فارس نوشت:

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب مدیر دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفت: به نظر ما جبهه متحد و جبهه پایداری یکی هستند و در واقع جبهه پایداری دایره‌ای وسط جبهه اصولگرایی است.
اهم سخنان نواب در ادامه می‌آید:
*عسگراولادی، حدادعادل، ولایتی و احمدی‌نژاد در یک جلسه برای ساماندهی اصولگرایان تعیین شدند که پس از اینکه برای احمدی‌نژاد مسائلی به وجود آمد عسگراولادی، ولایتی و حداد نخواستند با وی همکاری کنند از این رو به آیت‌الله مهدوی‌کنی مراجعه کردند و قرار شد دو نفر از جامعه روحانیت و 2 نفر از جامعه مدرسین مسئول داوری شوند و کمیته 8 نفره نیز انتخاب شد که به دلیل نیامدن اعضای جبهه پایداری 6 نفره باقی ماند.
*از وقتی جبهه پایداری به وجود آمد مثل جبهه پیروان خط امام و رهبری 2 کرسی برای آن پیش بینی شد؛ البته مذاکرات ادامه پیدا نکرد که کرسی‌ها اضافه یا کم شوند و در واقع ارتباط قطع شد. وحدت ضرورت دارد ولی تحمیلی نیست به قدر لازم از آقایان دعوت کرده‌ایم و آنها را جزء خود می‌دانیم و هنوز هم از به وحدت رسیدن ناامید نیستیم.
*در یک کنگره در اتریش این موضوع را مطرح کردم که مگر ایران آفریقاست که 14 میلیون رأی دزدیده شود؟ تخلف در انتخابات می‌شود اما تقلب در کار نیست.
*حزب کارگزاران سازندگی اولین بیانیه خود را که صادر کرد، این بیانیه را توسط آقای نوربخش نزد آیت‌الله مهدوی کنی آورد. آیت‌الله مهدوی‌کنی همان موقع به اینها گفتند که چرا در بیانیه‌ شما بحثی از اسلام و ولایت فقیه در آن مطرح نیست.
*جریان انحرافی با جریان اصلاحات و حتی نهضت آزادی‌ها و ملی مذهبی‌ها بسیار زیاد در زمینه فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند؛ ایرانیت مقدم بر اسلامیت خواسته این جریان‌هاست.
*اگر جو تهدید باشد حتما باید منسجم شود؛ اما اگر تهدیدی نباشد چه اشکال دارد 2لیست ارائه شود.
*آیت‌الله مصباح گفته است ما در دایره متحدالمرکز هستیم آیت‌الله مهدوی کنی هم نظر منفی در خصوص جبهه پایداری نداشتند؛ چندبار نیز آقای حسینیان و دوستانشان با آیت الله مهدوی کنی دیدار کردند. در بسیاری از استان‌ها به احتمال زیاد کاندیداها یکی خواهند شد در تهران نیز بسیاری از لیست‌هایی که منتشر شده مشترک است.
*یک جبهه می‌گوید اصولگرایی هرچه فراگیرتر بهتر(جبهه متحد) و یکی می‌گوید هر چه ناب‌تر بهتر(جبهه پایداری).
*تئوری اصولگرایی فراگیر ما به قدری دشمن مشترک داریم که نمی‌توانیم اینقدر دایره را تنگ کنیم؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی هم رئیس مجلس خبرگان است و هم به رهبری نزدیک است و می‌گوید به نظرم رهبری هم از این خرده گیری‌ها راضی نیستند.
17219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =