نطق​های میان دستور امروز نمایندگان حال و هوای محرم داشت.

به گزارش خبرآنلاين، پس از آنکه جمشيد انصاري نماينده اصلاح طلب زنجان از پيام قيام امام حسين سخن گفت که آموخت « کسي به نام خدا، قانون و مصلحت نمي​تواند خود را مردم تحميل کند»؛ اظهارات وي با واکنش نماينده خميني شهر مواجه شد. محمدجواد ابطحي از نمايندگان حامي دولت در پاسخ به وي گفت: بسيار متاسفم که در مجلس شوراي اسلامي نسبت خلاف واقع به امام حسين داده مي شود و به رواياتي ضعيف تکيه مي​شود.  وي افزود: اگر دغدغه راي مردم را دارند چرا در انتخابات 88 تسليم راي مردم نشدند؟ حفظ نظام از اوجب واجبات است و همه ما در اين باره مسئوليم.
بخشي از نطق وي به انتقاد از نفوذ جريان انحرافي و برخي رويکردهاي انحرافي در جامعه از اهانت به چادر و حجاب و پذيرايي قليان با طعم شراب، اختصاص داشت که آن را مايه تاسف مي​خواند. ابطحي سخنانش را با اظهارات يکي از مردم فقر به پايان رساند و به نقل از وي گفت: با حقوق 16 هزار تومان چند نان براي چهارنفر در ماه مي توان گرفت؟
محمد کاظم دلخوش نماينده صومعه​سرا هم نطقش را با شعري به مناسبت ماه محرم آغاز کرد و گفت: باز جان با کربلا همراه شد، درس ايثار از حسين آغاز شد/ در محرم گريه هاي زار چيست؟، مانده ام من رمز اين اصرار چيست؟/ در محرم عطر يوسف دم گرفت، چشم يعقوب ناگهان مرحم گرفت/ در محرم کربلا در کربلا است، مقتل آن شاه دين کرب و بلا است/ گرچه دست کفر بر خونت نشاند، با تو دشت کربلا جاويد ماند.
وي در بخش ديگري از نطقش گفت: جايگاه برخورد با مساله​اي که در فوتبال ايجاد شد؛ قوه قضاييه بود. اما رسانه​ها اين را آنقدر بزرگ جلوه دادند که انگشت اتهام دشمنان به سوي کل مردم ما بود.
عضو کميسيون اقتصادي ادامه داد: در مورد اختلاس اخير نيز، برخي نااهلان داخل و خارج از موضوع سوء استفاده کردند که به ضرر نظام شد و سيستم بانکي کار را براي همه مردم قفل کرده که کار خوبي نيست.
دلخوش خواستار برگزاري جلسه​اي غيرعلني در مجلس بررسي آثار ناشي از تحريم​هاي اخير شد.
علي ميرخليلي نماينده ميناب و جاسک هم در نطقش پس از تسليت ايام عزاداري سيد​الشهدا، به انتقاد از عملکرد دولت پرداخت و گفت: دولت از عملکرد خود راضي است؟ اين است کمک به مردم؟ فقر مردم جاي عذرخواهي ندارد؟
وي افزود: متاسفانه آمارهاي دولت از تورم و بيکاري و ...همانند هواپيماهاي ناقصي است که توان پرواز ندارد!
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =