در سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور و همچنین سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در سفری یک روزه به این استان سفر کرده است چندین پروژه را در آذربایجان‌غربی افتتاح کرد.

افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

وزیر راه ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده استان آذربایجان‌غربی را که با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال احداث شده را افتتاح کرد.

محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: ۵۱ کیلومتر از این مسیر در سه راهی ایواوغلی، ۱۰ کیلومتر محور ایواوغلی به خوی، سه کیلومتر محور خوی به سلماس، ۱۲ کیلومتر محور محمدیار و ۲۷ کیلومتر در محور محمدیار به بوکان احداث شده و برای احداث آن اعتباری بالغ بر هشت هزار و ٩٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.

افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه

سامانه کمک ناوبری DVOR/DME  فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه نیز در حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان‌غربی با هزینه کرد ۱۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این سامانه پیشرفته‌ترین و جدیدترین سامانه ناوبری هدایت هواپیما است که فاصله هواپیما تا فرودگاه را به خلبان گزارش می کند.

با نصب این سیستم ضمن افزایش ایمنی پرواز، فاصله پرواز از نظر زمانی ۷ تا ۱۰ دقیقه کاهش می یابد، همچنین به دلیل جدید بودن سیستم دقت عمل و سرویس ارایه داده شده سطح بالایی دارد.

48

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =