نمونه های اولیه ساعتهای کامپیوتری ساخت سیکوی ژاپن ، ماشین حساب داشتند، ترجمه می کردند و گیم نیز در آنها وجود داشت.

 

بعد ها ساعتهای لینوکسی آی بی ام، سیتیزن و سونی و فسیل و سامسونگ و آی پاد نانوی اپل و پبل و ... تاریخ ساعتهای هوشمند صیقل  داده شد.

چند سال قبل، اپل با ایده  "آی پاد نانو" سعی کرد فناوری و فیتنس (سلامت بدن و تناسب اندام) را در همکاری با کمپانی هایی مانند نایک، با هم جمع ببندد و اولین اپ های applications نصب شده روی چنین دستگاههایی حین نرمش و ورزش کاربران، در کنار آهنگ و موسیقی و بعد ها رادیو باعث توسعه ابزارهای جدید تری شد.

این ایده در کنار اتصال ساعت به گوشی هوشمند (smartphone) از طریق بلوتوث و وای-فای (و توسعه اپ های آندرویدی و اپلی) بعدها باعث توسعه چیزی شد که اکنون به آن ساعت هوشمند Smartwatch می گوییم.

دریافت پیامک ،لیست تماس ها ،اسپرتینگ انجام برخی کارها از طریق ساعت روی موبایل و گوشی هوشمند از جمله کارهایی است که برای ساعتهای هوشمند تعریف شده است.

اپل در حال حاضر بدلیل استراتژی غلط از رقبا عقب افتاده (اپل 79 ثبت اختراع با طراحان برجسته و مهندسان درجه یک را به خدمت محصول نیامده خود بنام iWatch در آورده است) و میان سازندگان موجود نیز نبردی جدید در گرفته است، چرا که سال آینده سال ساعتهای هوشمند بوده و اگر اپل نتواند تا آن موقع محصولی ارائه ندهد، قطعا برای همیشه باید با این فناوری خداحافظی کند.

در اینفوگرافیک زیر مهمترین برندهای موجود در بازار ساعتهای هوشمند را با ویژگی های آن مرور می کنیم:
برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر روی تصویر زیر کلیک کنید.

جزییات نبرد میان سازندگان "ساعتهای هوشمند"

 

منبع: فوربس

56501

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    5 22
    ساعت سامسونگ واقعا صفحه نمایش عالی داره.در ضمن ابتکار ساعت هوشمند برای سونی و سامسونگ بود.اپل فقط تکنولوژی اسیایی هارو داره برمیداره!!