ماجرای پیدا شدن سه شیر در تهران، هرچند برای اهالی شهر، اتفاق جالبی است، اما محیط زیست می گوید این اتفاق مشکوک است.

به گفته رسول علي اشرفي‌پور، مديركل محيط زيست استان تهران قاچاق گربه‌سانان اخيرا افزايش يافته است و قطعا محيط زيست استان تهران با اين دسته از قاچاقچيان برابر قانون به شدت برخورد مي‌كند.

هفته گذشته دو قلاده شير زنده و يك قلاده شير مرده در لویزان پیدا شد. شیر سوم به دلیل تصادف مرده بود. انطور که اشرفی ور می گوید، پس از این اتفاق ماموران يگان حفاظت محيط زيست استان تهران پايش سراسري را در جنگ لويزان انجام دادند، اما مورد مشابه‌اي يافت نشد. پيدا شدن شير آن هم در تهران مشكوك است و ماموران محيط زيست استان تهران همچنان در حال پيگيري موضوع هستند.

پنج شنبه گذشته یکی از کاربران خبرآنلاین دراین باره نوشت: یک قضیه وجود دارد که شخصی به باغ وحش پارک پردیسان مراجعه کرده و اظهار نموده که سه قلاده شیر گم شده است و در این مدت دو شیر پیدا شده است و دیروز هم یک شیر در اتوبان همت بصورت کشته شده پیدا شده است. در ستاد فرماندهی (سازمان آتش نشانی تهران) همکاری دارم. با وجود هماهنگی بوجود آمده با مراکز هیچ مرکز دولتی تفنگ بیهوشی حیوانات در اختیار ندارد و این جور حوادث با جان انسان هایی که آموزش ندیده است همراه است."

همچنین امروز سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست به فارس گفت: "این اقدام در منطقه خاصی بوده و احتمال می‌دهیم که این 2 توله شیر توسط خانواده مرفهی نگهداری می‌شدند. 3 نفر ادعای مالکیت 2 توله شیر را کرده اند، توله شیرها از طریق مرز پاکستان و افغانستان با خودرو قاچاق شده‌ بودند. هم‌اکنون یک توله شیر به پارک پردیسان منتقل شده است و دومین توله شیر نیز منتقل خواهد شد. به دلیل موضوع بهداشت و تغذیه توله شیرها این 2 فعلاً در پارک پردیسان نگهداری می‌شوند."
مديركل محيط زيست استان تهران در این باره به ایسنا گفته: "طي سال‌هاي گذشته قاچاق حيوانات چهارپا خصوصا از مرزهاي شرقي كشور افزايش يافته است كه در اين خصوص موضوع را به مراجع ذي‌ربط گزارش كرديم. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه قاچاق گربه‌سانان خيلي مورد توجه قاچاقچيان بوده است. اين در حاليست كه مردم بايد آگاه باشند كه براساس قانون نگهداري، حمل‌ونقل و خريد و فروش اين دسته از حيوانات بدون مجوز جرم بوده و قطعا هم فروشنده و هم خريدار به مرجع قضايي معرفي مي‌شود."

البته این هشدار درحالی است که درآماری که او از کشف حیوانات ارائه می دهد، هیچ گربه سانی وجود ندارد. غیر از تعدادی پرنده، مار و لاک پشت، چهار روباه از قاچاقچیان کشف شده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =