سبحانی نیا: فانی را فرد متدینی می دانم/ بهتر بود پیش از اعلام وصول استیضاح، مسئله حل می شد

عضو فراکسیون رهروان ولایت معتقد است که اگر پیش از اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پروش، نمایندگان از توضیحات وی قانع می شدند و با وزیر به تفاهم می رسیدند، بهتر بود.

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا در خصوص استيضاح وزير آموزش و پرورش به خبرآنلاين گفت: البته من شخص آقاي دكتر فاني را از فضاي استيضاح جدا مي كنم و ايشان را فرد متديني مي‌دانم ولي به هر حال عملكردها در مجموعه آموزش و پرورش مورد انتقاد برخي همكاران ما در مجلس بوده و به نظر من زير مجموعه وزارتخانه آن طور كه بايد كار مي كردند يا رضايت مندي مجلس را تامين مي كردند نتوانستند اين كار را انجام دهند.

وي افزود: در ادارات كل استاني  و در انتصابات نگاه تعاملي و اعتدالي دولت در زير مجموعه وزارتخانه تحقق نيافته  و اين دليل گلايه هنمايندگان مجلس شده است.

نماينده مردم نيشابور و فيروه در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اميدواريم فردا  كه استيضاح در صحن علني مطرح و بررسي مي شود، ان شاءالله توضيحات وزير قانع كننده باشد و اميدواريم كه جلسه فردا به گونه اي رقم بخورد كه خير و صلاح كشور در آن باشد.

سبحاني نيا گفت: اذعان داريم كه جايگاه فرهنگيان بايد مورد توجه قرار گيرد و نبايد آن‌ها مشكلات معيشتي داشته باشند، در عين حال برخي از مسائلي كه در اين استيضاح  مطرح است ولي شايد در توان شخص وزير نباشد و بايد وي بودجه در اختيار داشته باشد و دولت اعتبار آاموزش و پزورش را چند برابر ببيند.

وي ادامه داد: بودجه فعلي آموزش و پرورش امور جاري وزارتخانه را كفايت نمي كند چه برسد به مطالبات و حق و حقوق ها لذا بايد دولت در اين زمينه اهتمام داشته باشد كه اين مشكل حل شود.

سبحاني نيا گفت: با تاكيد براينكه من موافق استيضاح نيستم و جزء امضا كنندگان اين طرح نيز نبوده ام. شرايط كشور نيز شرايط ويژه اي است و اگر دوستان نماينده مي توانستند در يك حركت تعاملي، قضيه استيضاح را پيش از آمدن به صحن تمام كنند، حتما بهتر بود تا  هم دغدغه هاي نمايندگان برطرف مي شد وهم در اين فضا ما مي توانستيم به دولت كمك كنيم كه بتواند با انگيزه بيشتري در مسائل بين المللي كار خود را دنبال كند.

47220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 0
    انشاا... فقط استیضاح معلم