۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۲

محققان در پی جستجوهای فراوان برای یافتن حشره‌ای که به "مگس پرموی وحشتناک" شهرت دارد، این جاندار را که یکی از کمیاب‌ترین و عجیب‌ترین حشرات جهان به شمار می‌رود، در کنیا یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در ابتدا محققان این حشره زرد رنگ را در سال 1933 و سپس در سال 1948 مشاهده کردند و از آن زمان به بعد ده‌ها برنامه اکتشافی برای یافتن این جاندار در منطقه‌ای میان شهرهای "تیکا" و "گاریسا" انجام گرفت.

دانشمندان می‌گویند این جاندار که نام علمی آن «مورموتومیا هیرسوتا» است، یک سانتی‌متر طول دارد، در ارتفاعات 20 متری صخره‌ها زندگی می‌کند و بیشتر به عنکبوتی با پاهای پوشیده از مو شباهت دارد.

این حشره در فضولات خفاش‌ها زاد و ولد می‌کند و فقط در محیط‌های سرد و مرطوب دوام زنده می‌ماند. هرچند این حشره دارای بال است، اما از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌کند و به عبارت بهتر، فاقد توانایی پرواز است؛ به‌همین دلیل جابه‌جایی چندانی نداشته و زیاد حرکت نمی‌کند. به گفته محققان مرکز مطالعات فیزیولوژی و اکولوژی حشرات در نایروبی، ظاهر این حشره محققان را در تعیین جایگاه این جاندار در خانواده حشرات گمراه کرده است.

این حشره با وجود پاهای بلندی که دارد، هرگز از شیوه سواری گرفتن از دیگر جانداران برای جابه‌جا شدن استفاده نمی‌کند و از این رو تنها حشره‌ای است که زیست‌گاه آن به صورت کامل در آفریقا محصور شده است. /د

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ماشاالله چه بچه پرموییه.
  • لاله IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 1
    مطلب جالبی بود
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    1 1
    مگس یا عنکبوت