استیضاح فانی در مجلس/ اعتراض برخی نمایندگان به نماینده مخالف وزیر

جلسه علنی مجلس صبح امروز با دستور کار بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش آغاز شد. ریاست جلسه امروز مجلس با حجت الاسلام ابوترابی فرد بوده و اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور، نوبخت و جمعی دیگر از اعضای دولت در مجلس حضور دارند.

به گزارش خبرآنلاین جبار کوچکی نژآد نماینده شهر رشت به عنوان اولین استیضاح کننده فانی سخنان خود را آغاز کرد. او ظهار داشت: استیضاح وزیر اموزش در جهت حمایت از فرهنگیان کشور یعنی 1 میلیون فرهنگی و 13 میلیون دنش اموز است و هیچ گونه شائبه سیاسی در ان نیست و از متن مجلس برآمده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: اعتقاد داریم فرهنگیان کشور بیش از 80 درصد اصرار به استیضاح داند. امروز فرهنگیان به نمایندگان خود نگاه می کنند که به چه شکلی از حقوق فرهنگیان دفاع می کنند. امروز فرهنگیان در کشور دغدغه امکانات اموزشی، رفاه، منزلت اجتماعی  و مسائل پرورشی و اقتصادی را دارند. هرچند برخی تلاش کردند این استیضاح را فقط به ارتقا حقوق فرهنگیان تقلیل دادند اما یکی از موارد اساسی پرداخت عادلانه در پرداخت حقوق هاست.

وی افزود: آموزش و پروش بزرگتر ین و حساس ترین دستکاه کشور است. به هیمن دلیل نمایندگان همیشه به این وزارتخانه حساس هستند. بعد از اموزش پرورش وزارت بهداشت و بعد وزارت علوم قرار دارند. اما وزارت علوم و بهداشت در استان ها به صورت هیئت امنایی اداره می شوند و بنابراین اگر ضعفی در وزیر باشد استاندار به کمک اعضای هیات امنا می توانند ان را تقویت کنند. امری که در مورد اموزش و پروش نیست.

کوچکی نژآد ادامه داد: 24 هزار و 800 میلیارد تومان را به وزیر آموزش و پرورش دادیم و اوست که باید تدبیر کندو این وزارتخانه را حرکت دهد. اگر وزیر ضعیف باشد نمی تواند. اگرچه می گویند حقوق فرهنگیان را افزایش داده اند اما بیش از 14 درصد در درآمد انها افزایش نداشته است.

وی با بیان اینکه مقام رهبری به خاطر سنگینی کار وزارت اموزش و پرورش تاکید کردند از افراد خسته و غیر خلاق استفاده نکنید اظهار داشت: اما وزیر به این حرف گوش نداد. وقتی آقای فانی به وزارتخانه امد 18 بازنشسته وجود داشتند الان تعداد آنها 90 نفر اسد. آنها کار نمی کنند بلکه ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند. انها انتصاب ها را مدیریت کردند و حالا انتخابات را می خواهند مدیریت کنند.

کوچکی نژاد ادامه داد: مسئولین صندوق بازنشستگی فرهنگیان 400 میلیون پاداش گرفته اند. این صندوق بیش از سه هزار میلیارد اموال دارد اما فرهنگیان بیش از ده میلیون از آن دریافت نمی کنند. اما آنها می ایند و ماشینهای صد میلیونی هدیه می دهند.

وی خطاب به وزیر اموزش و پرورش گفت: آقای وزیر در روز رای اعتماد گفتید می خواهم تحول ایجاد کنم. ایا به سند تحول بنیادین دست زده اید ؟ درسال 93؛ 250 میلیارد تومان برای اجرای این سند اختصاص گرفت اما از این 250 میلیارد تومان یک ریال به این مدارس ندادید. این پول را در کجا هزینه کردید.

وی ادامه داد: شما در روز رای اعتماد گفتید نمایندگان نباید دغدغه معیشت معلمان را داشته باشند. اما امروز چه بر سر بیمه طلایی اوردید که انها می گویند نمی خواهیم بیمه طلایی داشته باشیم.

به گزارش خبرآنلاین در این هنگام تعدادی از نمایندگان با سر دادن فریاد "دو دو" به سخنان او اعتراض کردند.

کوچکی نژآد ادامه داد: گفتید این وزارتخانه را به دور از سیاسی بازی اداره می کنید . اما اقای وزیر چند درصد انتصابات شما تحصن کنندگان سال های قبل فرهنگیان بودند؟. از حراست شما پرسیدیم جواب درست ندادد. ما که می بینیم بسیاری از انها از تحصن کنندگان آن سال ها بودند. شما گفتید استفاده از نیروهای انقلاب استفاده می کنیم اما آیا شما واقعا این کار را کردید؟

وی اظهار داشت: ما معتقدیم شما نمی توانید حق و حقوق فرهنگیان را از دولت و مجلس بگیرید. وقتی از رتبه بندی فرهنگیان صحبت می کنید در واقع این یک بحث ارتقایی است و نه پرداخت پول. شما قانون خدمات کشوری را اجرا می کنید اعلام کنید این قانون خدمات کشوری است و نه قانون رتبه بندی. جرا با الفاظ بازی می کنید.

وی با بیان اینکه  اگر دانشگاه فرهنگیان از مجلس در دو سال متوالی افزایش اعتبار نمی گرفت تعسطیل می شد اظهار داشت:  شما نتوانستید دولت را متقاعد کنید که به این دانشگاه اعتبار را تخصیص دهد.چرا ردیف اعتباری برای بقیه نیازهای اوزش و پروس ما ایجاد نکردید. شما برای 9 میلیون بیسواد  , 60 هزار بازمانده از تحصیل در کشور چه برنامه ای دارید.شما به فرهنگیان وعده دادید یک فرزند انها استخدام شود اما تا الان این کار را نکردید. نه تنهااین کار را نکردید بلکه در بانک سرمایه که مال فرهنگیان است حتی یک فرزند فرهنگی مشغول به کار نیست.


17214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    خدا خیرت بده،حرف دل فرهنگیان و خونواده هاشون رو زدین...