ششم ابتدایی از سال آینده رسما شروع می شود. تاکنون آموزش و پرورش از برنامه درسی این پایه آموزشی خبری نداده است. فقط امروز وزیر آموزش و پرورش از دو درسی نام برد که ظاهرا در مدارس جایی نداشته اند؛ "مهارت و زندگی" و "کار و فناوری"

به گزارش خبرآنلاین، این درس ها چندان هم تازگی ندارد؛ "کار و فناوری" ظاهرا همان حرفه و فن است و "مهارت و زندگی" هم که به آموزش مهارت های ارتباطی و رفتاری اختصاص دارد، قبلا قرار بود در مدارس تدریس شود.
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ پژوهش دراین باره گفت: "کتب "مهارت و زندگی" و "کار و فناوری" برای پایه ششم ابتدایی لحاظ خواهد شد، چرا که اعتقاد ما براین است دانشآموز در نخستین سال ورودش به مدرسه باید با پژوهش سر و کار داشته باشد."
نکته اینجاست که آموزش و پرورش امسال برای تعطیل شدن روزهای پنج شنبه دوره راهنمایی، درس حرفه و فن را حذف و اختیاری اعلام کرد. به هر حال فعلا این دو کتاب، تنها تفاوت های ششم ابتدایی با پنج دبستان و اول راهنمایی است.
اما وزیر آموزش و پرورش امروز وعده های مختلفی برای بهبود اوضاع آموزشی در مدارس ایران داد. چند نمونه از این وعده ها را بخوانید؛ 

-یکی از برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت، رسیدن به کار پژوهشی است؛ کار پژوهشی در کشور کار انتخابی نیست بلکه اضطراری است، به همین دلیل پژوهشی که منتهی به عمل شود، بیشتر مدنظر ماست.
- در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که معلم و دانش‌آموز پژوهنده باشند؛ در سند تحول بنیادین به فراوانی ساعت و حجم کتب نمی‌اندیشیم بلکه به تفکر می‌اندیشیم. به جای اینکه دانش‌آموزی 100 فرمول حفظ کند بهتر است 100 فرمول را تمرین کند.
-  استخدام 12 هزار مهندس در آموزش و پرورش باعث شده است 6 درصد از هنرستان‌ها خصوصاً در شهر تهران افزایش پیدا کند. 41 درصد دانش‌آموزان دبیرستانی در هنرستان مشغول به تحصیل هستند، تلاش ما بر این است که این میزان را به 50 درصد برسانیم همچنین دانش‌آموزان دیگر مقاطع نیز باید مهارت کسب کنند، چرا که این امر یکی از موارد سند تحول بنیادین است.

- 6 هزار مدرسه ابتدایی در سراسر کشور به سمت طرح جابر بن حیان یعنی همان طرح خوارزمی سوق پیدا کرده‌اند و ما در مقاطع ابتدایی ما اختراعات خیره‌کننده‌ای از دانش‌آموزان دیده‌ایم.

-  در بازدیدی که از کشور مالزی داشته‌ایم، مسئولان آنجا اذعان داشتند که در 10 سال گذشته بیشترین فعالیت خود را در دوره ابتدایی متمرکز کرده‌اند، اما پس از این زمان به این نتیجه رسیدند که باید از دوره پیش‌دبستانی بر روی دانش‌آموزان کار شود.

- آنچه که در آموزش و پرورش به عنوان کار پژوهشی انجام می‌شود، تبدیل به محتوا خواهد شد و سپس اجرا می‌شود و نتیجه آن برنامه‌هایی است که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

- با توجه به اینکه از دوره ابتدایی تا دکترا همه را در یک راستا می‌بینیم، با هماهنگی خوبی که بین وزارت علوم و آموزش و پرورش ایجاد شده است، سعی داریم در مسیری حرکت کنیم که فرهنگیان و دانش‌آموزان مسیری نویی را از ظرفیت‌های خوب این دوران استفاده کنند تا تحول عظیم شکل گیرد.

- در سند تحول بنیادین، معلم به عنوان پژوهشگر تعریف شده است، طرح رتبه‌بندی معلمان و مدرسه در دستورکار این سند است، چرا که دانش‌آموز و معلمان اصلی‌ترین رمز موفقیت ما به شمار می‌روند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    آنهائیکه درسن وسال 50به بالا هستند میدانند که: نظام قدیم آموزشی 6سال ابتدائی و6سال دبیرستان بود ،آن زمان گفتند نظام آموزشی قدیم به روز نیست وما ازنظر آموزشی از دنیا عقب هستیم. حال سئوال از آقای وزیر آموزش وپرورش وکسانیکه در حال وهوای عوض کردن نظام فعلی آموزش وپرورش را دارند سئوال می کنیم که علت تغییر نظام آموزشی را دقیقا"بر رسی نمایند اگر چنانچه اهداف مثبت کشوری در آن مشاهده نمی کنند مشکلی به مشکلات مردم اضافه نکنند.
  • بدون نام PL ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    71 54
    به نظرم همانگونه که برای فوتبال ما مربی کارکشته از خارج می آوریم لازم است یک تیم مشاور برای وزیران و مدیران ارشد مملکت وارد کنیم و الا این کارها بازی با کلمات است
  • !!!!!!!!!!!! IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    97 39
    احتمالا قراره كتابهاي اول راهنمايي تدريس بشه يا اينكه يه شبه از خودشون كتاب در وكنن!!!!!!!!!!!!!!!
    • عقیق IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      29 16
      کلاس ششم خسته کننده و ساده است.علومش بیشتر آدم را به آزمایش و تحقیق و گزارش وادار می کند.!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    89 34
    معلم اگر قرار است كار پژوهشي انجام دهد پول پژوهشي هم بايستي بگيرد وگرنه پژوهش هم ميشود مثل سند چشم انداز....
  • محمود رنجبر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    59 33
    به عنوان یک دبیر بازنشسته که نه سرپیازم ونه ته پیاز اما با صراحت وتاکید عرض میکنم تا انگیزه برای دانش آموز ایجاد نشه که این یادگیریها فردا در شغل آینده سپر دستش می شه و به دردش میخوره هرچه می خواید کتاب عوض ودگل کنین فایده نداره این ها همون حکایت خواجه ونقش بردیوار درذهن تداعی میکنه!دانش آموز اگر پدرش بالاترین مدارج علمی را طی کرده باشه معلمش را نمونه عینی تحصیل کرده می پنداره ونتایج تحصیل علم را در معلمش می بینه حالا شما هرچه میخواید این در واون در بزنین اگر جزاین نتیجه گرفتین حتی اگر مردمم شما از توبهشت بیایید تو جهنم پنجه توچشم من بکنینو برگردین دوباره تو بهشت سر جاتون !
  • حمید IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    84 28
    به عنوان یه معلم.لطفا با اینده فرزندانمان بازی نکنید.سعی کنیدکیفیت رابالا ببرید .مگرمیشود یک شبه کتب دوره ششم تالیف شود.خدااخرعاقبت این کاره بخیر کنه.!
  • زهرا IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    81 24
    اقاي وزير محترم..چرا هر چي رو شب خواب ميبيني صبح براي ما تعبيرش ميكني بخدا بچه هامون گناه دارن به اين برنامه ها ميگن از اين شاخه به اون شاخه پريدن بخدا ما هم سواد داريم وخيلي چيزها سرمون ميشه ديگه عوام نيستيم اينقدر با كلمات بازي ميكني كه چي ؟هنوز ما موقع كنكور داريم ميگيم نظام قديم ونظام جديد اونوقت حضرت عالي دم از يكي ديگه ميزني؟ بذار بچه هامون با اين طرح توصيفي مسخره يه مقطع برن بالا تا ببيني چي به سرشون اوردي بعد يه اداي ديگه در بيار!!!!
  • هموطن IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    83 31
    آقای وزیر محترم لطفا"آینده فرزندامون راخراب نکنید چندهزارنیروی غیرمتخصص نهضتی رااستخدام کردی شدند معلم بچه های مااینا ازتدریس هیچی حالیشون نیست باعلاقه کارنمیکنن
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    99 29
    خدا به داد فرزندانمان برسد
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    60 24
    کسانی که رئیس می شن فکر می کنن که عقل کل هستند و دیگه حرف هیچکس رو قبول نمی کنند از خود رئیس جمهور بگیرید تا پایین ترین رده های حکومتی . همیشه همین جوره , به نظر و ایده متخصصین و کارشناسان و اساتید دانشگاه در تصمیم گیری های کلان توجه نمی شود و متاسفانه دودش به چشم مردم میره پس راه حل این مشکل رو باید در تغییر تفکر و باورهای مسئولین بخشهای مختلف بدانیم وبس.
  • بدون نام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    79 34
    اصلا فكر كردن يه بچه 11_12 ساله كه نوجوان محسوب ميشه و در آستانه ورود به سن بلوغ است و خواسته ها . تمايلات ونوع نگاهش به دنياي اطرافش متفاوت از بقيه است را چه جوري بايد با يه بچه 7_8 ساله در يك محيط آموزشي قرار داد؟شايد اين طرح براي پايتخت نشينهايي كه به مدارس خاصي ميرن زياد توفير نكنه ولي تو مناطق پرجمعيت با آمار600-700دانشآموز در مدرسه قطعا محكوم به شكست است.آقاي وزير بهتره بجاي اين طرحها كه معلوم نيست كجا كارشناسي ميشه به فكر استخدام وپرورش نيروهاي زبده تر ونوسازي وتجهيز مدارس باشند كه50-60 سال از دنيا عقب ترن.............
  • حمید تبریزیان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    39 43
    باسلام ، بعرض می رساند تجربه وشرایط نشان داده 5-3-4 از همه تکمیل تر وبی نقص تر است مثل قدیم
  • فرهنگی IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    54 27
    کتاب نمیخواد بهتره یک سال اصلا بچه ها با کتاب کار نکنند چیه چرا جا خوردید . خوب اینم یک نظره من که سابقه کارم از وزیر بیشتره و بهتره من از سه وزیر تشویقی دارم . ایا حاج بابایی داره؟ پس من هم نظر دادم
  • بدون نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    40 23
    یک وزیر موفق باید تلاش کند وضعیت کمی و کیفی مدارس و کیفیت آموزش را ارتقاء دهد . با این شلوغ بازیها مثل ( تغییر نظام آموزشی ، تغییر شیفت همه مدارس ابتدایی به صبح ، اعلام تعطیلی بی حساب و کتاب و ... ) آموزش و پرورش که همیشه تاریخ از کم خبرترین وزارتخانه ها بوده به خبرسازترین و پرچالش ترین وزارتخانه مبدل شده است ، لذا بیم آن میرود که اصل آموزش نسل درگیر دچار اختلال شود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    61 22
    واقعا که با این نواوری ها تا بچه ها را دیونه نکنید دست بردار نیستید. برا خودمون وبچه هامون که تو این کشور بازیچه دست شما ها شدند متاسفم.
    • درسا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
      9 5
      من الان ششمم پدرم دراومده
  • معلم IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    آقای به اصطلاح وزیر شما بهتره اول به فکر معلمت باشی بعد برنامه هاتو اجرا کنی هر برنامه ای داشته باشی برای اجرا باید معلمت سرحال و علاقه مند باشه وقتی معلمت 450 هزار تومان می گیره و با این پول نه می تونه مسکن داشته باشه نه ماشین نه زندگی درست حسابی و حتی قادر نیست پول کرایه ماشین روستایی رو بده که هر روز باید به اونجا رفت و آمد کنه و با مشکلات زیادی درگیره چطور می تونه برنامه های قشنگ شمارو اجرا کنه چشماتون رو باز کنید لا اقل بهتر ببینین نشستین توی پایتخت از هزار جا در آمد دارین و بیچاره معلمها که فقط گناهشون معلم بودنه باید بخاطر ندانم کاری شماها با بدبختی زندگی کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    36 22
    چرا بسیاری ازنظرات درست و کارشناسانه را منتشر نمیکنید؟ پیش شما هم پارتی حرف اول رو میزنه؟
  • shayanboy2 IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    42 24
    چقدر خوب میشد به جای این نو اوری ها شما میومدید یه برنامه ای برای همه مدارس تنظیم میکردید که معلم ها طبق اون برنامه درس بدن و امتحان بگیرن نه اینکه هر معلم طبق شیوه خودش درس بده....در ضمن فکر معلم هاتون باشید چون بعضی هاشون خیلی مشغله کاری دارن...لطفا بیشتر بهشون توجه کنید
  • کلاس پنجمی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    49 25
    اخر نفهمیدیم اجرا میشه یانه ، تکلیف رومشخص کنید
    • mobina IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      16 9
      منم مثل تو هستم دارم سر گیجه می گیرم واقعا!!!
  • هادی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    49 33
    بالاخره آزمون تیزهوشان برگزار میشه یا نه؟ سال آینده چی؟
    • بی اسم IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      20 10
      منم موندم
  • مامان محمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    35 40
    فقط این تیزهوشان رو حذف کنید چرا که برای بعضی معلمین و مدارس غیرانتفاعی منبع درامد میلیاردی شده!!اونی هم که پول نداره تیزهوشان بی تیزهوشان!؟
    • یک کلاس پنجمی که امسال میرهکلاس ششم IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
      25 12
      ببینید خانوم محترم.آزمون تیزهوشان هیچ عیب و نقصی نداره و باید بر گزار بشه.شما لطفا یه نگاهی به نظر ها کنید.شما تنها کسی هستید که این حرف را میزنید...
    • سحر IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      21 28
      با سلام به نظر من برگزاری آزمون تیزهوشان خیلی خوبه چون بچه های زرنگ از ظعیف جدا میشه
    • آزیتا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      14 18
      به نظرمن حق باسحراست
    • محسن IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      30 6
      سحرخانوم اگه تو زرنگی باید بدونی که ضعیف با (ض) نوشته می شه نه با(ظ)
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    37 32
    آقاي حاجي بابايي لطفابجاي الگوبرداري ازكشورهايي مثل آنگولاو ونزويلاوافغانستان ازنظامهاي آموزش وپرورش كشورهايي مانندژاپن-فرانسه-آلمان-انگليس وامثال اين ها بهره بگيريدونسل آينده رادچار رخوت وسستي ونااميدي وسرافكندگي وخواري وشپش زدگي نكنيد.
  • يك مادر IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    35 30
    قطعاً هر تغييري با يك سري مشكلات همراه است .از زمان ما تا حالا چهار بار نظام آموزشي عوض شده بابا جون مثل اين دكترها كه اينقدر داروهاي جور وا جور ميدن تا يكيش جواب بده عمل نكنيد به خدا آينده بچه هاي ايران رو خراب نكنيد ما خودمون به اندازه كافي از نظر نظام آموزشي از دنيا عقب هستيم چرا با اين طرحهاي عجيب و غريب مارو عقب مونده تر مي كنيد . يك سال نظام قديم يك سال نظام جديد يك سال توصيفي يك سال سبز شدن كلاس ششم .... بسه ديگه آزمون و خطا. اينهمه ترك تحصيل فكر مي كنيد به خاطر چيه بياييد كمي به كيفيت آموزش و ارتقاء حقوق و علم معلم ها فكر كنيد . حداقل از كشورهاي پيشرفته دنيا الگو برداري كنيد. به خدا بچه هاي باهوش اين مملكت حيفه كه از بين برن .
  • Pedr@m IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    35 48
    به عنوان یه پسر که تو دوم راهنمایی درس میخونه هزاران بار خدارو شکر میکنم که گیره کلاس شیشم نیفتادم.آخه خیلی ضایس دلم به حاله دوستم معراج میسوزه ساله دیگه معلوم نیست تکلیفش چی میشه...!
    • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
      5 14
      اصلا این طور نیست
  • فاطمه فلاح IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    39 27
    من ازسه سال قبل برای بچه ام برنامه ریزی کرده ام که امسال که سال پنجم هست تیزهوشان امتحان دهد باشنیدن خبرتغییرنظام اموزشی مریض شده ام واسترس وجودم رافراگرفته خواهش میکنم اجزه بدین که امتحان تیزهوشان امسال برگزاربشه ومطمئن باشیدهزاران نفردرکشورشرایط مارادارندونگران ازتغییرسیستم اموزشی هستند.وضعیت مارا هم درک کنید
  • بدون نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    28 49
    اتفاقا بسیارخوبه . بچه های شما ها تنبلن !
    • ازیتا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      12 4
      باشمامخالفم درضمن ازکجامعلوم درس خودتون بهترباشه فردابچه های همین خانم توازمون تیزهوشان رتبه 1رومی یارن.
  • فاطمه کلاس پنجمی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    58 22
    ما موش ازمایشگاهی هستیم که هر سال نظام اموزشی مون تغییر می کند
  • عسل IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    26 29
    آقای وزیر این طرح توصیفی رو درست کردین که به بچه ها استرس وارد نشه اما خودمونیم شما هم مثل ما مدرسه میرفتی جز چند نفری درسخوان ماها اصلا استرس داشتیم ... نه والا .الان هم همینه .نه تنها استرس ندارن بلکه دیگه اصلا براشون اهمیت هم نداره .حالا هم که ششم دبستان رو اضافه کردین .خدا خیرتونبده که به فکر بچه های ما هستین اما یکم هم فکر ما پدرو مادرها رو بکنین .
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
    20 45
    دست اقای حاجی بابایی درد نکنه
    • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
      33 17
      چرا اين رو مي گين شما كه درستون رو خونديد ولي به فكر ماها باشيد كه مي خوايم بريم كلاس ششم راستي من كلاس پنجم هستنند بعد مي خوام بگم كه وزير اموزش و پرورش اگه مي خواد كاري كنه براي مدرسه ها امكانات بذاره نه از اين دسته گلا به اب بده ..............
  • دانش اموز کلاس پنجمی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    35 24
    به نظر من کلاس ششم هم به ابتدایی اضافه بشود وازمون های نمونه دولتی و تیزهوشان درکلاس ششم خواهش می کنم برگزار شود. اگراین ازمون ها در کلاس ششم برگزار شوند دانش اموزان وقت بیشتری برای تمرین دارنداگر برگزار نشوند من راضی نییییییییییییییییستم که کلاس ششششششششششششم برگزار شود.
    • دانش اموز کلاس پنجمی DZ ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
      29 22
      اه چی می گی ازمون چیه به نظر من ازمون نباشه
  • سحر-دانش اموز کلاس پنجم IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    23 32
    به نظر من کلاس ششم هم به ابتدایی اضافه شود ولی خواهش می کنم این ازمون های نمونه دولتی و تیزهوشان را در کلاس ششم برگزار کنید. اگر در کلاس ششم برگزار شود وقت بیشتری برای تمرین کردن داریم.
  • سحر-دانش اموز کلاس پنجم IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    25 27
    به نظر من کلاس ششم به ابتدایی اضافه شودولی خواهش می کنم ازمون های نمونه دولتی و تیزهوشان درکلاس ششم برگزارشودواگر در کلاس ششم برگزار شود دانش اموزان وقت بیشتری برای تمرین کردن دارند.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
    21 34
    به نظر من باید از اول سال 90 این قانون تصویب می شد
  • sahar IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    32 37
    به نظر من کلاس ششم برگزار شود. ازمون نمونه دولتی و تیز هوشان رابرگزار شود.
    • roksana IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
      10 23
      منم باsahar خانم موافقم. بهتره برگزار شه
  • هوشنگ خواجه (پارسیان) IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
    21 32
    لطف کنید به جای تغییر و تحول های بی مورد و کارشناسی نشده یه زحمت خیلی کوچولو بکشید شروع درس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی آن هم در پایه اول و تدریس حروف فارسی خودمون از آمادگی شروع کنید . نمی خواهد هزاران ساعت کارشناسی و پشت درهای بسته انجام بدهید.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    17 41
    خوب است
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    20 36
    ازمون تیزهوشان برگزار شود.گر می گید نه شما ها تنبلید.
    • سارا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      14 52
      اول اینکه گر نه اگر درست است.دوم اینکه نظرتان عالی است.
  • علی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
    28 29
    اگه میخواهید کلاس ششم را برگزار کنید فقط تو صیفی باشد
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    16 20
    اقای وزیر اخر این پایهی ششم وجود دارد یا نه
  • سينا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
    27 21
    چرا بچه ها انقدر فرمول يادبگيرند لاقر درس اول راهنمايي تدريس كنيد ومهارت هاي زندگي وكاروفناوري راحذف كنيد واگر اين طور است اول راهنمايي راحذف كنيد تا بچه ها راحت باشند
    • فاطمه گلابچي IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      3 11
      موافقم
  • یک دوست IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    24 23
    بسیار بسیار مخالفم
  • دانش آموز کلاس پنجم DZ ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
    28 22
    من می گم کلاس ششم باشه ولی تو رو به هرکی دوست دارین کتاباش آسون باشه آخه مردیم اینقدر سختی کشیدیم.
  • امیرمحمدخدامرادی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    23 17
    جان هرکس راکه دوست داریدکتاب هارااسان بدهید
  • امیرمحمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
    32 19
    جان پدرتان به معلمان تذکربدهیدگیج نباشند
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      4 4
      با شه حتما دیدمش سلام میرسونم
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    6 15
    http://khabaronline.ir/detail/219088/science/astronomy
  • بنیامین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۹
    29 14
    لطفایکمی به بچها توجهی بکنید
  • دانش آموزكلاس پنجمي IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
    18 27
    به نظرمن عاليه
    • بهار IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
      1 5
      به نظر من حق با تو نیست
  • یک کلاس پنجمی که امسال میره کلاس ششم IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    21 20
    سلام جون مادرتون این تیز هوشان دیگه امسال برگزار بشه چون من کلس پنج واسه تیز هوشان خیلی خونده بودم و آماده ی آماده بودم.وقتی شندیم آزمون تیز هوشان بر گزار نمی شه خیلی ناراحت شدم.
    • فقط می گم مشهدی ام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      13 17
      عوضش درس ها رو یاد گرفتی
    • بهارقریشی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
      7 7
      عزیزان این فرصتی برای همه ی شماست و بدانید هرچه بیشتر بخانید بهترمی فهمید
    • محمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      3 7
      دست هاجي بابايي درد نکند که کلاس ششم را آورد
  • صبا IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
    23 14
    من امسال بايد مي رفتم اول راهنمايي ولي مثل اين كه بايد بريم كلاس ششم .ولي فكر كنيد معلم هاي بدبخت ما بايد تابستان خودشان را به تعليم كلاس ششم طي كنند.اخه اين رسمشه؟!
  • يك معلّم ابتدايي IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۸
    25 14
    ايا مي دانيد نتيجه ي ارزشيابي كيفي و توصيفي چــــــــــــــــــــــــه عواقبي خواهد داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! طوفان بي سوادي تا 2 ، 3 سال آينده در مدارس مشاهده خواهد شد. حضرت عبّاسي ارزشيابي كمّي ( نمره اي ) چه عيبي داشت . اين روش كيفي و توصيفي ندارد؟ از اسب شيطان پايين آييد. روش نمره اي را دوباره احيا كنيد. تربيت معْلم ها را تقويت كنيد . اين همه ضرر براي آموزش و پرورش كشورمان تا هفتاد پشتش كــــــــــــــــــــافي است. خدايا تو شاهد باش من گفتم .
    • دانش آ موز IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      24 10
      من دلم برا معلما میسوزه
  • پوریا IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    14 12
    کاش اون دو کتابی که اضافه شده بود نبودند.چون من دیگه الان مرده بودم.
  • سارا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    45 5
    دلم می خواست برم اول راهنمایی ولی هنوزابتدایی ام
    • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
      16 32
      غصه نخور سال دیگه با هم میریم
    • sara A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      7 0
      منم ميخواستم 5سال جون كندم كه برم راهنمايي اما حالا بايد باكلاس اوليا يجا باشيم
  • پگاه IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    27 10
    چرا من باید برم شیشم
  • بدون نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    22 13
    هم فکرم
  • نرگس US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    25 15
    كاشكي در پايه ي ششم آموزش كامپيوتر هم داشتيم
    • بدون نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
      12 10
      داره ولی کمه
    • ازیتا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
      12 3
      موافقم
  • یه نفـــــر IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    10 29
    سلام منم میرم شیشم! باید جالب باشـه........
    • فاطمه IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      6 3
      نه
  • یک کلاس پنجمی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    10 22
    به نظر من خیلی خوبه
    • لیلا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      5 4
      وقتی نمیدونی چی میگی
  • سحر IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    23 9
    با سلام من هم امسال ششم میرم من از هرکی سوال کردم گفتن توصیفی هستش به نظر من ششم سخته من بابام فرهنگیه و میگه به نظر من نمره ای بهتره
    • محمد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      4 23
      هیچ هم سخت نیست
  • پیام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    21 12
    سلام من پیامم این همه بشین درس بخون بی خوابی بکش آخرم شیشم بزارن
    • کلاس شیشمی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      16 2
      واقعا اگه دختر خودش بود این کار می کرد . ما هممون بدبخت شدیم. خدایا کمکمون کن
  • فاطمه رفعتی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    18 11
    سلام.چقدر دلم می خواد برم مدرسه شما هم دوست دارید؟
    • نرگس IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      10 10
      من عاشق مدرسه ام
    • نون IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      3 2
      چرا
  • محمد IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    8 15
    من همه شما را دوست دارم
  • حسین IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    25 7
    ما شدیم مثل موش ازمایشگاهی
  • یک نفر IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    15 11
    مخالف
  • یک مادر نگران IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    9 10
    هدف گزاری برای پایه ششم ظاهرا خوب به نظر می رسد. باید دید در عمل چگونه خواهد بود.
  • یه کلاس پنجمی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    13 6
    ای خدا چی میشد من یک سال فقط یک سال بزرگتر بودم!البته خیلی هم بد نیست چون بانظام جدید بودن میتونم جلو دختر عمو هام پز بیام وروشون رو کم کنم ولی بازم....
    • ... EU ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      4 1
      باهات موافقم اگه فقط 1سال...
  • یاسمن-کلاس پنجمی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    23 3
    ای کاش من یه سال بزرگ تربودم اول سال دلمونو آبو صابون زدیم که میریم اول راهنمایی ولی بخت باهامون یارنبود ای خدا
  • یک کلاس ششمی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    19 5
    آموزش و پرورش هر روز چه خوابی رو می بینند صبح اون روز اون رو تسویب می کنند
    • علیرضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      7 2
      راست می گه
    • ali reza IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
      8 2
      دقیقا
    • eman A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      5 0
      نظر من این که اموزش وپرورش مدرسه هارو تعطیل کنند
  • آزیتا IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    15 7
    لطفاتکلیف ماروروشن کنیدازمون تیز هوشان هست یانه؟
    • عقیق IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      3 1
      بله که هست مگه میشه نباشه.
  • محمد مهدی وازیتا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    10 8
    باید بشیم کلاس شیشی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    11 6
    اصلا معلوم نیست می خوان چه کار کنند اخرش هم می خورند به بن بست
  • !!!!!!!! IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    18 4
    یکی نیست یه فکر درست کنه که دیگه انقدر ازمایش نکنند.
  • مسعود نصرالهی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    8 5
    رفتیم بالا ماست بود امدیم پاییندوغ بود هرچی که گفتن راست بود
  • یک دوست IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    8 13
    طرح خیلی خوبی است
  • یک دوست IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    11 5
    به نظر من کلاس شش اگه در کتاب هایش کتاب زبان نیز این طوری که می گن باشه خیلی خوبه اگه باشه واقعا دستشون درد نکنه درسته سخت می شه ولی لاعقلا از دست کنکور و پیش دانشگاهی راحت می شویم
  • علي قرباني IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    13 6
    بنظرمن كلاس ششم كلاس خوبي مي شود ولي به اين شرط كه دانش اموزاني رابراي تيزهوشان انتخاب كنند كه واقعن لياقت داشته باشند
    • یه نفر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
      4 10
      منم با شما موافقم
    • رويا IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      4 13
      من خوش بختم رفتم اول راهنماي............برا شيشمي ها زبونمو دراور دم
    • غاز IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      0 4
      کلاس چندمی
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    12 6
    من الا ن کلاس ششم هستم خیلی ساده است
  • narges IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    13 9
    قبل از دادن کتاب ها خیلی کنجکاو بودم اما پس از دادن کتاب ها دیدم که خیلی ساده است
  • نرگس IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    12 7
    من کلاس ششم هستم به نظر من خیلی مسخره است اعصاب آدمو خورد می کنه
  • کلاس ششمی CA ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    16 1
    سلام من یه بچه کلاس ششمی هستم معلما ها هم موندن تو درسا چه برسه به دانش آموزا آخه مگه پنج سال ابتدایی سه سال راهنمایی و چهار سال دبیرستان چش بود این همه تو کلاس پنجم تیزهوشان خوندیم افتاد یه سال دیگه چی کار دارن می کنن با این آموزش پرورش
  • عقیق IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    20 5
    بعد از کلاس پنجم که رفتیم کلاس ششم خدا می داند بعد از ششم چه بلایی سرمان می آید؟؟!!!!!!!!!!!!! احتمالا تو دبستان دیپلم می گیریم و بقیه اش هم در متوسطه و... خلاصه بگویم ما شدیم موش آز مایشگاهی!!!
    • نسی درسی A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      7 2
      موافقم عزیزم .من خودم دارم میرم ششم.خیلی خوشحالم اما شماها با این نظراتون میزنین توذوق آدم!!!!
  • الهام US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    15 4
    واقعا ریاضیش سخته.
    • گل IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
      6 4
      این راقبول دارم
    • امیر A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      4 4
      برخلاف نظرشماریازی اش اسان است
  • پارمیدا US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    11 5
    خیلی مسخره است همش درسای پنجم ولی سخت ترش کردن
  • رسا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
    9 7
    به نظر من ریاضیش خیلی چرت مگه ما رو مسخره کردندهمه درسا هم تکراری است مخصوصا علوم
  • نرگس IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    5 2
    بسیار باید در ان تغییر ایجاد کنند ایا قبل از رفتن به کلاس ششم امتحانی وجود دارد
  • علی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 3
    ایا کلاس ششم سخت است یا نه
    • ستاره A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
      5 2
      ما چه م دانوم
  • A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    8 1
    خیلی اشتباه داره
  • مینا A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    4 2
    حالا ما نفهمیدیم اصلا کلاس چندوممیم مارو مسخره کردن
  • معصومه IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    4 2
    بنظرمن شيشم رو وردارن سبوك ترن
  • آیدا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    9 1
    من الان سال ششم ابندایی هستم و واقعا هم آسوونه ولی واقعا این درس کارو فناوری و تفکر و پژوهشش خیلی مسخرس واقعا که.....................
  • هادی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    2 3
    باشه
    • مبينا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      5 1
      هادي جان مي شه بگي چي باشه
  • بنده خدا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 5
    ششم سخت هست اما خوب باید باشه وگرنه ذهن بچه ها با چیز های سختی که در زندگی براشون به وجود میاد سازگاری نمیکنه ، اما فقط موضوع اینه که از موقعی که تیزهوشان آمده بچه های کلاس به دو دسته ی خنگ کسانی که تیز هوشان نمیرن و باهوش ها اونایی که تیزهوشان میرن و این موضوع باعث ناراحتی بچه های غیر تیزهوشانی شده
  • پارمیس IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 1
    موافقم عزیزم
  • بدون نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    1 3
    من هم با اقا هادی موافقم
  • بیزن مینه خیاط A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 0
    چند دفتر می خواهد
  • بی نام DE ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    1 1
    ششم خیلی خیلی راحته