واحد مرکزی خبر نوشت:

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در نخستین همایش ملی دفاع سایبری با اشاره به اهمیت مقابله با تهدیدات در حوزه سایبر گفت: هم اکنون 22 کشور در دنیا ساختار قرارگاه‌ها و فرماندهی های دفاع سایبری را برای مقابله با حملات سایبری تشکیل داده اند و 140 کشور نیز در حال آماده سازی آن هستند.
وی فضای سایبری را فضای جنگی و درگیری مستمر خواند و گفت: طبق نظر کارشناسان حوزه دفاعی و نظامی، فضای جنگی پس از زمین و هوا و دریا و فضا در سایبر صورت می گیرد و فضای سایبری نقش محوری و مکمل چهار فضای یاد شده را به عهده دارد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به راه اندازی قرارگاه سایبری در کشور درچند ماه گذشته خاطرنشان کرد: در این قرارگاه علاوه بر راه اندازی آزمایشگاه رفرانس در بخش دفاع ، برای تحلیل رفتارهای ویروس ها و عناصر مخرب در حوزه سایبر نیز تدابیری اندیشیده و مرکزی برای کنترل عملیات سایبری طراحی شده است.
سردار جلالی با اشاره به خدمات گوناگون فضای سایبر از جمله افزایش رفاه ، پردازش سریع اطلاعات، کاهش فاصله ها و مدیریت هم افزا در عین حال خاطرنشان کرد: در کنار همه مباحث یادشده در حوزه سایبر به دلیل وابسته شدن کشورها به این حوزه کشورها تصمیم گرفتند تا فضای سایبر را فضای جنگی یا فضای دفاع و رزم مستمر تلقی کنند تا در برابر تهدیدات مداوم آن در امان باشند.
وی در این زمینه کره جنوبی را کشوری موفق در حوزه دفاع سایبر دانست و گفت: در کشور ما نیز قدم های مهمی برای تامین امنیت مراکز حساس و دستگاهها دربرابر تهدیدات حوزه سایبر صورت گرفته اما باید قدم های اساسی و مهمتری نیز برداشت.
وی دفاع سایبری در برابر تهدیدات علیه تاسیسات هسته ای، نفت، گاز ، آب و برق و دیگر صنایع مادر را حیاتی و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: برای بالابردن توان دفاع سایبری چاره ای جز تولید نرم افزارهای مرتبط با دفاع سایبری از نوع بومی نداریم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟ US ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    3 1
    کدوم سازمان سایبری سرعت کشورشو میاره پایین سردار.. قبول همه سازمان دفاعی سایبری دارند اما برا دفاع نه برا کنترل اینترنت داخلی.. چرا سازمان سایبری تو ایران اینجوریه..
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 1
    پدافند غیر عامل یعنی چی کلن ؟؟!!
  • SD IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    1 0
    سردار كدوم يكيشون ايميل كاربرانشون رو قطع مي كنن؟