هنوز هم داستان رها شدن توله شیرها در خیابانهای تهران ادامه دارد.

موضوع رها شدن دو توله شیر در اطراف بزرگراه شهید همت و پیدا شدن لاشه توله شیر دیگر در اطراف پارک جنگلی لویزان در هفته گذشته باعث شد تا سازمان حفاظت محیط زیست در حال تحقیقات و تنظیم پرونده حقوقی در مورد توله شیرهای پیدا شده در تهران برای رسیدگی در مراجع قضایی باشد.
در این میان اظهارنظرهای متفاوتی هم درباره مالکیت توله شیرها عنوان شد.حسین محمدی مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست در این باره به فارس می گوید:هم‌اکنون توله شیر‌ها و لاشه توله شیر به پارک پردیسان منتقل شده‌اند و روی آنها میرکروچیپ نیز نصب شده است؛ مکیروچیپ تمام اطلاعات مربوط به گونه را ضبط می‌کند و یک نوع شناسنامه زیستی محیطی است که زیر پوست حیوان نصب می‌شود.
محمدی‌ درباره آخرین وضعیت دو توله شیر می گوید: فعلاً توله شیر‌ها در پارک پردیسان نگهداری می‌شوند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود ضمن اینکه گارد حفاظت محیط ‌زیست بررسی می‌کنند که شیرها متعلق به چه کسانی بوده‌اند.
از سوی دیگر اخیرا یک کرکس و گرگ هم در خیابانهای تهران پیدا شده اند . دراینباره محمدی می گوید: کرکس جزء گونه‌هایی است که در ایران وجود دارد و این پرنده بالش شکسته بوده و نتوانسته پهنه 50 یا 100 کیلومتری تهران را طی کند و ناچاراً در تهران فرود آمده است ضمن اینکه این مورد بارها اتفاق افتاده ولی برخی این کرکس‌ را به شیرها چسبانده‌‌اند. همچنین ماجرای گرگ این است که شخصی در تهران گرگی را نگهداری می‌کرده و از نگهداری آن خسته شده در نتیجه آن را به سازمان محیط زیست تحویل داده است.
مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می افزاید: بنده احتمال می‌دهم که این 3 توله شیر متعلق به یک فرد بوده است چون این شیرها همزمان در تهران رها‌سازی شدند اما این کار فی‌نفسه تخلف محسوب می‌شود و محیط زیست در حال تحقیقات و تنظیم پرونده حقوقی برای رسیدگی در مراجع قضایی است.
232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =