عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در حال حاضر استراتژی قرار دادن عربستان در مقابل ایران را دنبال می‌کند.

مهدي سنايي نماينده نهاوند در گفت‌وگو با خبر‌آنلاين، سناريوي جديد مقامات آمريكا درباره اينكه يک ايراني قصد ترور سفير عربستان در واشنگتن را داشته، با هدف تيره‌ كردن روابط دو كشور دانست و گفت: اين ادعا دلايل مختلفي دارد كه بخشي از آن به مسائل و تحولات داخلي كشور و بخشي به طراحي‌هاي سياست‌هاي خارجي آمريكا در خاورميانه بازمي‌گردد.
وي با بيان اينكه استراتژي آمريكا در خاورميانه، ايجاد شكاف بين كشور‌هاي مسلمان و خصوصا ايران و عربستان است، اظهار داشت: آنها رويارويي ايران و عربستان را هدف قرار داده​اند. برخي تفاوت‌هاي سياسي دو كشور در قبال تحولات منطقه نيز زمينه طراحي اين سناريو را فراهم كرده است.
رئيس فراکسيون اقتدارملي با اشاره به موضع‌گيري عربستان در قبال تحولات خاورميانه، گفت: عربستان در حال حاضر خودش يكي از كشور‌هايي است كه به صورت بلقوه امكان وقوع انقلاب در كشورش وجود دارد. البته اين کشور در مواجهه با موج بيداري اسلامي، استانداردي دوگانه را در پيش گرفت که برجسته‌ترين آن، در موضوع تحولات بحرين بود كه ايران و عربستان را مقابل يكديگر قرار داد.
سنايي افزود: آمريكا از اينكه عربستان در مقابل ايران قرار بگيرد، خوشحال است و در حال حاضر هم خط مقابله اسرائيل - عربستان در مقابل جمهوري اسلامي را به طور جدي دنبال مي‌كند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس با اشاره به حضور نيرو‌هاي عربستاني در بحرين و يمن، تصريح كرد: آل‌سعود با اين اقدامات، چهره خود را در منطقه مخدوش كرده و سناريوي طراحي شده در اين موضوع مي‌تواند با هدف پوشش دادن وضعيت عربستان هم باشد.
نماينده مردم نهاوند در مجلس، با بيان اينكه به همين دليل تعامل دستگاه ديپلماسي با عربستان و اجازه ندادن براي افزايش ادعا‌هاي واهي امري مهم است، تصريح كرد: امروز وظيفه بزرگي برعهده دستگاه ديپلماسي ما براي باز‌سازي روابط با عربستان و جلوگيري از تقويت و تداوم اينگونه توطئه‌ها وجود دارد.
وي با بيا اينكه خط پيوسته سياست خارجه آمريكا منزوي كردن جمهوري اسلامي است، گفت: در همين راستا آنها تلاش مي‌كنند برخي كشور‌هاي عرب را با خود همراه كنند. ادعا‌هايي چون نظامي بودن فعاليت‌هاي هسته​اي ايران كه گاه و بي‌گاه از سوي برخي كشور‌هاي عربي طرح مي‌شود در همين استراتژي تعريف شده است. ولي وظيفه بزرگ دستگاه ديپلماسي اين است كه در شرايط حاضر اجازه ندهد اين طراحي‌ها به ثمر برسد.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    6 4
    عربستان به هوش باشد. تا کی میخواهند گوش به فرمان اجانب باشند . پس مسلمانی آنها کی معلوم میشود
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    5 0
    ما مقابل عربستان نیستیم بلکه مقابل اشغالگری و سرکوب مردم بی سلاح هستیم. چه از جانب عربستان باشد یا هر کشوری دیگر. این جزو سیاست ماست.
  • amirf2 IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    1 0
    خبر انلاین برات متاسفمم که نظر منو که در باره ی از جان گذشتگی شهیدان رو تایید نکردی یا شایدم ترسیدی بنویسی