رییس اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب از وقوع آتش سوزی در مراتع این شهرستان از صبح امروز خبر داد و گفت: با وجود تلاش دستگاه های امدادی، آتش نشانی و نیروهای مردمی آتش هنوز مهار نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، سلمان دارابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت وقوع این آتش سوزی را بی احتیاطی مردم و گرمای هوا ذکر کرد و افزود: در جریان این حادثه که در زمین های کشاورزی و مراتع بوقوع پیوست 20 هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی شهرستان طعمه حریق شده و زبانه های آتش به سمت روستاهای کوهالی و گاوچالی در حال حرکت است.

وی دلیل اصلی این آتش سوزی را روشن کردن آتش در حریم زمین های کشاورزی ذکر کرد و گفت: گرمای هوا در این شهرستان که با وزش بادهای گرم همراه است وقوع آتش سوزی در مزارع و منابع طبیعی را بسیار سریع گسترش داده و در زمانی اندک کل منطقه را فرا گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب از ایجاد جاده دسترسی در مزارع، تسریع بخشیدن به جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی برای مهار آتش سوزی خبر داد و گفت: در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیا براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی به عنوان اولویت فعالیت کشاورزان و اهالی روستاها در جلوگیری از وقوع آتش در مزارع و منابع طبیعی است.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه 60 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی دارد که از این میزان 32 هزار هکتار عرصه جنگلی و 28 هزار هکتار مراتع است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =