ایلنا نوشت:

عضو فراکسیون خط امام مجلس با محفلی خواندن گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: این گزارش همانند گزارش‌های غیر مستندی است که در محافلی همچون یکی از روزنامه‌های عصر اصولگرا طرح می‌شود. بنابراین ار نظر ما فاقد ارزش حقوقی و مبانی استدلالی محکم است.
جمشید انصاری نماينده زنجان در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی فراکسیون خط امام مجلس در واکنش به گزارش کمیسیون اصل 90، خاطرنشان کرد: نامه‌ای از سوی فراکسیون اصلاح طلبان تقدیم رئیس مجلس شد، مبنی بر اینکه اگرچه طبق اصل 90 قانون اساسی جمهوری اسلامی مجلس صلاحیت رسیدگی به شکایات صورت گرفته نسبت به عملکرد سه قوه را دارد، ولی گزارشی که با عنوان گزارش کمیسیون اصل 90 در صحن مجلس قرائت شد، ارتباطی به نحوه عملکرد سه قوه نداشت. ضمن اینکه کمیسیون اصل 90 صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداشت و این اقدام خلاف قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بود.
وی اضافه کرد: حتی صرف نظر از عدم صلاحیت کمیسیون اصل 90 برای رسیدگی به این موضوع، این قبیل گزارش‌ها باید قبل از هر چیز در اختیار هیئت رئیسه قرار گیرد و پس از قرار گرفتن در دستور کار مجلس به شکل چاپ شده به اطلاع نمایندگان مجلس برسد. در حالیکه آقای فدایی روز چهارشنبه و بدون اعلام قبلی اقدام به قرائت این گزارش کردند. به گونه‌ای که حتی هیئت ریئسه نیز از این گزارش مطلع نبود.
رئيس کميته سياسي فرکسيون خط امام با بیان اینکه این مسائل استقلال مجلس را مخدوش می‌کند، تصریح کرد: اینکه افراد معدودی با گرایشات خاص خود بخواهند اقدام به مطرح کردن این مسائل کنند، از شان مجلس به دور است و به استقلال مجلس آسیب می‌رساند. در حالی‌که متاسفانه شاهد این هستیم که این افراد اختیار مجلس را به دست می‌گیرند.
انصاری در پایان در خصوص حضور خود در جمع سایر نامزدهای انتخابات پیش روی مجلس، گفت: بنده در جمع نامزد‌ها نیستم.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =