یکی از کارشناسان مسایل بین الملل گفت: قطری ها به دنبال این هستند که نسبت به گذشته از جایگاه بهتری در منطقه برخوردار شوند؛ لذا در چند سال اخیر سعی کردند نقش کاتالیزو و میانجیگر را در مسایل مختلف برعهده بگیرند. به همین دلیل در موضوع لبنان، فلسطین، گفت وگوهای عربی و غیرعربی وارد شدند.

به گزارش خبرآنلاین حسن لاسجردی طی یادداشتی که در خبرآنلاین منتشر شد با اشاره به ارایه پیشنهاد ایران به قطر مبنی بر توسعه روابط با کشورهای عربی تاکید کرد: قطری ها به دنبال این هستند که نسبت به گذشته از جایگاه بهتری در منطقه برخوردار شوند؛ لذا در چند سال اخیر سعی کردند نقش کاتالیزو و میانجیگر را در مسایل مختلف برعهده بگیرند. به همین دلیل در موضوع لبنان، فلسطین، گفت وگوهای عربی و غیرعربی وارد شدند. این تلاش برای بر عهده گرفتن یک مسئولیت و جایگاه مهم تر سبب شده است که میانجیگیری میان ایران و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دیدارهای مقامات کشور ما با کشورهای عربی به برخی از این مسایل و حل اختلافات پرداخته می شود. به نظر می رسد بخشی از موفقیت بسته پیشنهادی ایران برای تسهیل روابط ایران با شورای همکاری خلیج فارس که در دیدار امیر قطر با پادشاه عربستان مطرح شد به پس زمینه های ذهنی کشورهای عربی با ایران باز می گردد که باید آن پس زمینه ها و سوء تفاهم ها حل می شد.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی گفت: اگر این پس زمینه ها حل نشود به نظر می رسد این پیشنهاد ما با موجی از مخالفت کشورهای حاشیه خلیج فارس و عدم همراهی مواجه خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =