رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی درباره گفت‌وگوی با ایران، گفت: آمریکایی‌ها اگر مدارکی دارند مکان و زمان این دیدار‌ها را اعلام کنند.

به گزارش خبرآنلاين، علاءالدين بروجردي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران، افزود: در جهان امروز كه عصر انفجار اطلاعات است، هيچ چيز مخفي وجود ندارد و اگر آمريكايي‌ها با مقامات رسمي جمهوري اسلامي ايران در جايي ديدار كرده‌اند به طور مشخص آن را اعلام كنند.
وي گفت: سياست ما درخصوص روابط با آمريكا مشخص است. مگر در موارد خاصي كه نظام تصميم مي‌گيرد؛ كه يك مورد آن در موضوع عراق بود و ما سه دور مذاکرات رسمي با مقامات آنها داشتيم.
بروجردي در خصوص اظهارات وزير خارجه عربستان درباره مقابله به مثل با ايران، گفت: عربستان كشوري نيست كه بتواند در برابر تهديد آمريكا مقاومت كند. سناريوي طراحي شده آمريكا موجب شده عربستان به عنوان متحد اين كشور، ناگزير به تأييد آن شود
وي افزود: خود عربستان هم به خوبي مي‌داند كه ايران دست به اقدام تروريستي نمي‌زند، چون خود ما قرباني تروريسم هستيم. بنابراين فكر مي‌كنم وزير خارجه عربستان با فشار مقامات آمريكايي اينگونه اظهار‌نظر كرده است.
نماينده بروجرد با بيان اينكه اصل مقابله به مثل عملي مرود است، تأكيد كرد: صد درصد بدانيد چنين خبري نيست و سناريوي آمريكايي‌ها و اسنادي كه تهيه ‌كرده‌اند هيچ ارزشي ندارد.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه آمريكايي‌ها در تلاش هستند فضا‌سازي جهاني بر عليه ايران ايجاد كنند، گفت: در عرصه هسته‌اي همه دنيا شاهد بود كه با آژانس توافق كرديم و به سوالات آنها پاسخ گفتيم. ولي آمريكايي‌ها اعلام كردند ما اسنادي داريم كه برخلاف اين موضوع است.
وي درباره چهره‌اي كه آمريكايي​ها مدعي هستند قصد ترور سفير عربستان در واشنگتن را داشته هم اظهار داشت: خود رسانه‌هاي بيگانه هم اعلام كرده‌اند اين فرد علاوه بر اينكه سابقه دزدي داشته است دچار فراموشي هم هست. به قدري پايه ادعاي آمريكايي‌ها سست است كه خود تحليل‌گران اين كشور هم آن را به سخره گرفته‌اند.
بروجردي در پاسخ به خبر‌آنلاين درباره اينكه فكر مي‌كنيد آمريكايي‌ها بعد از اين سناريو چه طرح‌هايي را دنبال مي‌كنند؟، گفت: ايران‌‌هراسي از سال ابتدايي انقلاب سياست دائمي آمريكا بوده و آنها با هدف حضور بيشتر در منطقه و گرفتن پايگاه، مدام در اين سياست دميده‌اند و هميشه با اين ترفند ايران را يك كشور تهديد‌كننده در اذهان مسئولان كشور‌هاي همسايه برجسته كرده‌اند. در حالي كه سياست ايران هم‌زيستي مسالمت‌آميز با همسايگانش است و حتي ما با كشور‌هاي منطقه توافق‌هاي امنيتي داريم.
 رئيس كميسيون امنيت ملي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص گزارش حقوق بشري اخير سازمان ملل عليه جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: مأموريت احمد ‌شهيد اين بود كه گزارشي عليه ايران تهيه كند در حالي كه وضعيت حقوق بشر در كشور‌هاي مدعي دموكراسي از گوانتانامو تا زندان‌هاي سري اروپا مشخص است.
وي با بيان اينكه آمريکا مصداق كامل براي نقض حقوق در دنياست، گفت: اين ساختار ناسالم حاكم بر سازمان ملل موجب مي‌شود كه تعريف نادرستي از حقوق بشر ترسيم شود و درباره جمهوري اسلامي با چند مصداقي كه براي آن قائل مي‌شوند موضوع را تبديل به يك موضوع مهم كنند و از آنجا كه كشور‌هاي هم‌پيمان در سازمان ملل تابع نظرات هم هستند، اينگونه گزارش‌ها تأييد مي‌شود.
بروجردي گفت: به همين دليل از آنجا كه مشروعيتي براي چنين گزارش‌هايي قائل نبوديم به احمد شهيد اجازه حضور ر ايران را نداده‌ايم و اين گزارش را هم مردود مي‌دانيم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    8 0
    اقای نماینده اینکه درامریکا واروپای مهد تمدن چه فجایغ حقوق بشری اتقاق میافتد اول برکسی پوشیده ودوم به مامربوط نیست ما باید با تحلیل و موشکافی واقعی بدانیم انچه برما میگویند حقیقت دارد یا خیر که اگر دارد دررفع ان اقدام کنیم
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    13 1
    آقای بروجردی راه حل مردود دانستن گزارش نیست بلکه توضیح منطقی و رد مفاد آن با دلیل و مدرک قاطع است . در ضمن عدم رعایت حقوق بشر در سایر نقاط دنیا برای ما به عنوان یک کشور شیعه مجوز رفتارهایی هرچند به صورت چند مصداق که منجر به چنین گزارش هایی شود ، نمیدهد.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    2 0
    قضیه میکنوس که نتونستیم با مدرک و مستندات ثابت کنیم و محکوم شدیم .ترور بختیار هم که محکوم شدیم مدرک رو کنید تا به اطمینان داخل و خارج رو بدست بیاورید.
  • بدون نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    تمام رسانه های ایران به هیچ کدام از چیزهایی که در گزارش آمده اشاره نمیکنند و فقط آن را رد میکنند. اینجوری با سرپوش گذاشتن بر واقعیت نمیتوان چیزی را ثابت کرد.