هیچ نماینده ای در خصوص پرونده بزرگ فساد مالی بازداشت نشده است. و تنها چهار نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مطلع و متهم به دادگاه احضار شده‌اند

موضوع پرونده فساد بزرگ مالی در نشست سخنگوی قوه قضاییه به نمایندگان مجلس رسید و سخنگوی قوه قضائیه در اینباره گفت: چهار نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مطلع و متهم به دادگاه احضار شده‌اند اما هیچ نماینده ای در خصوص پرونده بزرگ فساد مالی بازداشت نشده است.
غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به اینکه گفته می شود برخی از نمایندگان مجلس به افرادی که در پرونده فساد بزرگ مالی دست داشته اند برگه سفید امضا داده اند اظهار داشت: اگر نماینده ای با دادن برگه های سفید امضا کمک به تسهیل اقدام مجرمانه ای کند ما آن را بررسی و به عنوان جرم تلقی می کنیم.
وی ادامه داد: در این پرونده گفته شد برخی از موارد واگذاری کارخانجات به صورت صوری بوده که پس از اینکه سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود پیدا کرد این اتهام وارد دانسته شد و 4، 5 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
در ادامه اژه ای در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره اینکه پرونده فساد مالی آنقدر گسترده است که گفته می شود برخی از تیم های فوتبال نیز درگیر این موضوع هستند آیا مقام ورزشی در این رابطه دستگیر شده است، گفت: پرونده آریا بسیار گسترده است و کارهای متنوعی نیز انجام داده اند اما تاکنون کسی از حوزه ورزش دستگیر و یا به عنوان متهم احضار نشده است
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر وجود جرم ربا در این پرونده گفت: آنچه در این پرونده مشخص است این است که این افراد به صورت خارج از ضوابط و مقررات ال سی داخلی باز کردند و تنزیل کردند و در این تنزیل سنگین یکی از شعبه های بانک ملی نیز نقش داشته است.
وی ادامه داد: این تنزیل در قالب خرید دین بوده است اما این موضوع همچنان در حال بررسی است و رسیدگی در این رابطه ادامه دارد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا آرای قطعی موقوفات اجرایی نمی شود، گفت: پرونده های موقوفات گاهی به نفع دادخواست دهنده است و گاهی بر علیه آن این موضوع بستگی به رای دادگاه دارد.
اژه ای ادامه داد: گاهی موانعی برای اجرای احکام به وجود می آید که با تمهیدات شورای تامین حتما اجرایی می شود و تاخیر در اجرایی شدن آن نشان از عدم توانایی اجرای حکم نیست و بن بستی در این رابطه وجود ندارد. در سایر پرونده ها نیز که حکم قطعی وجود دارد ممکن است اجرای حکم با موانعی روبرو شود اما مطمئنا این احکام اجرایی می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می شود نمایندگان مجلس از مطهری به دلیل برخی از اظهاراتش در مجلس شکایت کرده اند، گفت: من نیز این موضوع را در رسانه ها شنیده و خوانده ام اما شکایتی در این رابطه به دادسرا واصل نشده است.
اژه ای ادامه داد: اگر یک نماینده مجلس در حیطه وظایف نمایندگی خود اظهار نظر کند پیگرد قانونی وجود ندارد اما اگر خارج از حیطه کاری خود کار مجرمانه ای انجام دهد در صورت وجود شاکی و یا گزارش تخلف به این موضوع رسیدگی می شود.
232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =