عصر ایران نوشت:

اتحاديه اروپا ليست تحريم هاي خود عليه ايران و سوريه را منتشر كرد. در اين ليست نام 180 شخص حقيقي و حقوقي و نيز شركت ايراني به چشم مي خورد .
اتحاديه اروپا در جلسه وزراي خارجه خود در بروكسل با گسترش تحريم ها به 39 شخص حقيقي و حقوقي و 141 شركت و نيز 23 شخص و شركت سوري موافقت كرد. در ميان نام هايي كه در ليست تحريم به چشم مي خورد كامران دانشجو وزير علوم ، تحقيقات و فناوري ، احمد عزيزي مدير اجرايي بانك ملي در اروپا و نيز محمد رضا مسگريان مدير اجرايي " بانك بين المللي پرشيا " ديده مي شود.
همچنين در ليست جديد اتحاديه اروپا عليه ايران نام دانشمنداني از كشورمان ديده مي شوند ، از جمله اين افراد محمد صادق ناصري رييس موسسه تحقيقات فيزيك ايران است .
در تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا همچنين نام 3 تن از فرماندهان سپاه پاسداران ديده مي شود و شركت هواپيمايي " ياس " نيز به دليل آنچه كه حمل و نقل سلاح براي سپاه خوانده شده ، در ليست تحريم قرار گرفته است.
در ليست تحريم ها همچنين نام دهها مقام و شركت وابسته به سازمان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ديده مي شود.
وزراي خارجه اتحاديه اروپا همچنين اعلام كردند كه در انديشه گسترش تحريم ها به حوزه هاي مالي ( بانك مركزي) و نفتي ايران هستند و قرار بر اين شده كه وزراي خارجه در اجلاس ماه آينده خود در اين باره تصميم بگيرند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =