در پروژه‌ای مشترک بین چندین موسسه مطالعات اقیانوسی،‌محققین از موجودات اعماق اقیانوس تصویربرداری کرده‌اند. این ماهی روح‌مانند گونه تازه‌ای از حلزون‌ماهی‌ها است که برای اولین بار در این پروژه کشف شده است.

بهنوش خرم‌روز: هنوز موجودات زیادی روی زمین وجود دارند که از چشم انسان مخفی مانده‌اند. اگر چه بسیاری از موجودات زمین در حال نابودی هستند و تنوع زیستی هر روز در حال کم‌تر شدن است،‌ اما هنوز هر از گاهی خبر کشف موجودات جدید در مناطق مختلف زمین به گوش می‌رسد. دنیای زیر آب هم از این قاعده مستثنی نیست. ماهی روح‌مانند جدید،‌ یکی از این کشف‌های تازه است.

به گزارش نیوساینتیست، گروهی از زیست‌شناسان وابسته به برنامه آموزشی و محیطی هدل یا به اختصار HADEEP،‌ در یک مطالعه مشترک بین آزمایشگاه اقیانوسی دانشگاه ابردین انگلستان و موسسه مطالعات اقیانوسی دانشگاه توکیو در ژاپن، با حمایت موسسه ملی مطالعات جوی و آبی زلاندنو، طی یک پروژه سه هفته‌ای درون گودالی در اعماق 4.5 تا 8 کیلومتری اقیانوسی بیش از 6000 عکس گرفته‌اند.

این گروه در این پروژه موفق شدند جانوران دریایی زیادی را با دوربین‌های خود شکار کنند. آن‌ها علاوه بر پیدا کردن ماهی‌هایی که اغلب در مکان‌های دنج زندگی می‌کنند و خیلی دزدکی به این طرف و آن‌طرف می‌روند،‌ توانستند گونه هایی از مارماهی‌ها و سخت‌پوستان روبنده را ببینند که برای اولین بار است در این عمق دیده می‌شوند.

گونه جدید حلزون‌ماهی

ماهی روح‌مانندی که در این تصویر می‌بینید، برای اولین بار در این پروژه کشف شده است و گونه جدیدی از حلزون‌ماهی‌ها است. محققین این پروژه، این ماهی را در عمق 7 کیلومتری در گودال پرو- شیلی واقع در جنوب شرقی اقیانوس آرام به کمک دوربین مخصوص خود کشف کرده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • bib IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
    0 1
    jaleb nabood