کمیسیون اصل نود از فتنه 88، گزارشی را به صحن علنی امروز ارائه داد تا در آستانه 9 دی قرائت شود.

به گزارش خبرآنلاین، این گزارش از سوی حسین فدایی نماینده تهران خوانده شد. در این گزارش آمده بود که دشمن سعی در خدشه وارد کردن به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم داشت. گام اول پروژه آنها، تغییر رفتار حاکمیت بود، همچون نظیر دوم خرداد که بوش پسر آن را دوره​ای خوش خوانده است.
سرمایه گذاری روی جریان ساختار شکن غرب گرا، از دیگر روش​های دشمن بود. بلافاصله پس از دولت اصلاحات، آنها فرایند مراکز تصمیمی سازی علیه ایران، تصویب بودجه برای حمایت از اپوزیسیون، تقویت آشوب​های داخلی، فعال شدن سرویس​های داخلی در میان اپوزیسیون داخلی و .. را در پیش گرفتند که گام دیگری از آن فراهم آوری زمینه کودتای مخملی بود. این پروژه​ها منجر به فتنه داخلی شد که از سال 84، آغاز شده بود.
آنچه فردای پس از انتخابات 88 را رقم زد، فرصتی بود که از سال​ها قبل با برنامه ریزی مدون با همکاری عناصر داخلی فریب خورده فراهم آمد. عوامل داخلی و خارجی بسیاری در این مسیرموثر بودند. غرب پی برده بود که هر سناریوی ضد ایرانی باید از داخل ایران دنبال شود. یکی از عوامل زمینه ساز فتنه 88 اقداماتی نظیر برقراری ارتباطات پنهان، کمک مالی، فشار بر ایران برای ایجاد مانور جریان غرب گرا در داخل، بوده است.غرب برای کلید زدن پروژه خود به جریاناتی در داخل نیاز داشت. برای همین انتخابات را به عنوان یکی از مهمترین نقاط قوت نظام نشانه رفت.
اظهارات سران فتنه که برآمده از تئوری مبارزات در آمریکا و رژیم صهیونیستی بود را در همین راستا شاهدیم. مقطع انتخابات ریاست جمهوری دهم برای آنها بهترین فرصت برای انقلاب مخملی در ایران بود که در سال 76 و 84 رخ نداده بود.
مسافرت​های خارجی افرادی چون محمد خاتمی که برای متقاعد کردن طرف خارجی بود که میرحسین موسوی گزینه مناسب آنها برای انقلاب مخملی است، در همین راستا است. پیشبرد پروژه شبکه سازی از سوی جبهه مشارکت وسازمان مجاهدین نیز بر اساس دوره های براندازی غرب، بود که صدها نفر از اعضای آنها این دوره ها را در خارج از کشور گذرانده​ بودند.
بر اساس اسناد اطلاعاتی، مهدی هاشمی نقشی عمده در ارسال این پیام​ها به بیرون داشته است. به همین دلیل پروژه مذاکرات هسته​ای با ایران را تعقیب کرد و انرژی​اش را بر پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 88 متمرکز کرد. مدیریت فتنه 88 بر عهده طرف غرب بود که شواهد قطعی برای این موضوع در اظهارات سردمدارن غرب و رسانه​های آنها موجود است.
تحلیل گران از عدم یک استراتژی کلان نگر درباره ایران نگرانند و استراتژی مدونی را جستجو می کنند. به همین دلیل یکباره تعداد پژوهش​ها علیه ایران اوج می​گیرد و بسیاری مراکز تولید فتنه ایجاد می​شود. از جمله بنیاد سورس، خانه آزادی (با عناصر بنیانگذار صهیونیستی و چهره​هایی چون سازگارا،نیک آهنگ کوثر، فرج سرکوهی و... )،  صندوق اعانه ملی برای دموکراسی (با کسانی چون منوچهره محمدی، مهرانگیز کار و ....) و دیگر مراکز شناخته شده در غرب.

قرائت این گزارش در مجلس ادامه دارد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    89 4
    خودتون ميگيد در آستانه 9 دي ! اين يعني ريختن بنزين روي آتش. همونه كه ميگن نون بعضي ها توي تشنج و نا آرامي هستش ديگه! وگرنه چه دليلي داره بعد از 2 سال اونهم در آستانه 9 دي اين گزارش رو منتشر كنن. خيلي گزارش ها داره روي ميز كميسيون اصل 90 خاك ميخوره پس چرا ارائه نميكنند؟!!!!
  • ساعد IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    39 9
    اینکه حرف جدیدی نداشت! خسته نباشی کمیسیون اصل نود
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    60 3
    اين صحبتها به جز هدر دادن وقت مجلس هيچ فايده ديگري ندارد
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    24 14
    واقعا باید به تهیه کنندگان این گزارش خسته نباشید گفت .
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    101 4
    تورم و گرانی و موج بیکاری و رکود که از سال 84 تو مملکت شروع شده چی ؟کار غرب بوده؟ 720 میلیارد دلار درآمد ارزی از سال 84 تا حالا معلوم نیست تو جیب کی رفته کار غرب بوده؟ 3000 میلیارد اختلاس کار غرب بوده؟ قیمت مسکن که از سال 84 تا حالا 5 برابر شده کار غرب بوده ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 125
    این گزارش را به قوه قضاییه بفرستید تا برخورد کند
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      77 2
      صرفا يك گزارش سياسي است نه حقوقي و قضائي . اين گزار ش كاربرد انتخاباتي دارد
    • بدون نام GB ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      39 2
      قضاوت بسیار آسان است کافیست ......
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    150 8
    اي علي مطهري پاك و پاكزاده و پاك نفس خدا از دهنت بشنوه كه اين كلمه "كاسبين فتنه " را بكار بردي . واقعا تجسم عيني اين عبارت را مي توان در صحبتهاي بالا ديد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    66 3
    کی این گزارش رو باور میکنه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    53 1
    مستنداتش را هم منتشر کنید
  • امير IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    48 2
    از كمسيون اصل نود انتظار گزارش فني و حقوقي دقيق است نه مقاله سياسي
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    82 3
    هزارتا از اين گزارشها خونده بشه هيچ فايده اى نداره چون طرف مقابل حق دفاع نداره
  • سید IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    85 2
    والله آخرتی هم هست! بیرون کردن رقیب از صحنه ارزشش چقدر است که به آتش جهنم می ارزد؟! خدایا فرج آقا امام زمان را برسان :((((((((((((((
  • بدون نام US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    49 1
    شما که اینقدر شهامت ندارید تا نظر مخالف جدی خودتون رو منتشر کنید حداقل این شهامت رو داشته باشید که این زیر فقط ننویسید نظراتی که حاوی توهین است منتشر نمی شه . بنویسید تظراتی که مخالف مصالح ما باشه رو چاپ نمی کنیم .
    • بدون نام IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
      0 3
      دیدی که کامنتت چاپ شد قصاص قبل از جنایت نکن اقای اون ور ابی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    85 5
    تا سيد محمد خاتمي گفت تو انتخابات شركت نمي كنيم شد عامل غرب!
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    100 5
    رقیب دیگه ای نبود؟ اسم همه رو خوندم؟ کسی جا نمونه ! خب مث اینکه خدا رو شکر از قلم افتاده نداریم. بی رقیب به سمت انتخابات موفق باشید(( دوستان)).