پرونده نفتی موسوم به کرسنت در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و در راستای این پرونده عده‌ای از مدیران احضار شده‌اند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خود درباره پرونده موسوم به کرسنت که در آن عده‌ای از مدیران نفتی کشور متهم شناخته شده بودند گفت: این پرونده قبل از زمان حضور من در وزارت اطلاعات مطرح بود و می‌دانم که در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی به آن هستند.
سخنگوی دستگاه قضایی کشور در پاسخ به اینکه توکلی، نماینده مجلس به ضرر 34 میلیارد دلار کشورمان به خاطر مفاسد اقتصادی اشاره کرده گفت: در پرونده‌های مشابه فساد مالی قطعاً یک شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون وابستگی به افرادی که دارای نفوذ هستند دست به چنین فسادی بزنند.
به گزارش خبرآنلاین،وی گفت: قطعاً عده‌ای با این افراد همراهی کرده‌اند، آنها را حمایت کرده و در نهایت در این فساد مشارکت داشته یا معاون بوده‌اند. اما ما تلاشمان این است که همه این افراد را شناسایی کرده و با همه آنها برخورد کنیم.
وی گفت: دستگاه قضایی بر آن شده تا ضعیف‌کشی نکند و به همان میزان که هر فردی خطای مرتکب شده با او برخورد کند اما بدانید این جرم، جرمی ساده نبوده و افراد زیادی در آن دخیل بوده‌اند.
وی با بیان اینکه ما یکی از کارهایی که در خلال رسیدگی حقوقی به این پرونده در حال انجام هستیم موضوع آسیب‌شناسی نحوه وقوع آن است افزود: در کنار رسیدگی حقوقی تلاش می‌کنیم تا منافذ مفسدان را هم شناسایی کرده تا بتوانیم در آینده این منافذ را بسته و مانع از وقوع چنین جرائمی باشیم.
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: البته عده‌ای به ما ایراد می‌گیرند که چرا روند رسیدگی به این پرونده کند شده است که من به آنها این نکته را می‌گویم که به دلیل حجم بالای حقوق این جرم و همچنین ابعاد وسیع آن و ظرافتی که باید به کار برد تا همه متهمان شناسایی شوند طبیعی است که زمان نیاز داشته باشیم.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در رابطه با اینکه بیش از این گفته شده به دستگاه قضایی به خاطر رسیدگی به پرونده فساد مالی فشارهایی وارد می‌شود آیا قصد ندارید نام افرادی که فشار وارد کرده‌اند منتشر کنید گفت: در این گونه پرونده‌ها به طور طبیعی کسانی که منافعشان به خطر می‌افتد فشار می‌آورند تا بتوانند مسیر رسیدگی به پرونده را منحرف کنند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: در این پرونده هم عده‌ای که منافعشان به خطر افتاده بود جو‌سازی کرده‌اند اما دستگاه قضایی فارغ از این جو‌سازی‌ها به کار خود ادامه داده و فعلاً ضرورتی به اعلام اسامی نمی‌بیند.
 

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه ایران و شکایت جمعی از خبرنگاران این روزنامه به دلیل ضرب و شتم توسط افراد گفت: این پرونده در حال رسیدگی است و در دادگستری جریان دارد اما اینکه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد از دایره اطلاعاتم خارج است.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =