عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از دوربین دو گوشی و تخم شکسته داروین گرفته، تا فوران آبی و استخری بر فراز آسمان.


دوربین دو گوشی
چیزی که در عکس بالا می‌بینید، بسیار شبیه به دوربین‌های دوچشمی حرفه‌ای است؛ اما یک تفاوت کوچک دارد: این دوربین با گوش‌های شما سر و کار دارد. زمانی‌که با این «دوربین‌های دوگوشی» مشغول تماشای مناظر شهر هستید (که در عکس بالا شهر نیوکاسل است)، هدفون‌ها صدای از پیش ضبط شده منطقه‌ای را که به آن نگاه می‌کنید پخش می‌کنند. شاید گوش دادن به صداهای از پیش ضبط شده چیزی جز تجربه خیال و وهم نباشد، اما تجربه آن خالی از لطف نیست.

عنکبوت فضله‌ای
عنکبوت تار گرد (Orb-Web) راه‌حل هوشمندانه‌ای برای پنهان شدن از شر شکارچیان دارد: این عنکبوت تظاهر می‌کند که فضله پرنده است. لحظه‌ای به این فکر کنید که روزتان به خاطر وجود فضله کبوتری روی شیشه جلوی خودروی‌تان خراب شده است؛ اما زمانی‌که خودرو را به کارواش می‌برید، می‌فهمید این فضله عنکبوتی بیش نبوده است.

تخم شکسته داروین
عکس بالا تنها تخم‌مرغی است که از سفر چارلز داروین مشهور با کشتی HMS Beagle باقی مانده است. اگرچه تخم‌مرغ ترک خورده است، اما تصور کنید که چه لحظات پر ماجرایی را از سر گذرانده است.

الفی
فیلی که در عکس می‌بینید، با دوربینی که در خرطوم خود گرفته بود، اقدام به گرفتن یک عکس سلفی کرده است. البته شاید بهتر باشد این عکس را به جای سلفی، الفی (Elfi) بنامیم!

فوران آبی
فوران این آتشفشان عجیب که در دشت‌های پست منطقه داناکیل اتیوپی قرار دارد، برخلاف اغلب آتشفشان‌های روی زمین به رنگ آبی است. دلیل این رنگ عجیب، شعله آبی‌رنگ حاصل از سوختن گازهای گوگردی است. در این آتشفشان، گازهای حامل اسید سولفوریک به سطح زمین راه یافته و به دلیل حرارت بالای گدازه‌ها، با اکسیژن ترکیب شده و شعله‌ای آبی‌رنگ تولید می‌کنند.

خانه‌ای روی ماه
مایکل گنبرگ هنرمند قصد دارد تا سال 2015/1394، پروژه ساخت خانه‌های خود مونتاژ شونده را روی ماه به راه بیاندازد؛ پیش از آنکه مسافران تازه به دوران رسیده به مقصد این همسایه زمین از راه برسند.

استخر آسمانی
زمانی‌که ساخت این استخر در سال 2015/1394 به پایان برسد، با قرار گرفتن بر فراز ساختمان 38 طبقه زیر خود به مرتفع‌ترین و نفس‌گیرترین استخر دنیا تبدیل خواهد شد؛ استخری که همچنین نقش پل را میان دو برج ایفاء می‌کند.

خودروی کانسپت دلتاوینگ

دلتاوینگ، شرکتی خودروسازی است که به ساخت خودروهای مسابقه‌ای غیر متعارف شهرت دارد. به تازگی این شرکت از تازه‌ترین مدل مفهومی خود رونمایی کرده است؛ مدلی که البته خیلی هم شبیه به خودرو به نظر نمی‌رسد.

۵۳۲۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    37 0
    مرسی که به نظر کاربرا احترام گذاشتید و نوشته هارو داخل عکس ننوشتید .
  • شانلی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    18 0
    ممنون از اطلاعاتی که دادین...
  • علی A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    28 1
    خدا نسیب کنه شنا تو این استخرو .آمین