۰ نفر
۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۳:۵۴

استقبال از تبلت‌ها در طول ماه‌های گذشته بسیار چشم‌گیر بوده، به طوری که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به زودی این دستگاه‌ها نیز مانند موبایل و ام‌پی‌تری‌پلیر در میان علاقه‌مندان همه‌گیر خواهد شد.

ابوالفضل کریمی: با وجود کسری بودجه‌ و طرح‌های بازبینی برای کنترل هزینه‌ها، میزان درآمد شرکت اپل در طول سه ماه گذشته بسیار درخشان بوده و سهام داران این شرکت را امیدوار کرده است.

به گزارش تلگراف  در طول سه ماه گذشته این شرکت به رکورد فروش 20 میلیارد دلار رسیده و سود این شرکت نیز 4.31 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

بخش مهمی از موفقیت اپل مدیون دستگاه جدید این شرکت، آی‌پد است. اگرچه فروش کامپیوترهای تبلت کم‌تر از پیش‌بینی وال‌استریت بوده، اما شکی نیست که فروش این رایانه‌های لوحی فوق‌العاده بوده، به‌طوری‌که تاکنون 8 میلیون دستگاه از آن‌ها به فروش رفته است. البته فروش فوق‌العاده آی‌پدها چندان هم عجیب نیست. این وسیله برای مرور ای‌میل‌ها، وب‌گردی و کاربردهایی مانند این بسیار عالی است.

در آغاز این سده، بیل‌گیتس، تبلت‌ها را آینده محاسبات دانست؛ اما تاکنون شرکت بزرگ مایکروسافت دستگاهی را که بتواند به این پیش‌بینی جامعه عمل بپوشاند، ارائه نکرده است. این در حالی است که باز هم اپل زودتر از رقبایش از پتانسیل و نیاز بازار استفاده کرد و درست مانند ام‌پی‌تری‌پلیر (آی‌پاد) و گوشی‌های هوشمند خود (آی‌فون)، بازار تبلت‌ها را نیز در دست گرفت.

هم‌اکنون ده‌ها شرکت الکترونیکی در حال ساخت تبلت‌های خود هستند. در این بین سیستم‌عامل آندروید گوگل محبوبیت زیادی در بین سازندگان پیدا کرده است. گالکسی‌تب شرکت سامسونگ از این پلت‌فرم بهره می‌برد و به واسطه طراحی فوق‌العاده و واسط کاربری جذابش سرو صدای زیادی به راه انداخته؛ اما در این بین، قیمت عامل بسیار تاثیرگذاری است و به همین دلیل است که تعداد زیادی از خریداران در نهایت آی‌پد را برمی‌گزینند.

شرکت آر.آی.ام هم که گوشی‌های هوشمند و محبوب بلک‌بری را عرضه کرده، به دنبال ساخت تبلت خودش است.PlayBook این شرکت دارای صفحه نمایش 7 اینچی است، از سیستم عامل QNX استفاده می‌کند و برای کاربران عادی و تجاری مناسب است.

از 6 ماه پیش تاکنون کامپیوترهای تبلت فروش فوق‌العاده‌ای داشتند و پیش‌بینی می‌شود آن‌ها نیز مانند تلفن‌های همراه و ام‌پی‌تری‌پلیرها در دسترس همگان قرار گیرد. استیو جابز در این باره می‌گوید: «آی‌پد در واقع همه فاکتورهایی را که ما در ساخت محصولات خود فرا گرفته‌ایم، در کنار یکدیگر قرار داده است. ما تراشه‌های مورد نیاز، نرم‌افزار، باتری و خلاصه همه فناوری‌ها را خودمان ساختیم و تولید کردیم. این در حالی است که رقبای ما محصولاتشان را با قیمت بیش‌تر و امکانات کم‌تر ارائه می‌کنند».

به هر حال اگر شرکت‌های دیگر به موفقیت در بازار تبلت‌ها امید دارند باید دستگاه‌هایی ارزان‌تر و بدون عیب و نقص را به مشتریان خود ارائه کنند. هم‌چنین اپل با راه‌اندازی فروشگاه نرم‌افزاری خود، AppStore باز هم از رقبایش پیشی گرفته و به این ترتیب شرکت‌های دیگر باید تلاش زیادی کنند تا سرهای مشتریان را به سمت محصولات خود بچرخانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 102677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
    1 0
    تبلت خوبه اما چه فایده یک یو اس بی هم نداره که ادم در حافظهه اش یه مقداری فایل بزنه.از نظر من دستگاه به این خوبی واقعا نقص یو اس بی و کمی هاردداره.وگرنه خیلی عالیه.