مهر نوشت:

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه فهرست انتخاباتی این جبهه تا دقایقی دیگر اعلام می شود، خبر از سرلیستی مرتضی آقاتهرانی در فهرست انتخاباتی جبهه پایداری داد.
کامران باقری لنکرانی روز چهارشنبه در حاشیه همایش انقلاب اسلامی، انتخابات مجلس و بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اینکه فهرست انتخاباتی جبهه پایداری چه زمانی اعلام می شود، گفت: ان شاء الله تا دقایقی دیگر اسامی 30 نفر از نامزدهای این جبهه در حوزه انتخابیه تهران اعلام می شود. همچنین در این فهرست همپوشانی با جبهه متحد اصولگرایان لحاظ شده است.
سرلیست جبهه پایداری کیست؟
*دبیر جبهه پایداری به عنوان محوریت لیست انتخاب شده است. البته درباره نامزدهای دیگر سرلیستی این جبهه باید بگویم با توجه به صلاحیت های کاندیداها تصمیم گیری می کنیم و به وابستگی آنها و به گروه ها و دسته های آنان توجهی نداریم.
*در جبهه پایداری تاکید داریم که یک جبهه گفتمانی هستیم و خاصیت این جبهه این است که در مناسبات قدرت و تصرف صندلی های مجلس تشکیل نشده است و فقط به دنبال ترویج گفتمان است.
انتشار لیست سوم اصلاح طلبان در تهران
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات از انتشار لیست انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات در تهران با شعار "ولایت‌مداری، پیشرفت و عدالت‌محوری" پس از اعلام نهایی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: بعد از 22 بهمن لیست جبهه مردمی اصلاحات منتشر می‌شود.
محمد زارع فومنی با بیان این مطلب، درباره مشخصات افرادی که در لیست انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات قرار می‌گیرند، گفت: با همه کاندیداهای اصلاح‌طلب خط امامی معتقد به نظام و ولایت‌فقیه که در چارچوب‌های نظام و بر اساس اعتقاد به قانون اساسی کار کرده و ضمن داشتن روحیه انتقادی، خطوط قرمز را رعایت می‌کنند و دغدغه خدمت به مردم را دارند برای قرار گرفتن در لیست جبهه مردمی اصلاحات در حال رایزنی هستیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان منتقد دولت از جمله علی مطهری در لیست جبهه مردمی اصلاحات جای می‌گیرند، گفت: فقط اصلاح‌طلبان در لیست جبهه مردمی اصلاحات قرار می‌گیرند، آقای مطهری هر چند منتقد دولت است اما به هر حال یک اصولگرا است و در لیست اصلاح‌طلبان نمی‌گنجد.
دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم جمیع سلیقه‌های گوناگون اصلاح‌طلبی را در لیست جبهه مردمی اصلاحات داشته باشیم.
جبهه مردمسالاری به ریاست مصطفی کواکبیان و خانه کارگر به دبیرکلی علیرضا محجوب از احزاب شناخته‌شده اصلاح‌طلب هستند که بنا دارند لیست‌های انتخاباتی خود را در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم ارائه کنند.
تا کنون بحث بر سر حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم به اینجا رسیده بود که در صورت ائتلاف خانه کارگر با جبهه مردمسالاری در تهران لیست انتخاباتی واحد از سوی اصلاح‌طلبان در پایتخت منتشر می‌شود. اکنون که لیست سوم اصلاح‌طلبان با عنوان جبهه مردمی اصلاحات نیز به میان آمده است، در یک نگاه می‌توان گفت سناریوی وحدت اصلاح‌طلبان با تأخیر روبرو می‌شود.
با وجود اینکه حضور زارع فومنی - دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در نشست انتخاباتی جبهه مردمسالاری مورد اعتراض برخی اعضای این جبهه قرار گرفت اما مصطفی کواکبیان رئیس جبهه مردمسالاری سعی در خاموش کردن اعتراضات داشت. از طرف دیگر نیز حضور پر رنگ چهره‌های سرشناس خانه کارگر اعم از محجوب، جلودارزاده و راستگو در نشستی که اخیراً به ابتکار زارع فومنی برگزار شده است نشان‌دهنده نزدیکی خانه کارگر به لیست انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات است.
/27212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =