست این نابخردی ها که داره تیشه به ریشه ی انقلاب و ایران و اسلام میزنه!
  • شهاب IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    9 1
    آقا جون، اگه قرار بر این باشه که خودمون فقط با خودمون در ارتباط باشیم که شرکت پست هستش پس چرا خودمونو به زحمت بندازیم و پول الکی خرج کنیم. شما هم میتوانید برای ارتباطات محرمانه از پیک مخصوص و نامه لاک و مهر شده استفاده کنید. عین 4000 سال پیش.
  • بدون نام SE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    7 1
    تصمیم گیری در مورد امنیت اطلاعات هر شخص چه حقیقی و چه حقوقی مربوط به خودش یعنی مالک آن اطلاعات است. شما بر روی سرور های داخلی احساس امنیت میکنید ، خوب اطلاعات خود را همانجا بگذارید. من هم اطلاعاتم را بر روی سرورهای خارجی میگذارم و هر چه بر سر آن اطلاعات بیافتد خودم مسئولش هستم و کس دیگر را مقصر نمی دانم. موسی به کیش خود عیسی هم به کیش خود. حرف زور نزنید . والسلام
  • محمد IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
    1 1
    من به مسئولین بجای اینکه بیان اینترنت و به قول خودشون ملی کنن واسه امنیت(اینم بگم خودتونین)چند پیشنهاد میدم 1-اولا مسئولین شبکه خودتون رو از نخبگان بگیرید نه از دوستان ویا نخبگانی که به صلیقه خودتونه 2-می تونین فضای هاستینگ داخلی ایجاد کنین تا از خروج دیتا به خارج جلو گیری کنین نه اینکه قطع ارتباط کنین 3-بخدا فایروالو واسه اینکارا ساختن 4-من خودم مدارات فایروال طراحی میکنم ولی بیکارم فقط واسه دل خودم اینکارو میکنم امثال منم زیادن سرو از پتو در بیارید در پایان هدف شما امنیت نیست . در دنیا همه از همین امکانات استفاده میکنن اخ ببخشین شما از دنیا سرترین یادم نبود دستگاه پوزتونم خودتون میسازین برو حالشو ببر این کارارو نکنین.