مجید نامجو که چندی است از سوی نمایندگان در معرض استیضاح قرار دارد، امروز به مجلس آمد تا به سوالی پاسخ دهد و به مدد نایب رئیس مجلس هم دست پر صحن علنی را ترک کرد.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، در حالي وزير نيرو روي صندلي مجلس جاي مي گرفت که عبدالله کعبي نماينده آبادان، در تذکري خطاب به هيات رئيسه مجلس يادآورشد: « طرح استيضاح آقاي نامجو با 100 امضا تقديم هيات رئيسه شده است، چرا هيات رئيسه براي اعلام وصول آن مقاومت مي کند؟  »
باهنر هم با اين توجيه که وزير براي پاسخگويي به سوال يکي ديگر از نمايندگان آبادان به مجلس آمده است، به کعبي گفت: « انشالله که وزير بتوانند شما را هم قانع کنند. »
حسين دهدشتي نماينده آبادان که در پي چهار سانحه اسفبار منتهي به مرگ هشت نفر به دليل نابساماني وضعيت فاضلاب حوزه انتخابي هاش وزير نيرو را به مجلس فراخوانده بود از اينکه از طرح سوالش 13 ماه گذشته و تازه به صحن علني آمده است، ابراز تاسف کرد و گفت: « آقاي وزير چرا به هشدارهاي ما توجهي نکرديد تا اينکه در آخرين مورد دختر چهار سالهاي به دليل نبودن در منهل فاضلاب جان باخت؟ »
به گفته وي، 400 هزار چاه فاضلاب فاقد اين درها هستند و اين خطر در سراسر کشور مردم را در معرض خطر قرار داده است. اما وزارت نيرو تا کنون براي آن چاره انديشي نکرده است.
اگرچه وزير با ابراز تاسف در قبال اين حوادث، مي گفت که وزارت نيرو و تمامي شرکتهاي تابعهاش در اينگونه موارد در محاکم قضايي، تبرئه شده است، اما نماينده آبادان به او گفت: « خودتان مي دانيد که در اين موارد، مردم را يک جور راضي ميکنند اما اين داغ، رفع نمي شود و منجر به ممانعت از تکرار اين حوادث اسف بار نيز نشده است. »
او افزود: « شما نسبت به اتفاقاتي که رخ داده و مي دانستيد چه مشکلاتي وجود دارد، کاري نکرده ايد؛ در مواجهه با حوادث غيرقابل پيش بيني چه ميخواهيد بکنيد؟»
وزير نيرو مي گفت که به زودي در دولت اين موضوع را بررسي خواهد کرد اما نماينده آبادان خواستار زمان دقيق مشخص شدن نتيجه اين بررسي ها بود. سکوت نامجو که نمي خواست قولي بدهد با اين واکنش محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس مواجه شد که براي ختم مساله گفت:«  من از جانب شما، زمان يک ماه را اعلام مي کنم. خوب است؟ »
نامجو با تکان سر حرف باهنر را تاييد کرد و نايب رئيس مجلس ادامه داد: « انشالله ظرف اين مدت آقاي وزير به وعده شان عمل خواهند کرد. »
به اين ترتيب براي قانع کننده بودن پاسخهاي وزير نيرو راي گيري نشد و نامجو از کنار استيضاحش در مجلس گذشت. آن هم با دست پر.
/29
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    10 0
    چیزی که اصلا ارزش نداره جون مردمه؛ وزارت نیرو با 8هزار میلیارد بدهی چه میکنه شرکتهای خصوصی در حال نابودی هستند, باز هم وزیر رو نباید استیضاح کرد؟ خیلی خیلی جالبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    8 0
    اگر تمام مردم ابادان هم در فاضلاب غرق شوند آقای باهنر که هیچ غمی ندارد دولت مهر ورز هم ککش نم گزد مردم ابادان بی کس ترین مردم دنیا هستنند این نمایندگان دم انتخابات به فکر فاضلاب افتانند شش سال فاضلابهای ابادان لایروبی نشده فاضلاب ابادان در زمین فرو می رود لوله های اب وفاضلاب آبادان شکسته وفرسوده شده فاضلاب با آب آشامیدنی مخلوط می شود اداره آبفای ابادان هیچ دغدغه ای برای این مردم ندارد
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    4 0
    استیضاش کنید؟