افراد افسرده‌‌ای که به بیماری‌های قلبی نیز هستند در معرض خطر بیش‌تری نسبت به افرادی قرار دارند که فقط به یکی از این بیماری‌ها دچار هستند.

کارشناسان فرانسوی و انگلیسی می‌گویند افرادی که به هر دو بیماری دچار هستند با احتمال 4 برابر بیش‌تر از افرادی که فقط به یکی از این بیماری‌ها دچار هستند در خطر مرگ قرار دارند.
برای انجام این تحقیقات، زندگی 6 هزار فرد میانسال در طول 5 سال مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعات نشان داد پزشکان باید نسبت به بیماران قلبی که دچار افسردگ هستند توجه بسیار جدی‌تری داشته باشند.
کارشناسان دانشگاه‌های کالج لندن و دانشگاه ورسایلز زندگی 6 هزار کارمند دولت را برای مدت 5 سال و نیم بررسی کردند.
این تحقیقات نشان داد که افرادی که به بیماری‌ قلبی دچار هستند با احتمال 67 درصد بیش‌تر در خطر مرگ نسبت به افراد افسرده یا مبتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.
اما ترکیب بیماری‌های قلبی و افسردگی خطر مرگ را تا 3 برابر افزایش می‌دهد که این موضوع نشان می‌دهد افسردگی نقش بسیار مخربی روی سلامت بیماران قلبی دارد.
امی تامپسون از سازمان قلب بریتانیا که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: این مطالعات نشان از تاثیر فوق‌العاده افسردگی در بیماران قلبی دارد. اگر شما روحیه خوبی ندارید شاید ورزش کردن، خوردن غذاهای سالم، داشتن رژیم غذایی متعادل بتواند به شما کمک کند. به هر حال چه شما دچار بیماری قلبی باشید یا نباشید بهتر است حتما با یک کارشناس در این مورد مشورت کنید.
بی‌بی‌سی ، 15 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 93086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =