علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگویی مشروح به بیان مواضع و اهداف کلان جبهه متحد اصولگرایان پرداخت.

اهم سخنان سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان به نقل از سایت این جبهه متحد در ادامه می آید:
  • تصمیم جمعی اعضای شورای مرکزی(جبهه متحد اصولگرایان) نیز همین است که «ساکتین فتنه» و «ساکتین انحراف» هیچ جایی در میان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان نداشته باشند.
  • ما تمام امیدمان این است که همه افرادی که در زیر پرچم اصولگرایی جمع شده اند ولو اینکه با هم اختلاف سلیقه داشته باشند؛ با توجه به سه اصل مصحلت بزرگ وحدت برای نظام، اهمیت تشکیل مجلس پیش‏رو و حساسیت زمان و شرایطی که در آن قرار داریم، اقتضائات را درک کرده و اختلاف سلیقه را کنار بگذارند و به روند وحدت بپیوندند.
  • تا آنجایی که مربوط به مجموعه جبهه متحد اصولگرایان است، بنا بر این است که ما جاذبه خود نسبت به گروه‌های اصولگرا را در بیشترین حد ممکن قرار بدهیم و دافعه خود را نیز به حداقل برسانیم؛ این همان اصل «جذب حداکثی و دفع حداقلی» است که مقام معظم رهبری همواره بر آن در مجموعه اصولگرایان تاکید دارند.
  • درباره شاخصه ها باید منتظر باشیم که خود ایشان (رهبر انقلاب )به تبیین بپردازند؛ اما با مروری بر فرمایشاتی که ایشان در گذشته و در فضای قبل از هر انتخابات داشتند، در آستانه انتخابات مجلس نهم نیز، نظر مبارک ایشان بر شرکت گسترده مردم در عرصه و انتخاب افراد اصلح به عنوان نمایندگان مردم است.
  • جبهه متحد اصولگرایان نیز شاخصه هایی برای انتخاب نامزدهای خود دارد که تمامی آنها در منشور اصولگرایی که توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تدوین شده است، موجود است.
  • سه شاخص اصلی نامزدهای اصلح در حوزه سلبی مطرح عبارتند از مرزبندی شفاف با جریان فتنه، جریان انحراف و جریان فساد. این سه شاخصه سلبی که نام برده شده، مصادیقی دارد که باید آنها تبیین شود تا اگر در آینده منتسبان به این سه گروه با انجام طراحی‏ های جدید، دامنه عملکردی خود را تغییر دادند، سریع شناخته شود.
  • در قضیه جریان فتنه باید در نظر بگیریم که اگر هر جریانی قدم در همین روشی که فتنه گران 88 رفتند بگذارند، آنها نیز از نظر ما تمام می شوند. البته نمی توان این طور تصور کرد که پرونده جریانات فتنه و جریانات انحرافی بسته شده بلکه در آینده نیز ممکن است، شاهد حضور فتنه های جدیدتر با نقشه هایی دیگر باشیم.
  • به صورت مبنایی باید اینگونه عرض کنم که جبهه متحد اصولگرایان معتقد است، آن دسته از کسانی که به دنبال آشوب طلبی و ضربه زدن به نظام از هر راهی هستند، چه آنها که در گذشته مرتکب این عمل شدند و امروز سوء سابقه دارند و چه آنهایی که از آرمان‏ها و ارزش‏هایی که برای آنها انقلاب کردیم، منحرف شده‌اند و با مسیر اصلی انقلاب زاویه پیدا کرده اند، هیچ جایی در ارکان اصلی اساسی حکومت نباید داشته باشند. در زمینه فساد به هر شکل اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و ... نیز همین برخورد باید صورت بگیرد. فساد از هر نوع که باشد مذموم است و نباید جایی در ارکان حکومتی داشته باشد؛ چرا که نهادی همچون مجلس حایگاه مصلحین است نه مفسدین.
  • در بحث روند انتخاب نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان از زمان بندی که در ابتدا صورت گرفته شده عقب نیستیم. یعنی استان‌ها تقریبا ستادهای خود را تشکیل داده اند. ممکن است بعضی نواقص را داشته باشند اما در مجموع کار استان ها به خوبی پیش می رود.در تهران نیز مجموعه اجرایی زحمات زیادی می کشد و کار پرفشار و قابل تقدیری دارند به طوری که جبهه متحد اصولگرایان در مقایسه با سایر گروه هایی که در حال فعالیت برای انتخابات هستند اگر جلوتر نباشد عقب نیست. در کل روندی که تقریبا از بیش از یک سال قبل شروع شده با متانت خاصی در حال پیگیری است.
  • طبیعی است که هر چه به انتخابات نزدیک می شویم، بازار شایعه سازی توسط بی‌اخلاق‌ها گرم بشود. بعضی‌ها حدس‌هایی می‌زنند و روی کاغذ می آورند که ممکن است در آینده هم در مقایسه با لیست جبهه متحد چند نفری هم درست از آب دربیاید و مقرون به صحت باشد ولی هنوز تصمیمی درباره لیست جبهه متحد اصولگرایان در تهران گرفته نشده است.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =