طی 7 ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری خودروسازان داخلی موفق به تولید 882هزارو396دستگاه انواع خودرو در کشور شدند.

طی 7 ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری خودروسازان داخلی موفق به تولید 882هزارو396دستگاه انواع خودرو در کشور شدند که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل رشد3/18 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع ومعادن به نقل از اداره کل دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه، همچنین در دوره زما نی یادشده میزان تولید خودروهای سواری بالغ بر750هزارو961دستگاه بوده که رشد9/19 درصدی را نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل را گواه است.

در ادامه این گزارش آمده است: بیشترین خودروهای تولید شده در گروه خودروهای سواری شامل: پراید نسیم و صبا بالغ بر 255هزار و736دستگاه، پژو 206 به تعداد 87هزار و501دستگاه، پراید نسیم و صبای دو گانه سوز بالغ بر 86هزارو 946دستگاه، انواع پژو 405اعم از انژکتوری و دو گانه سوز انژکتوری بالغ بر117 هزارو 281 دستگاه، پژو پارس به تعداد 47هزار و 38دستگاه، سمند بالغ بر 69هزارو 994دستگاه، پژو روآ به تعداد22هزار و816دستگاه وتندر 90 به تعداد 25هزارو 32دستگاه تولید شده است.

این گزارش حاکیست: در سایر گروه های خودرو سازی طی 7ماهه منتهی به مهر سال 89،  در گروه وانت بالغ بر99هزارو 953دستگاه، در گروه کامیون به تعداد 19هزارو179دستگاه، در گروه دو دیفرانسیل به تعداد 8هزارو160 دستگاه، در گروه مینی بوس به تعداد 2هزارو 194دستگاه و در گروه اتوبوس بالغ بریک هزارو511 دستگاه تولید داشته اند.

در پایان این گزارش آمده است: همچنین طی مهر ماه سال جاری به تعداد 141هزارو 188 دستگاه انواع خودرو بارشد 5/7درصد نسبت به سال گذشته تولید شده و تعداد خودروهای سواری تولیدی در مهر ماه امسال نیزبالغ بر 119 هزارو 235 دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل رشد 2/7 درصدی را نشان می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    فرض کنید اگر قیمت خودروهای کره ای وارداتی هیوندا یی با محصولات المانی هم قیمت باشندبه فرض الان ازرا 55 میلیون باشد یه بنز هم همین محدوده مصرف کننده در هر جای دنیا سراغ کدام برند می رود مسلما بنز پس در هر بازاری اول کیفیت و امکانات یک خودرو بعد قیمت و خدمات تعیین کننده میزان فروش است بحر حال اگر ترسی بابت ازاد شدن واردات بدون تعرفه است مهره برنده می تواند این گزینه باشد
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    فرض کنید اگر قیمت خودروهای کره ای وارداتی هیوندا یی با محصولات المانی هم قیمت باشندبه فرض الان ازرا 55 میلیون باشد یه بنز هم همین محدوده مصرف کننده در هر جای دنیا سراغ کدام برند می رود مسلما بنز پس در هر بازاری اول کیفیت و امکانات یک خودرو بعد قیمت و خدمات تعیین کننده میزان فروش است بحر حال اگر ترسی بابت ازاد شدن واردات بدون تعرفه است مهره برنده می تواند این گزینه باشد
  • بدون نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    مسلما با تعرفه 120% و الانم بسته شدن واردات سواری ها اثارش همین افزایش قیمت . افزایش بی کیفیتی و قطعات چینی و.. مسلما اگر تعرفه 50 % بود الان وانت نیسان به عنوان ماشین استاندارد اعلام نمی شد یا پراید و 405 روی کاغذ ایمن نبود بلکه در موسسات اروپایی تست می شد و نمره ی واقعی محصولات اینها در می امد الان وضعیت اینطور نمی بود
  • رضا-- IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    موقعی در بازار رقابت ایجاد میشه که در بازه قیمتی زیر 10 میلیون 4 تا مصرف کننده انتخاب داشته باشه نه بین پراید 130 تا 141 در بازه استراتژیک 10 تا 15 میلیون 5 مدل داخلی ایرانی برای رقابت باشه و همین طور خودروسازی که قانون عوض می کنه واردات سواری رو می بنده بی کییفیت می سازه با جونه مردم بازی می کنه...
  • رضا-- IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
    0 0
    ...دیگه اننتظار واهی نمی شود داشت مسلم با کم شدن تعرفه مصرف کننده با امد پایین قیمت ها یک پله یا یک مدل ارتقا می دهند فروش بیشتر می شود البته ایران بر خلا ف دنیا امار فروش ماهانه ندارد فقط تعداد ساخته شده که مثلا الان کسی که ماه مهر خودرو تحویل می گیر امکان دارد این ماشین سال پیش ساخته شده و الان تحویل می گیرد و سند بر اساس روز تحویل می خورد نه روز ساخت؟!
  • رضا-- IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
    0 0
    موقعی در بازار رقابت ایجاد میشه که در بازه قیمتی زیر 10 میلیون 4 تا مصرف کننده انتخاب داشته باشه نه بین پراید 130 تا 141 در بازه استراتژیک 10 تا 15 میلیون 5 مدل داخلی ایرانی برای رقابت باشه و همین طور خودروسازی که قانون عوض می کنه واردات سواری رو می بنده بی کییفیت می سازه با جونه مردم بازی می کنه...
  • رضا-- IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
    0 0
    موقعی در بازار رقابت ایجاد میشه که در بازه قیمتی زیر 10 میلیون 4 تا مصرف کننده انتخاب داشته باشه نه بین پراید 130 تا 141 در بازه استراتژیک 10 تا 15 میلیون 10 مدل داخلی وخارجی برای رقابت باشه و همین طور خودروسازی که قانون عوض می کنه واردات سواری رو می بنده بی کییفیت می سازه با جونه مردم بازی می کنه...
  • رضا-- IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
    0 0
    ...دیگه اننتظار واهی نمی شود داشت مسلم با کم شدن تعرفه مصرف کننده با امد پایین قیمت ها یک پله یا یک مدل ارتقا می دهند فروش بیشتر می شود البته ایران بر خلا ف دنیا امار فروش ماهانه ندارد فقط تعداد ساخته شده که مثلا الان کسی که ماه مهر خودرو تحویل می گیر امکان دارد این ماشین سال پیش ساخته شده و الان تحویل می گیرد و سند بر اساس روز تحویل می خورد نه روز ساخت؟!