بازتاب نوشت:

در پی خطبه های نماز جمعه رهبر انقلاب درباره حضور پرنشاط مردم در انتخابات، مسعود پزشکیان، نماینده تبریز و عضو فراکسیون اقلیت مجلس درباره اینکه چگونه می توان مشارکت مردم در کلان شهرها را افزایش داد، گفت: کار سختی است؛ چرا که باید ریشه گلایه های مردم شناسایی شود تا مردم بر گردند.
وی با اشاره به نامه امام علی(ع )به مالک اشتر، افزود: امام در دستورش به مالک اشتر می گوید: وقتی شکی در مردم ایجاد شد و مسوول زیر سوال رفت، مردم را جمع کن و موضوع را برای آنها شفاف کن.
وی در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید چه تعداد از مردم همچنان در ابهام هستند، اظهار داشت: نمی دانم؛ این موضوع نیازمند بررسی آماری است. چرا که هر کسی از ظن خود شد یار من . الان هر کس که به جناحی تعلق دارد، موضوع را از دید خود نگاه می کند، اما واقعیت آن چیزی است که وجود دارد و برای اینکه کسی جرات نکند بگوید که فلان چهره سیاسی جو درست کرد و حرف غلط زد، باید آمار داشت.
گزیده سخنان وی از این قرار است:
·         {آیا نظرسنجی های انتخاباتی می تواند ملاکی از وضعیت رضایت مردم باشد؟}بسته به نوع سوالی که در این گونه نظرسنجی ها مطرح می شود، این ابزار می تواند ملاکی برای این موضوع باشد.
·         حق آن چیزی است که در جامعه است. آنچه من می بینم این است که جو انتخابات سرد است.چون افرادی را که بنده می شناسم و با آنها سر و کار دارم، نظرشان این گونه بوده است. ولی اینکه میزان این سردی چقدر است ، نیازمند آمار و رقام است. مسلمانی یعنی صادق بودن و همه اینها دور از خبرسازی و جوسازی و حرف های دیگر است. آنچه که درست است این است که ما حق را به مردم بگوئیم و در عین حال حق را بپذیریم و براساس آن تصمیم بگیریم.
·         اینکه آمریکایی ها و غربی ها برای تاثیر گذاری بر انتخابات مجلس نهم تلاش خود را بیشتر کردند برای اینکه جو را متشنج تر کنند شکی نیست، اما من فکر می کنم مشکل آنها نیستند، بلکه مشکل ما هستیم که باید وارد این بازی و توطئه نشویم .راهکارش هم این است که برویم گلایه را استخراج کنیم و مردم بدانند که ما صادقانه با آنها سخن می گوییم نه اینکه برایشان پرونده درست کنیم.
·         بنده نه سیاست گذار در این موضوع هستم و نه تصمیم گیر . به نظرم الان کمی دیر است و به این لحاظ راه حلی به نظرم نمی رسد .به اضافه اینکه اگر بخواهم حرفی بزنم باید اطلاعات در اختیارم باشد . چرا که کسی می تواند راه حل ارائه بدهد که اطلاعات در اختیارش باشد.
·         اصولا الان جناحی به اسم اصلاح طلبی باقی نگذاشته ایم که بگوییم آنها رقابت نمی کنند. ما این جو را درست کردیم و از آن طرف می گوییم اصلاح طلبان حضور پیدا نکردند. این مربوط به زمانی است که بستری فراهم شود و همه بتوانند وارد عرصه شوند،بعد می توانیم بگویم حالا که همه آمدند چرا اصلاح طلبان نیامدید؟
·          بنده از آمریکا نمی ترسم، از خودمان می ترسم. چرا که اگر وحدت در داخل نداشته باشیم، آنها می توانند غلطی انجام دهند، اما اگر ما وحدت داشته باشیم کسی هیچ کاری نمی تواند بکند.
/172929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =