جمشید انصاری، همه مشکلات موجود در کشور را نتیجه 8 سال حاکمیت اصولگرایان بر کشور خواند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده اصلاح طلب زنجان در نطق امروز خود با بیان اینکه امام حسین برای اجابت دعوت مردم آمد و چون مردم از او می خواستند خواست تا حکومتی تشکیل دهد، ادامه داد: امام اگرچه لشگر کاملی داشت اما با حر نجنگید و وقتی فهمید بسیاری از دعوت کنندگانش در سپاه یزید هستند و دیگر بر دعوتشان نیستند و رایشان تغییر کرده، نجنگید و نخواست خواستش را بر مردم تحمیل کند. سید الشهدا این درس بزرگ را به تاریخ داد که علی​رغم خواست مردم نمی​توان بر آنها حکومت کرد.
گزیده مطالب مطرح شده در نطق وی را در ادامه بخوانید:
·         اما وقتی از امام حسین خواستند با یزید بیعت کنند، آن را نپذیرفت و گفت با کفر بیعت نمی​کند. اما این خواستش را نیز بر مردم تحمیل نکرد. اما متاسفانه در فضای غبار آلود و زنگار گرفته عزاداری​ها، این رویکرد امام حسین(ع) نادیده گرفته شد.
·         اباعبدالله با این اقدام خود نشان داد که نه به نام خدا و نه به نام قانون و نه به نام مصلحت، هیچ کس نمی​تواند خودش را بر مردم تحمیل کند.
·         برخی سیاست​های دولت در حوزه اقتصادی به مثابه تحریم​های خارجی عمل می کند. تعطیلی واحدهای تولیدی داستان غم انگیزی است که هر روز تکرار می​شود. گرانی کالاها و تورم 20 درصدی طبقات پایین جامعه را می​بلعد. از دست رفتن کنترل دولت بر بازار ارز، تاثیرات جدی بر فضای اقتصاد کشور دارد.
·         متاسفانه تعدادی از افراد مقصر در اختلاس در سایه حمایت سیاسی، بی​شرمانه طلب پاداش هم می​کنند! همه این کوتاهی​ها نتیجه 8 سال سیطره اصولگرایان بر کشور است و آنها را گریزی از پذیرش مسئولیت نیست. حتی اگر از زیر بار آن شانه خالی و آن را به گردن رقبایشان هم بیاندازند، وقتی بین خود و خدایشان خلوت کنند می​دانند که این مشکلات نتیجه سیاست​های غلطشان است که باید به خاطر آن از مردم عذرخواهی کنند و باید از حذف رقبای سیاسی خود در عرصه انتخابات بپرهیزند.
 
نطق انصاری با واکنش یکی از نمایندگان اصولگرا مواجه شد. محمدجواد ابطحی از نمایندگان حامی دولت در پاسخ به وی گفت: بسیار متاسفم که در مجلس شورای اسلامی نسبت خلاف واقع به امام حسین داده می شود و به روایاتی ضعیف تکیه می​شود.
وی افزود: اگر دغدغه رای مردم را دارند چرا در انتخابات 88 تسلیم رای مردم نشدند؟ حفظ نظام از اوجب واجبات است و همه ما در این باره مسئولیم.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    43 3
    زنده باد نماینده حق گوی زنجان درود بر تو
  • hassan IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    7 2
    زنده باد نماینده حق گوی زنجان درود بر تو