رئیس هیئت مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران تاکید کرد برای حفظ صیانت از سینما باید از هرگونه تنش جلوگیری کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سیدضیا هاشمی که در نشست ارزیابی عملکرد مدیریت دولتی سینما، خانه سینما و مسئله تهیه‌کنندگان در خبرآنلاین سخن می‌گفت، درباره لزوم برطرف کردن تنش‌ها در سینما بیان کرد: « باید قبول کرد برای حفظ و صیانت از سینما باید از هرگونه تنش جلوگیری کرد. این می‌خواهد در خانه سینما باشد،‌ در میان تهیه‌کنندگان باشد یا رابطه به دولت. ما تهیه‌کنندگان که دولتی نیستیم. اما امکاناتی که دولت موظف است برای سینماگران به همراه بیاورد نباید از دست بدهیم.»

فرشته طائرپور دیگر تهیه‌کننده حاضر در این نشست نیز در مورد اتحاد موجود در میان تهیه‌کنندگان که یکی از عوامل برطرف کردن تنش در سینما محسوب می‌شود، گفت: «من معتقدم اگر پای دولت به میان نمی‌آمد، همین ترکیبی که الان در اتحادیه 2 جمع شده‌اند با همین اسم یا عنوانی دیگر گرد هم می‌آمدند و بین اتحادیه و شورای‌عالی هم اتحاد واقعی ایجاد می‌شد و همه دور یک میز نشسته بودند و صنف قوی‌تری را تشکیل داده بودند.»

او ادامه داد: «مسئله این است که دولت احساس نمی‌کند وظیفه دارد این امکانات را برای کل سینما تامین کند. شما مطمئن باشید دولت الان لیستی از خودی‌ها دارد که طبق آن عمل می‌کند. همین الان اگر یک طرح واحد را هم من برای جذب حمایت نزد مدیریت دولتی سینما ببرم و هم آن جوانی که یک شبه هم تهیه‌کننده شد و هم کارگردان و بودجه‌ای میلیاردی هم برای تولید اولین فیلمش گرفت، شک نکنید که او بر من ترجیح خواهد داشت. به بودجه‌هایی که به آثار سینمایی اختصاص پیدا می‌کند، نگاه کنید. به شرایط فیلم‌هایی هم که با حمایت دولت اکران می‌شوند، نگاه کنید...ما در شرایط برابری به سر می‌بریم؟...»

متن کامل این نشست را که با حضور طائرپور، هاشمی و مرتضی شایسته برگزار شد اینجا بخوانید.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =