۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۲

مهر خبر داد:

کیوان مهرگان درباره مجموعه شعر جدیدش با نام «دهانم بوی مریم می‌دهد» که به تازگی منتشر شده است، گفت: این مجموعه شامل اشعاری است که در سال‌های 88 و 89 سروده شده و بیانگر حال و هوای من در همان سال‌هاست.

مهرگان در پاسخ به پرسشی درباره علت کوتاه بودن عمده اشعار مجموعه و نزدیک بودن آنها به طرح‌ به جای شعر، افزود: من در شعر درگیر فرم نمی‌شوم. وقتی موضوعی توجهم را جلب می‌کند از ابزار زبان استفاده می‌کنم تا آن را برای مخاطبم بگویم. اسم آن هم برایم خیلی فرق نمی‌کند که شعر بگویند یا طرح یا هایکو و یا چیز دیگری، اما قدر مسلم این است که اشعار این مجموعه هایکو نیستند چون این نوع شعر تعریف منحصر به خودش را داراست.

مولف «تو و جاده همدستید» ادامه داد: مخاطب امروز مخاطبی کم حوصله و گاه بی‌حوصله است. اگر شاعری پیدا شد که توانست شعری به بزرگی دو صفحه بنویسد و نظر مخاطب را هم به خود جلب کند باید واقعا به او جایزه داد و او را ستود. مخاطب امروز دیدگاهش را در ثانیه‌ای تغییر می‌دهد و در این میان مشخص است که چنین مخاطبی سراغ مطول‌گویی نمی‌رود.

وی در پایان در رابطه با رویکرد عاطفی و عاشقانه بسیاری از اشعار این مجموعه نیز گفت: عشق بزرگترین حادثه در زندگی آدمی است تا جایی که می‌توان زندگی را بر اساس زمان ظهور آن در وجود فرد و نه براساس تاریخ تولد تقسیم و طبقه‌بندی کرد. به اعتقاد من نوع نگاه عاشقانه در یک فرد است که او را به بلوغ می‌رساند و خوب من هم در این کتاب تجربیاتم و نگاهم را به این موضوع به نوعی نوشته‌ام.

«دهانم بوی مریم می‌دهد» با شمارگان 1100 نسخه و قیمت 3200 تومان از سوی نشر مروارید روانه بازار کتاب شده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا نون IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    کتاب را تهیه کردم، بسیار ممنون از معرفی، حس جاری در شعرها را دوست داشتم